Electronisch schema gezocht
De electronica van mijn 5 klopt voor geen meter. Waarschuwingslampjes gaan niet aan bij contact, startmotoren willen niet starten, waarschuwingslampjes gaan wél aan onder het rijden als er nix aan de hand is, maar dit ook wanneer ze maar willen.
Ik heb zo'n vermoeden dat het met de kabel van contactslot naar de startmotor te maken heeft (erg slechte kabel bij mij, volgens mij tikt ie af en toe tegen massa onder het rijden).
I.e.g. oliepeil en druk en witte balkje enzo doen het wel in het dashboard maar niet met contact. Ik wil alles nakijken en wil dus een schema hebben met alle electrische bedradingen en aansluitingen.
Wie o wie heeft wat??? Dan kan ik het weer fris in orde maken.
Ik heb zo'n vermoeden dat het met de kabel van contactslot naar de startmotor te maken heeft (erg slechte kabel bij mij, volgens mij tikt ie af en toe tegen massa onder het rijden).
I.e.g. oliepeil en druk en witte balkje enzo doen het wel in het dashboard maar niet met contact. Ik wil alles nakijken en wil dus een schema hebben met alle electrische bedradingen en aansluitingen.
Wie o wie heeft wat??? Dan kan ik het weer fris in orde maken.
probeer de grote stekker achter je linker koplamp eens....dat wil nog wel eens helpen
-
Ja is er iemand die een electrisch schema heeft voor Riel en mij? Ik heb ook geouwehoer met mijn electra en wel het volgende:
-Bij remmen gaat mijn linker knipper achter aan i.p.v. het remlicht.
-Als ik mijn knipperlicht aan zet dan gaat het gewone licht knipperen in dubbel tempo alsof er een lampje kapot is.
-Bij mijn gevarenlicht gaat het remlicht, het knipperlicht en de mistlamp knipperen (allemaal zwak)
-Mijn derde remlicht doet niks meer
-Als ik mijn mistlamp aanzet gaat het gewone licht links uit
-Heel mijn cockpit is een kermis, op zich wel leuk maar bij ons in Uden is de kermis pas in juli of zo
-Kentekenverlichting doet het niet meer (boeit niet zo)
-etc...
oftewel BRAS!!!! waarschijnlijk een kapotte massakabel of een draad die tegen de massa aan hangt. Iemand enig idee waar ik het beste kan zoeken?
Zou het in mijn achterlichtunit zitten of niet? Ik heb niks veranderd aan de electra dus beetje raar dat het opeens allemaal zo'n zooitje is. Tips welkom!!
-Als ik mijn knipperlicht aan zet dan gaat het gewone licht knipperen in dubbel tempo alsof er een lampje kapot is.
-Bij mijn gevarenlicht gaat het remlicht, het knipperlicht en de mistlamp knipperen (allemaal zwak)
-Heel mijn cockpit is een kermis, op zich wel leuk maar bij ons in Uden is de kermis pas in juli of zo

-etc...
oftewel BRAS!!!! waarschijnlijk een kapotte massakabel of een draad die tegen de massa aan hangt. Iemand enig idee waar ik het beste kan zoeken?
Zou het in mijn achterlichtunit zitten of niet? Ik heb niks veranderd aan de electra dus beetje raar dat het opeens allemaal zo'n zooitje is. Tips welkom!!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Er moet toch wel een schemablad bestaan zodat ik alles opnieuw kan leggen/controleren?? ZOveel kabels zijn dat nou ook weer niet!
tja,ik heb alle schema's maar geen scanner..... 

Anders geef je die schema's ff aan mij, scan ik ze wel.
Maar waar zijn die schema's van? Niet van het werkplaatshandboek, haynes of vraagbaak denk ik...
Riel, misschien een optie om de hele kabelboom van die rooie erin te wurmen? Ook een hoop werk, maar als je die nakijkt kun je _bijna_ zeker weten dattie goed is.....
Maar waar zijn die schema's van? Niet van het werkplaatshandboek, haynes of vraagbaak denk ik...
Riel, misschien een optie om de hele kabelboom van die rooie erin te wurmen? Ook een hoop werk, maar als je die nakijkt kun je _bijna_ zeker weten dattie goed is.....
klopt,zijn niet van de vraagbaak of werkplaatshandboek...Steven (Fiets) schreef:Anders geef je die schema's ff aan mij, scan ik ze wel.
dit is een echt electrische schema boek voor de 5
Ja zeker, ik ben ook al een tijdje op zoek.
Als er iets geregeld kan worden hoor ik het graag.
Liefst het hele boek.
Als er iets geregeld kan worden hoor ik het graag.
Liefst het hele boek.
In het boek van Haynes, vraagbaak, staan een aantal pagina's met elektrische schema's. o.a. het stekkerblokje links achter de koplamp staat uitgesplits en de rest van de verlichtingen ook, is een aparte stekkerblok weer 
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
in je koffer bak de massa oogjes bij de achterlichtenSuper 5 Devil schreef:Ja is er iemand die een electrisch schema heeft voor Riel en mij? Ik heb ook geouwehoer met mijn electra en wel het volgende:
-etc...
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
Morgen meteen effe checken dan... ik moet weer naar Eindhoven dus wordt weer een gestuntel met kapotte verlichting. Levensgevaarlijk zeg geen remlichten en knippers
Over die gestreepte auto's met onaardige mannen erin maar te zwijgen... die rijden daar zoveel.

Rally is NOT a crime!
Uit de onoverzichtelijke schema's van de Haynes is wel wat info te halen, maar het schema van de GTT staat er niet in. In het werkplaatshandboek van de 5 staan trouwens ook geen el. schema's, en in het Dialogys computerprogramma ook niet. De vraagbaak zou kunnen, maar ik ben bang dat het dan zo ver verkleind is dat het erg moeilijk te lezen zal zijn.
Als Jean-Paul het boek bij een copyshop kan laten vermenigvuldigen kan hij een hoop mensen blij maken
Als Jean-Paul het boek bij een copyshop kan laten vermenigvuldigen kan hij een hoop mensen blij maken

Dat vind ik wel meevallen, qua ondeuidelijkheid, 't is even zoeken, maar dan vind je 't welMatijs schreef:Uit de onoverzichtelijke schema's van de Haynes is wel wat info te halen, maar het schema van de GTT staat er niet in. In het werkplaatshandboek van de 5 staan trouwens ook geen el. schema's, en in het Dialogys computerprogramma ook niet. De vraagbaak zou kunnen, maar ik ben bang dat het dan zo ver verkleind is dat het erg moeilijk te lezen zal zijn.

Mrtn = Maarten
Prima, maar het schema van de GTT staat er niet in. Dan kan je wel zelf een beetje gaan puzzelen (wat ik tot nu toe hebt gedaan), maar dat schiet gewoon niet op.
Moment
?...
Hehe ik moest niet op Submit drukken... 't scannen lukt niet echt vlot hier... Ik maak eerst wat kopietjes en dan scan ik die in want dat boek eronder is klote. Ik weet niet welk schema ik moet pakken, er staat voor
TS
GTL-GTS-Automatic
TSE
TSE met boordcomp.
C-L
C-L met achteruitrijlichten
TC-TL-GL
TC-TL-GL met wis/was op achterruit
welke moet ik pakken???
TS
GTL-GTS-Automatic
TSE
TSE met boordcomp.
C-L
C-L met achteruitrijlichten
TC-TL-GL
TC-TL-GL met wis/was op achterruit
welke moet ik pakken???
Zijn we aan het scannen? interessant... 

Waaruit ben je die aan het scannen, uit de haynes?
Daar staat het schema van de GTT inderdaad niet in.
De GTS zit aardig in de buurt, maar een heel aantal dingen zitten bij de GTT toch echt anders, voornamelijk in de kabelboom van de motor en de tellerbak.
Kan ik wel even geholpen worden met een simpele vraag over de bedraging?
In die Renault 5 TS/TSE (ben er nog niet uit) die ik sinds kort heb, heeft een radio gezeten, komt nu een ander in. Maar het is een grote bende kabels waarvan ik al wat gescheiden heb. Maar wil toch even graag weten wat wat is voor ik de zooi aansluit.
[img]http://145.37.208.75/118414/tse/kabels.jpg[/img]
1 = dikkere rood/groene draad. (is volgens mij losgeknipt van die groene stekker)
2 = zwarte draad
3 = gelde draad
4 = zwart/grijs
5 = geel/grijs
Dus, wie weet wat wat is?
Heb wel mijn vermoedens, maar goed, better be safe than sorry.
Aan mijn radiostekkertje zit (naast de speakerdraadjes):
rode/gele 12+
rode 12+ SW
bruine Ground
Momenteel zitten 12+ en de 12+ switch in het zelfde schoentje.
Groet, Martijn

In die Renault 5 TS/TSE (ben er nog niet uit) die ik sinds kort heb, heeft een radio gezeten, komt nu een ander in. Maar het is een grote bende kabels waarvan ik al wat gescheiden heb. Maar wil toch even graag weten wat wat is voor ik de zooi aansluit.
[img]http://145.37.208.75/118414/tse/kabels.jpg[/img]
1 = dikkere rood/groene draad. (is volgens mij losgeknipt van die groene stekker)
2 = zwarte draad
3 = gelde draad
4 = zwart/grijs
5 = geel/grijs
Dus, wie weet wat wat is?
Heb wel mijn vermoedens, maar goed, better be safe than sorry.
Aan mijn radiostekkertje zit (naast de speakerdraadjes):
rode/gele 12+
rode 12+ SW
bruine Ground
Momenteel zitten 12+ en de 12+ switch in het zelfde schoentje.
Groet, Martijn
nr. 1 hoort aan dat stekkertje van de CV.
nr. 2 is massa
nr. 3 is een stroomdraad, gebruiken voor het geheugen van de radio
nr. 4 & 5 zal ik niet weten, lijken me te dun voor speakerdraden...
nr. 2 is massa
nr. 3 is een stroomdraad, gebruiken voor het geheugen van de radio
nr. 4 & 5 zal ik niet weten, lijken me te dun voor speakerdraden...
Mrtn = Maarten
Staat er volgens mij wel in hoor, alleen 2 openingen van het stekkerblok zijn niet bezet, de carb.koeling/verwarmer??? dat malle ding rechts in de motorruimteMatijs schreef:Waaruit ben je die aan het scannen, uit de haynes?

Mrtn = Maarten
De vraagbaak. Staan een hoop schema's maar ik geloof niet van de gttMatijs schreef:Waaruit ben je die aan het scannen, uit de haynes?

Nogmaals, ook daar staat het GTT schema niet in. Mrtn heeft gelijk dat het redelijk overeenkomt met de andere modellen, maar er zitten toch nog aardig wat verschillen in. Ik heb het schema van de GTS een keer uit zitten pluizen voor de auto van mijn broertje, en dit is grotendeels identiek aan de GTT, maar een aantal dingen zijn toch echt anders. Bovendien werkt het gewoon twintig keer zo makkelijk als je 1 overzichtelijk schema hebt, in plaats van al dat gepuzzel 

Vraagbaak is nix. Haynes maar es proberen. Anders nog iemand? 

En ook ik voeg me bij het rijtje van mensen die op zoek zijn naar een schema.
Ik ( lees : mijn broer
) heeft van mijn donor 5, het blokje gelicht, en we zijn druk bezig om ook het blok van de andere 5 te lichten om dat vervolgens in de andere wagen te zetten.
MAAR, we komen nogal op wat verschillen in bedrading, en we weten niet waar dat aan ligt.....
Het zijn alletwee 5GTT's, en alletwee fase 1.
Toch lopen er een aantal draden anders of zitten ze wel op de een maar niet op de andere.
Om nou te voorkomen dat we straks het blok er in lepelen en er achter komen dat we wat vergeten aan te sluiten wil ik heel graag weten hoe alles goed aangesloten moet worden.
Dus evt. hulp op dit vlak is van harte welkom, en dus het liefst hulp in de vorm van een electrisch schema.
Ook mensen die het wel interessant vinden om dit een keer te zien nodig ik bij deze uit om een keertje langs te komen, is altijd leuk om te zien......
Kijk evt ff op de volgende site voor wat foto's :
http://www.home.zonnet.nl/M.Hitzert/index.htm
Ik ( lees : mijn broer

MAAR, we komen nogal op wat verschillen in bedrading, en we weten niet waar dat aan ligt.....
Het zijn alletwee 5GTT's, en alletwee fase 1.
Toch lopen er een aantal draden anders of zitten ze wel op de een maar niet op de andere.
Om nou te voorkomen dat we straks het blok er in lepelen en er achter komen dat we wat vergeten aan te sluiten wil ik heel graag weten hoe alles goed aangesloten moet worden.
Dus evt. hulp op dit vlak is van harte welkom, en dus het liefst hulp in de vorm van een electrisch schema.
Ook mensen die het wel interessant vinden om dit een keer te zien nodig ik bij deze uit om een keertje langs te komen, is altijd leuk om te zien......
Kijk evt ff op de volgende site voor wat foto's :
http://www.home.zonnet.nl/M.Hitzert/index.htm
Beterzzzzzzzzz
Kan wellicht al via mijn werk aan een electrisch schema komen.
Mocht het zover zijn dan laat ik jullie wel ff wat weten. ( is waarschijnlijk digitaal )
Mocht het zover zijn dan laat ik jullie wel ff wat weten. ( is waarschijnlijk digitaal )
Yeah
Keep us posted 

-
- Contacteer:
Eric H schreef:Beterzzzzzzzzz
Is dat schema al online ??