[R5GTT} Dorpels (waard om) nog te maken?
:-* schade. mijn eerste project gtt bleek ook een ingevoerde duits schadegeval te zijn.
ongelovelijk dat dat ding niet op een sloop was geplet. de vouwen liepen door tot in het interieur.
@Benny. dump die carosserie en bouw hem opnieuw op in je avond uurtjes.
ongelovelijk dat dat ding niet op een sloop was geplet. de vouwen liepen door tot in het interieur.
@Benny. dump die carosserie en bouw hem opnieuw op in je avond uurtjes.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, helemaal mee eens. Dumpen die handel. Als ie een zware schade heeft gehad dan is het zeker: niet mee verder gaan.
Ik denk dat ik uit dit alles het beste kan concluderen dat ik van de zomer gewoon moet zorgen dat ik een carosserie heb. Die ga ik dan helemaal vanaf het begin tot het einde opknappen...
Gelijk alles mooi strak maken(bumpers, klep enz...)
Heb je je car gelijk mooi, je weet wat je hebt en hoeft de komende jaren niet bang te zijn voor roest!
Wel veel werk voor een leek als mij maaja, als het af is is het denk ik ook super! zeker als je het zelf gemaakt hebt.
Weet bijna zeker dat ik dat ga doen! Kom over un half jaartje tenminste niet met zo'n gare roest bak naar de meetings!
Gelijk alles mooi strak maken(bumpers, klep enz...)
Heb je je car gelijk mooi, je weet wat je hebt en hoeft de komende jaren niet bang te zijn voor roest!
Wel veel werk voor een leek als mij maaja, als het af is is het denk ik ook super! zeker als je het zelf gemaakt hebt.
Weet bijna zeker dat ik dat ga doen! Kom over un half jaartje tenminste niet met zo'n gare roest bak naar de meetings!
Sorry jeroen...klein detail...Op zich geen probleem,maar wat benny vergeet te vermelden is dat ik hem heb verteld en heb laten zien dat deze roest komt door een slecht gerepareerde ZWARE voorschade.

Bij mun volgende grote aankoop zal ik je eerst raadplegen!

By the way autootje rijdt weer perfect!(tot nu toe)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Sorry jeroen...klein detail...
Bij mun volgende grote aankoop zal ik je eerst raadplegen!
IK DENK DAT JEROEN NOG WEL EEN LEUKE BIJNA IN NIEUWSTAAT 5 GTT HEEFT STAAN of in ieder geval aan kan komen

Bij mun volgende grote aankoop zal ik je eerst raadplegen!

IK DENK DAT JEROEN NOG WEL EEN LEUKE BIJNA IN NIEUWSTAAT 5 GTT HEEFT STAAN of in ieder geval aan kan komen

-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
NEE, jochem ik verkoop mijn project gtt NIET!!jochem de haas schreef:Sorry jeroen...klein detail...![]()
Bij mun volgende grote aankoop zal ik je eerst raadplegen!![]()
IK DENK DAT JEROEN NOG WEL EEN LEUKE BIJNA IN NIEUWSTAAT 5 GTT HEEFT STAAN of in ieder geval aan kan komen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
He benny,
alles kits?
weet je misschien al een beetje meer??
PM anders even..
gtrz maik.
alles kits?
weet je misschien al een beetje meer??
PM anders even..
gtrz maik.
Kijk, das het mooie eraan. Je bent nu nog een leek, maar als je er aan begint leer je natuurlijk ontzettend veel (met behulp van anderen) en dan ben je straks geen leek meer.Benny_R schreef:Ik denk dat ik uit dit alles het beste kan concluderen dat ik van de zomer gewoon moet zorgen dat ik een carosserie heb. Die ga ik dan helemaal vanaf het begin tot het einde opknappen...
Wel veel werk voor een leek

Ben al begonnen met mun achterklep! Die had ik al bij iemand gekocht een tijdje geleden omdat die van mij helemaal doorgeroest is. Nu heb ik daar al een potje afbijtmiddel op gesmeerd!(lache dat spul) en bijna helemaal kaal gescheurd. Nu zal ie na vandaag wel helemaal kaal zijn maar wat moet ik nu doen om ervoor te zorgen dat hij zoalg als ie hier nog staat niet gaat roesten? Ik wil um helemaal cleanen. Denk maar un plaat erin lassen bij nummerbord(anders erg veel plamuur!) en wat ik met die strip onderlangs doe weet ik nog niet. Hij zal dus wel een tijdje hier kaal moeten staan. Komt er dan vliegroest ofzo op? wat kan ik ertegen doen? en hoe hebben andere mensen die klep gecleaned?
als je wilt dat die klep niet gaat roesten moet je hem dus eerst ff met water geheel afwassen , dit om zeker te zijn dat alle afbijt weg is , daarna ff ontvetten ,en dan primer erop spuiten ,dan gaat die geheid niet meer roetsen,doe je dit niet heb je binnen 2 dagen mooie roestvorming op je klep
greetz marco
greetz marco
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En hij hoeft niet persee helemaal blank te zijn!
Alleen zorgen dat er absoluut geen roest meer opzit. De rest wordt ligt opgeschuurd voor het spuiten.
Alleen zorgen dat er absoluut geen roest meer opzit. De rest wordt ligt opgeschuurd voor het spuiten.
Primer is toch gewoon grondlak of niet? dan heb ik hem dus in de grondlak staan terwijl ik hem nog un x moet lassen? ik dacht meer aan iets vloeibaars. laagje olie of invetten weet ik wat. heb inderdaad gemerkt dat dat afbijtspul ook snel voor roest zorgt. kreeg zo'n lichte aanslag op het blanke metaal.
Gewoon in de primer zetten. als je gaat lassen gewoon waar je gaat lassen er ff flink met de roestborstel over. (waar je wilt lassen) op de plek waar je gelast hebt moet toch weer geschuurd en gelaplamuurd worden. dus alles word dan weer stark.
Dat afbijten was in mijn ogen wel redelijk overbodig.
Dat afbijten was in mijn ogen wel redelijk overbodig.
Ik denk dat het uitbouwen van de onderdelen meer werk is dan het las werk. Ik zou de stukken eruit slijpen en nieuwe delen in lassen. Qua las werk een dagje werk als je doorpoot.
Tenzij hij inderdaad achter het dashboard flink door gerot is dan zou ik opzoek gaan naar wat anders.
En als je het mocht lassen zou ik het lekker in de tektyl zetten ipv spuiten.
Tenzij hij inderdaad achter het dashboard flink door gerot is dan zou ik opzoek gaan naar wat anders.
En als je het mocht lassen zou ik het lekker in de tektyl zetten ipv spuiten.
Is dat tectyl er nog makkelijk af te krijgen dan?En als je het mocht lassen zou ik het lekker in de tektyl zetten ipv spuiten.
Het gaat me eff alleen om de achterklep. Ik heb op het moment weer uns geen geld, maar zo enthousiast als ik ben over mijn nieuwe autotje wil ik toch al beginnen waar ik al iets kan doen. Dat is dus de achterklep. Die heb ik geschuurd. Nu ben ik aant kijken naar iemand die een lasapparaat heeft en het liefst iemand die me dat ook nog even voordoet. Dit kan dus wel een weekje of twee misschien drie duren. Binnen die tijd moet ik gewoon geen roest hebben want dan kan ik weer opnieuw beginnen met mun staalborsteltje op mun boor.

Ik was net nog eff gaan kijken naar dat ding en ik zag alweer een bruin laagje er overheen(waarschijnlijk door afbijtmiddel). Nu valt het nog wel mee want hij is nog niet helemaal kaal dus ik oet toch nog schuren. maaja elke x hetzelfde stuk opnieuw doen schiet niet echt op. Maaja ik vind er wel iets op. gelijk primeren zie ik niet zo zitten ben niet zo'n held met dat spuiten.
Voordat ik die zooi ga spuiten ben ik denk ik wel een half jaar verder. Eerst opniew sparen voor een carrosserie en die opknappen en kaal schuren, dan pas alles ineens spuiten.
Hebben hier mensen al eens dat nummerbord gecleaned? en die strip onderaan? moet die blijven of ook gewoon iets overheen lassen en plamuren?
lijkt me dat je iets te enthausiast bent. 
Maar primer moet toch geschuurd worden voor dat je gaar spuiten. Dus gewoon die kofferklep schoomaken met wasbenzine en spuiten met primer. een echte andere optie heb je niet.

Maar primer moet toch geschuurd worden voor dat je gaar spuiten. Dus gewoon die kofferklep schoomaken met wasbenzine en spuiten met primer. een echte andere optie heb je niet.
lijkt me dat je iets te enthausiast bent.
Hehe zou kunnen. Oke primer lijkt me duidelijk dan. Thanx voor jullie adviezen!
Ook nog tips over de manier waarop ik dat mooi vlak krijg? Hoorde van een vriend van me dat iemand tegen een auto aan leunde op een VW meeting

En natuurlijk nog graag adzies over de strip. Er waren in Utrecht toch best een aantal die deze ook mooi hadden weggewerkt dacht ik.
En als je nog een nieuwe carrosserie zoekt:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/NieuweCarBestellen.jpg[/img]
Ze staan bij mr. Reno in de computer...
Maar wat het kost staat er niet bij
Zou je dit nog kunnen bestellen denken jullie? En hoe gaat dat dan met het chassisnummer en het kenteken?
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/NieuweCarBestellen.jpg[/img]
Ze staan bij mr. Reno in de computer...
Maar wat het kost staat er niet bij
Zou je dit nog kunnen bestellen denken jullie? En hoe gaat dat dan met het chassisnummer en het kenteken?
zal wel een gruwelijk prijskaartje aan hangen. Ik ging laatst voor alleen een tellertje naar de dealer. 150 EURO freaks! Maar het zou natuurlijk wel mega relax zijn als ik niet meer eraan hoefde te schuren en lassen
.

Ja het lijkt mij ook echt gewoon een droom om een GT Turbo te hebben waar alles nieuw aan is
kwijl 
Nieuwe carrosserie, nieuwe lak, nieuwe Ph.1 grille en skirts, nieuwe motor, nieuwe turbo, nieuwe radiateur, nieuwe vernellingsbak, nieuwe aandrijfassen, nieuwe wiellagers... En dan een paar aanpassingen hier en daar natuurlijk



Nieuwe carrosserie, nieuwe lak, nieuwe Ph.1 grille en skirts, nieuwe motor, nieuwe turbo, nieuwe radiateur, nieuwe vernellingsbak, nieuwe aandrijfassen, nieuwe wiellagers... En dan een paar aanpassingen hier en daar natuurlijk

Beetje off topic misschien maar, hoe ver moet ik mun onderdelen die ik wil laten spuiten afschuren. Heb hier op het forum gezocht maar niet echt iets gevonden. Die achterklep heb ik nu helemaal kaal en is klaar om gelast te worden. Tips van anderen die dit al gedaan hebben zijn nog altijd welkom. Ook zit ik nog altijd met die rotte strip aan de onderkant!
Al je eer rot stuk in je achteklep hebt gooi hem dan ook maar weg. Is echt niet de moeite waard om te laten lassen mijns inziens.
Als je met iets bezig gaat wees er dan zeker van dat deze roest vrij is. Anders blijf je bezig.
Als je met iets bezig gaat wees er dan zeker van dat deze roest vrij is. Anders blijf je bezig.
nou dat lassen is aleen om het nr bord weg te krijgen. Er zat een heel klein beetje roest op deze maar die is al weg
. Maar alle kappen zo helemaal kaal schuren met een staal bortel kost heeeeeeeeel veel tijd dus ik wil eff zeker weten of dat nodig is.

Nog even over de nieuwe fabrieks carrosserie van de 5 GT,
Als ik t goed heb, is ie niet meer te bestellen.
Mocht iemand mij (en de dealer) kunnen overtuigen, en dan een prijs erbij kan noemen ben ik erg benieuwd
Als ik t goed heb, is ie niet meer te bestellen.
Mocht iemand mij (en de dealer) kunnen overtuigen, en dan een prijs erbij kan noemen ben ik erg benieuwd

Dat scheelt veel werk.Abel schreef:Niet tot op het staal weg halen. Dat doe je toch nooit met verven gewoon schuren en over verven. Misschien extra primer.
Allen waar gelast word blank maken. met het oog op een mooie schone las.
Ik heb op http://www.rustbuster.nl gelezen over proplassen. Lijkt me eitje hoe ze dat daar doen! Denk toch dat ik er maar hulp bij haal. Die plaat over dat nr. bord op maat maken wordt ook niet grappig denk ik.
Wil je proplassen? Ik moet voor 't weekend een stuk koker geproplast hebben, kan es komen kijken als je wil !
via RENAULT-SPORT kan je er wel aangeraken,zoniet geef me een seintje ik ken wel dejuiste persoon daarvoor.prijs 3000 euroIvo8hoven schreef:Nog even over de nieuwe fabrieks carrosserie van de 5 GT,
Als ik t goed heb, is ie niet meer te bestellen.
Mocht iemand mij (en de dealer) kunnen overtuigen, en dan een prijs erbij kan noemen ben ik erg benieuwd
Goed om te weten dat er nog aan te komen is, maar 3000 euro heb ik voorlopig even niet liggen. In ieder geval bedankt voor de info Gille.gille schreef:via RENAULT-SPORT kan je er wel aangeraken,zoniet geef me een seintje ik ken wel dejuiste persoon daarvoor.prijs 3000 euroIvo8hoven schreef:Nog even over de nieuwe fabrieks carrosserie van de 5 GT,
Als ik t goed heb, is ie niet meer te bestellen.
Mocht iemand mij (en de dealer) kunnen overtuigen, en dan een prijs erbij kan noemen ben ik erg benieuwd