Kan iemand mij (aub met spoed) vertellen hoe je het motortje voor de elektrische ramen eraf kunt halen bij een Renault (5 Baccara)? Hij zit met een paar lipjes vast, maar we krijgen ze met geen mogelijkheid los.
We zijn al de hele middag bezig, maar we krijgen het niet voor elkaar.
Alvast bedankt
motortje elektriche ramen eraf halen
Die motor zit met 4 klipjes over die harde kunststof slang heen. Die slang met die wikkelerin. Ff met een klein schroevendraaiertje die lipjes iets open buigen en dan kan je zo die motor eraf wippen.
Wel voorzichtig want die lipjes breken zo af.
Wel voorzichtig want die lipjes breken zo af.
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Krijg je het motortje niet aan de gang met wat contactspray op de stekker? Dat hielp mij vanmiddag wel. Wondermiddel
Succes!
Succes!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Bij mij is er ook een lipje af gebroken en als je dan je deur een keer hard dichtgooit flikkert die motor scheef. Kan je je deurpaneel weer eraf halen om die motor er elkke keer weer op je klikken. :-*
Dus niet afbreken
Dus niet afbreken
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij mij zit er 1 met tiewraps vast. Komt uit een R21 en anders paste hij niet. Ik heb dus alle lipjes af moeten breken. Zonder tiewraps zijn die lipjes wel nodig.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Bedankt voor de tips.
Het lag niet aan het motortje, die is nog goed. Het raam is alleen op de één of andere manier ontspoord, waardoor ie een milimeter naar beneden gaat en dus ook weer een milimeter omhoog. Daarna voelt het motortje heel warm aan en doet ie een tijdje niets meer.
Het heeft in ieder geval iets met dat witte blokje te maken wat in het midden van het raam zit (ik weet niet hoe ik dat duidelijk uit moet leggen).
We gaan er morgen maar weer mee verder. Wat een gepiel is dat trouwens om zo'n raam weer werkend te krijgen. Je kunt overal heel moeilijk bij.
Het lag niet aan het motortje, die is nog goed. Het raam is alleen op de één of andere manier ontspoord, waardoor ie een milimeter naar beneden gaat en dus ook weer een milimeter omhoog. Daarna voelt het motortje heel warm aan en doet ie een tijdje niets meer.
Het heeft in ieder geval iets met dat witte blokje te maken wat in het midden van het raam zit (ik weet niet hoe ik dat duidelijk uit moet leggen).
We gaan er morgen maar weer mee verder. Wat een gepiel is dat trouwens om zo'n raam weer werkend te krijgen. Je kunt overal heel moeilijk bij.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Is het niet makkelijker om het raam er uit te halen en daarna het mechanisme? Dan hoef je niet te klooien in zo'n kleine ruimte. Dat witte blokje is een nylon lagering. Misschien helpt het als je de bevestiging van het raam iets losdraait en de ruit iets verschuift?
Succes maar weer.
Succes maar weer.

Hmm ook wel passend voor dit topic:
Mijn rechterraam gaat niet omlaag, hij blijft in de rubbers hangen. Als je em dan met d ehand omlaag duwt kun je em daarna met het motortje wel weer omhoog doen.
De conclusie is waarschijnlijk een gebroken rattestaart (die worm in die slang zeg maar). Of zou ie ook los kunnen zitten?
Anyway als ik die rattestaart wil vervangen moet de hele bende eruit en hoe doe ik dat precies via welke gaten?
Mijn rechterraam gaat niet omlaag, hij blijft in de rubbers hangen. Als je em dan met d ehand omlaag duwt kun je em daarna met het motortje wel weer omhoog doen.
De conclusie is waarschijnlijk een gebroken rattestaart (die worm in die slang zeg maar). Of zou ie ook los kunnen zitten?
Anyway als ik die rattestaart wil vervangen moet de hele bende eruit en hoe doe ik dat precies via welke gaten?
We zouden dolgraag het raam eruit willen halen, zodat we overal makkelijker bij kunnen, maar het raam zit muurvast.
Volgens mij is de enige oplossing nog om de geleider af te zagen en daarna op de sloop een nieuwe te halen.
Ik vond het tot nu toe niet zo heel erg dat het raam niet meer open kon, tot vandaag. Ik wilde door de Mc Drive rijden, maar ik bedacht me net op tijd dat het raam niet open kon. Ik kon dus zelf niets bestellen.
Daarom ben ik er maar achteruit doorheen gereden en heeft mijn vriendin de bestelling gedaan. Ging op zich ook prima, maar het is niet helemaal zoals het hoort. 
Volgens mij is de enige oplossing nog om de geleider af te zagen en daarna op de sloop een nieuwe te halen.
Ik vond het tot nu toe niet zo heel erg dat het raam niet meer open kon, tot vandaag. Ik wilde door de Mc Drive rijden, maar ik bedacht me net op tijd dat het raam niet open kon. Ik kon dus zelf niets bestellen.

-
Wel grappigalvani schreef:Daarom ben ik er maar achteruit doorheen gereden en heeft mijn vriendin de bestelling gedaan. Ging op zich ook prima, maar het is niet helemaal zoals het hoort.

some people are alive only because it's illegal to kill them