Hallo,
ik heb een probleem met mijn 16V, als ik namelijk flink heb getrapt en vervolgens bij de stoplicht stil sta dan blijft ie bij de 2000 toeren hangen maar bij normaal rijgedrag doet hij dit niet. door de moter af te zetten en weer aan te zetten loopt hij weer op 1000 toeren, weet iemand wat hier de oorzaak van is?
[16V]hoge toeren
Hmm... Als ik effe stevig geplankt heb dan blijft bij stilstand het toerental even wat hoger hangen en valt rustig terug naar 900 tpm. Dus het lijkt me niet helemaal lekker.
Computerproblemen? If so: Format C:
Computerproblemen? If so: Format C:

-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
hier is een topic waar het alle maal uitgeled staat:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... t&start=50
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... t&start=50
Johan,
volgens mij heb je inderdaad gelijk, maar die regeleenheid zit deze bij de dynamo? kan ik erbij zonder deze eraf te halen? of moet de dynamo helemaal vervangen worden want ik heb namelijk begrepen dat de stroomregelaar in de dynamo zit of is dit iets anders dan een regeleenheid.
volgens mij heb je inderdaad gelijk, maar die regeleenheid zit deze bij de dynamo? kan ik erbij zonder deze eraf te halen? of moet de dynamo helemaal vervangen worden want ik heb namelijk begrepen dat de stroomregelaar in de dynamo zit of is dit iets anders dan een regeleenheid.
Hmmmm, nee op je dynamo zit een spanningsregelaar, die zorgt ervoor dat je dynamo het huiste voltage stroom afgeeft aan de accu, heeft niks met je probleem te maken dus.arradi schreef:Johan,
volgens mij heb je inderdaad gelijk, maar die regeleenheid zit deze bij de dynamo? kan ik erbij zonder deze eraf te halen? of moet de dynamo helemaal vervangen worden want ik heb namelijk begrepen dat de stroomregelaar in de dynamo zit of is dit iets anders dan een regeleenheid.
De regeleenheid (rekeneenheid, motormanagement, computer) zit in een zwart koektrommeltje links naast je blok. Dit is dus een soort computer die een aantal vitale zaken voor de motor regelt, inspuiting enzo. Hier zit bijvoorbeeld ook de chip in. Je kunt hier zelf niet veel aan doen als je er geen verstand van hebt. Doormeten is het antwoord.
Bij een probleem met het motormanagement kun je ook ff je accuklemmen loshalen (een aantal seconden), dan reset de computer zich en is het probleem misschien voorbij?