GTT motor spuit olie
Ik heb het volgende probleem.
als ik na een ritje mijn motor kap open doe is het allemaal olie.
dus ik maak het schoon geef goed gas maar zie nergens olie van daan komen. rijden en na poosje motorkap open weer olie.
dus weer schoon gemaakt, maar nog steeds nix te zien als je goed veel gas geeft.
hij bouwt niet echt druk op dus er is iets lek maar wat.
heb alle slangen al nagekeken en waren zo ver ik kon zien allemaal goed.
als ik na een ritje mijn motor kap open doe is het allemaal olie.
dus ik maak het schoon geef goed gas maar zie nergens olie van daan komen. rijden en na poosje motorkap open weer olie.
dus weer schoon gemaakt, maar nog steeds nix te zien als je goed veel gas geeft.
hij bouwt niet echt druk op dus er is iets lek maar wat.
heb alle slangen al nagekeken en waren zo ver ik kon zien allemaal goed.
heb ook geprobeerd om turbo ook te gebruiken stil staand. klep gaat wel klein stukje open en dicht en dump blaast ook hard. maar dan geen olie.
alleen tijdens rijden. (wel met het nodige toerental maar niet te veel)
alleen tijdens rijden. (wel met het nodige toerental maar niet te veel)
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Huh, 50 in de 5 heb je toch geen druk?red_Turbo schreef:nee heb gekeken maar het komt niet uit de dump
als ik 50 rij in de 5 hoeveel bar moet ie dan hebben?
moet ie ongeveer op streepje 4-5 staan koude motor
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
idd, rond de 4 a 5 bar, bij warme motor loopt ie terug naar 2 ongeveer en bij een warme stationair draaiende motor soms bijna naar 0. Ik denk toch ook dat het met je turbo te maken heeft.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ja, idd. De druk moet juist vrij hoog zijn bij een koude motor. En bij warme motor moet ie ook wel 1 a 2 zijn, liever niet minder.
Let er ook op dat de olie druk meters van de GTT nou niet bepaald het sterkste punt van de auto zijn. De elektrische aansluiting hiervan wil nog wel eens haperen. De sensor zat meen ik aan de voorkant ergens onder aan je blok en de kabels lopen volgens mij door de centrale stekker bij de linker koplamp. Die stekker wil ook wel eens vol zitten met van die groene koper roest
Let er ook op dat de olie druk meters van de GTT nou niet bepaald het sterkste punt van de auto zijn. De elektrische aansluiting hiervan wil nog wel eens haperen. De sensor zat meen ik aan de voorkant ergens onder aan je blok en de kabels lopen volgens mij door de centrale stekker bij de linker koplamp. Die stekker wil ook wel eens vol zitten met van die groene koper roest
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ja de sensor zit aan de leiding die naar de turbo toe gaat. die is ook wel dicht volgens mij.
maar heb vanmorgen alle leidingen weer eraf gehaald en er weer opgezet. maar heb nog niet gekeken of ie weer lekte nog geen tijd voor gehad.
hij had vanmorgen weinig druk met koude motor dus denk dat ie nog niet dicht is.
maar heb vanmorgen alle leidingen weer eraf gehaald en er weer opgezet. maar heb nog niet gekeken of ie weer lekte nog geen tijd voor gehad.
hij had vanmorgen weinig druk met koude motor dus denk dat ie nog niet dicht is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
het zou ook kunnen zijn : dat bij het rijden je oliepijlstok omhoog komt en dan heb je ook overal olie .
dit kan voorkomen als je echt heel erug veel druk in je blok hebt . ik heb het zelf ( gelukkig niet met mijn auto ) al eens meegemaakt wat een zooitje .
en je blijft maar zoeken naar iets wat lekt .
dit kan voorkomen als je echt heel erug veel druk in je blok hebt . ik heb het zelf ( gelukkig niet met mijn auto ) al eens meegemaakt wat een zooitje .
en je blijft maar zoeken naar iets wat lekt .
Heb dit dus ook een keer meegemaakt met een r5 express, dat de peilstok lekte. Is erg leuk zoeken, als ie er wel nog in zit, maar er langs lekt. Zat ook alles onder de olie en stinken :-*
Is zeker een hele goede mogelijkheid!
Is zeker een hele goede mogelijkheid!
denk het wel heb nog geen tijd gehad om het schoon te maken onder de kap maar aan de druk te zien lekt hij niet omdat hij die behoud.
maar als ik de auto op contact zet dan is de druk meter eerst een peilstok toch?
kun je daar van op aan? heeft bij mij nog nooit op 3 ofzo gestaan met motor uit.
maar als ik de auto op contact zet dan is de druk meter eerst een peilstok toch?
kun je daar van op aan? heeft bij mij nog nooit op 3 ofzo gestaan met motor uit.
-
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
- Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88
Ja, bij contact aan peilt hij eerst, als ik het goed heb moet hij dan op 4 staan geloof ik.red_Turbo schreef:denk het wel heb nog geen tijd gehad om het schoon te maken onder de kap maar aan de druk te zien lekt hij niet omdat hij die behoud.
maar als ik de auto op contact zet dan is de druk meter eerst een peilstok toch?
kun je daar van op aan? heeft bij mij nog nooit op 3 ofzo gestaan met motor uit.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Ik kan me niet voorstellen dat het daar weg komt. bij de pijlstok wel te verstaan.
Al hij daar olie spuit hej je een veel te hoge carther druk. en dan zou ik eerst kijken hoe het zit met jou carther ontluchting.
Al hij daar olie spuit hej je een veel te hoge carther druk. en dan zou ik eerst kijken hoe het zit met jou carther ontluchting.
volgens mij spuit hij daar ook niet hoor.
ik heb de slang naar het filter(carterontluchting) eraf gehaald en die van het spruitstuk ook. die van kleppendeksel en onderuitblok komen indat potje en daar zit slang op richting de straat
.
maar die meter die klopt altijd wel? bij mij staat hij op 1 en klopt ook wel. staat net iets boven minimum.
ik heb de slang naar het filter(carterontluchting) eraf gehaald en die van het spruitstuk ook. die van kleppendeksel en onderuitblok komen indat potje en daar zit slang op richting de straat

maar die meter die klopt altijd wel? bij mij staat hij op 1 en klopt ook wel. staat net iets boven minimum.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Abel schreef:Ik kan me niet voorstellen dat het daar weg komt. bij de pijlstok wel te verstaan.
Al hij daar olie spuit hej je een veel te hoge carther druk. en dan zou ik eerst kijken hoe het zit met jou carther ontluchting.
het hoeft niet zo te zijn bij deze .
maar het kan wel degelijk dat je je oliepijlstok eruit blaast , ik kan ook een 5 gt noemen die het 2 x heeft meegemaakt
nou volgens mij is het probleem met het olie spuiten wel afgelopen door het controleren van alle slangen.
heb hem nog niet hoog in toeren gehad maar denk dat het nu wel over is
heeft nu alleen beetje lage druk met koude motor maar dat zal wel komen door de turbo(zie ander topic).
heb hem nog niet hoog in toeren gehad maar denk dat het nu wel over is
heeft nu alleen beetje lage druk met koude motor maar dat zal wel komen door de turbo(zie ander topic).
Ik heb precies hetzelfde. Ik merk dat het alleen voorkomt bij ca. 5000 toeren en hoger en alleen als ik rij, dus niet stilstaand... Na de 5e keer schoonmaken en testen zag ik dat de peilstok een kleinbeetje omhoog stond. Ik weet bij 100% zeker dat het hier uit is gekomen. Vreemde is waarom bij de pijlstok en niet bij de karterontluchting (CUP aangesloten).... iemand een iedee waar het aan kan liggen? Zuigerveren kaduk waardoor er druk in de karter ontstaat? Toch vreemd dat hij druk opbouwd in de carter terwijl er via de karterontluchting de druk weg zou kunnen....
tips? ideeen? ervaringen?
tips? ideeen? ervaringen?