Nou ik ga dus binnenkort m`n turbo vervangen.
En nu wilde ik dus graag weten of ik nog ergens speciaal op moet letten?? of dat ik hem er zo af kan halen en de ander er zo op kan zetten.
iemand tips voor me ??
Hoe een turbo te vervangen??
-
- Contacteer:
Eerst alle slangen eraf natuurlijk.
Slangetjes van de actuator af (voorzichtig, ze kunnen ook net boven de nippel afbreken, dat rubber kan bros zijn) Olieslang bovenop de turbo losmaken, de olieslang onderop de turbo losmaken. En even het elleboogje achter de turbo, dat chromen stangetje losnemen.
Nou je draait de turbo aan de downpipe los (normaal met elleboog en al). Dan van het spruitstuk af (4 bouten, kom je lekker aan
)
Als de andere turbo weer zit check of alle slangen goed zitten, olieslangen erop. Dan moet je een seconde of 10 starten ZONDER onsteking, bobinekabel even erafhalen. Dan pomp je weer nieuwe olie in de turbo en komt ie nooit droog te staan. Daarna is 't klaar.
Slangetjes van de actuator af (voorzichtig, ze kunnen ook net boven de nippel afbreken, dat rubber kan bros zijn) Olieslang bovenop de turbo losmaken, de olieslang onderop de turbo losmaken. En even het elleboogje achter de turbo, dat chromen stangetje losnemen.
Nou je draait de turbo aan de downpipe los (normaal met elleboog en al). Dan van het spruitstuk af (4 bouten, kom je lekker aan

Als de andere turbo weer zit check of alle slangen goed zitten, olieslangen erop. Dan moet je een seconde of 10 starten ZONDER onsteking, bobinekabel even erafhalen. Dan pomp je weer nieuwe olie in de turbo en komt ie nooit droog te staan. Daarna is 't klaar.
Riël schreef:Eerst alle slangen eraf natuurlijk.
Nou je draait de turbo aan de downpipe los (normaal met elleboog en al). Dan van het spruitstuk af (4 bouten, kom je lekker aan)
helemaal goed is het als je al wat olie in de turbo laat lopen bij montage voordat je de olieslang aansluit.(waar ie thuishoort dan he
dan die 10 seconden zonder ontsteking.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
MMMja die wist ik niet
thanx hehe

-
- Über-Spammer
mathijs schreef:he peter, je kan bij ons langs komen, dan help ik je welik heb je een pm gestuurd.

kratje bier mee en alles komt goed

-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Riël schreef: Dan van het spruitstuk af (4 bouten, kom je lekker aan)
Oh ja...das een heeele fijne.....

TIP!: Een korte sleutel(13 geloof ik) is hier heeel handig aangezien je amper ruimte hebt om een slag te kunnen maken als de sleutel te lang is.
En verder als het niet lukt...
Even flink schelden tegen die turbo en gewoon stug weer doorgaan.....

SUCCES!
-
- Moderator
- Car: MB
Als je in het werkplaatshanboek kijkt dan zie je dat je als speciaal gereedschap een afgeslepen sleutel 13 nodig hebt.
ze hebben hier als voorbeeld een ring/steek sleutel 13 genomen waarvan ze de ring kant afslijpen.
ze hebben hier als voorbeeld een ring/steek sleutel 13 genomen waarvan ze de ring kant afslijpen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dit klopt ja staat in de boeken,maar heb je echt niet nodig, je moet gewoon zelf een beetje crea bea zijn ,en een ding zowiezo hebben,HEEL VEEL GEDULD,de twee bovenste schroeven van de turbo gaan makkelijk,en kom je ook heel makkelijk bij , de twee onderste zijn de boosdoeners,gewoon een klein steek 13 zoeken en friemelen maar,ringsleutel gaat ook maar dan moet je zo een steek ring hebben ,en dan liefst zo een met een hele platte kant eraan,nogmaals het vergt veel van je geduld , maar uiteindelijk lukt het wel,o ja een tip ,laat niet je hand van die sleutel afglijden of uitschieten met sleutel en al,want dat kan heel erg pijnlijk zijn , ik spreek uit ervaringTom schreef: speciaal gereedschap een afgeslepen sleutel 13 nodig hebt.

greetz marco
-
- Contacteer:
Nou het is dus allemaal gelukt,
met dank aan Arthur en Mathijs.
Echt super goede gasten.
We hebben trouwens geen speciaal gereedschap gebruikt,
maar je hebt inderdaad erg veel geduld nodig.
Nu rijdt m`n GTT weer super en heb ik geen rookpluim meer achter me. Nu kan ik beginnen met hem er goed uit te laten zien.
Van de week krijg ik siliconen turbo slangen en een dumpvalve!!
Het wordt nog wat die bleu sport van mij
met dank aan Arthur en Mathijs.
Echt super goede gasten.
We hebben trouwens geen speciaal gereedschap gebruikt,
maar je hebt inderdaad erg veel geduld nodig.
Nu rijdt m`n GTT weer super en heb ik geen rookpluim meer achter me. Nu kan ik beginnen met hem er goed uit te laten zien.
Van de week krijg ik siliconen turbo slangen en een dumpvalve!!
Het wordt nog wat die bleu sport van mij