[19 16V] Welke bougie's ?
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Hoi jongens,
Ik merk dat ik toch maar weer de bougie's ga vervangen, want die zitten er nu ongeveer 25000 kilometer op. Mij was verteld dat ze na 40000 kilometer echt op zijn, maar na 25000 denk ik dat ze aan vervanging toe zijn.
Welke bougie's gebruiken jullie voor in een F7P motor ?
Gewoon naar automaterialen gaan ? of echt naar de Reno garage ?
Grtzz
Serge
Ik merk dat ik toch maar weer de bougie's ga vervangen, want die zitten er nu ongeveer 25000 kilometer op. Mij was verteld dat ze na 40000 kilometer echt op zijn, maar na 25000 denk ik dat ze aan vervanging toe zijn.
Welke bougie's gebruiken jullie voor in een F7P motor ?
Gewoon naar automaterialen gaan ? of echt naar de Reno garage ?
Grtzz
Serge
Automaterialen, het zijn bougies van NGK, dus bij de automaterialen precies dezelfde. Welk type er in de 16v gaat zou ik zo niet weten. Zit er niet zo'n plakkerd op je blok met het type bougies erop? Of kijk wat er nu in zit en schrijf het "typenr" op? 

Ik rij zelf met champion c6ycc bougies in mijn 19 16v. Kosten geen drol, maar moeten meestal wel ff besteld worden. Zeer goede ervaringen mee.
En dat vervangen ga je echt wel merken. Dat merk je na 10000 km al.
En dat vervangen ga je echt wel merken. Dat merk je na 10000 km al.
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Ik zal eerst wel ff 1 bougie eruit halen en dan rij ik ff naar de automaterialen!!
Ik kijk het type wel ff na ja.
Want het maakt dus eigenlijk niet uit waar je die bougie's haald, als je maar dit type hebt.
Dan moeten we dat zometeen maar eens doen.
Thnx


Ik kijk het type wel ff na ja.
Want het maakt dus eigenlijk niet uit waar je die bougie's haald, als je maar dit type hebt.
Dan moeten we dat zometeen maar eens doen.
Thnx

Wat ga je daar precies van merken dan? En om de hoeveel km. is het normaal om bougies te vervangen? En rotor/verdelerkap bijvoorbeeld?Arjen schreef:Ik rij zelf met champion c6ycc bougies in mijn 19 16v. Kosten geen drol, maar moeten meestal wel ff besteld worden. Zeer goede ervaringen mee.
En dat vervangen ga je echt wel merken. Dat merk je na 10000 km al.
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Lijkt me gewoon periodiek onderhoud, zo om de 15.000km ff nieuwe bougies, kappie en rotorOllie schreef:Wat ga je daar precies van merken dan? En om de hoeveel km. is het normaal om bougies te vervangen? En rotor/verdelerkap bijvoorbeeld?Arjen schreef:Ik rij zelf met champion c6ycc bougies in mijn 19 16v. Kosten geen drol, maar moeten meestal wel ff besteld worden. Zeer goede ervaringen mee.
En dat vervangen ga je echt wel merken. Dat merk je na 10000 km al.

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
gebeurd toch standaard bij iedere beurt? (om de 10.000km dus)
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Ik heb vorig jaar nog de verdelerkap vervangen en die vind ik dus nog wel goed. Toen heb ik gelijk de bougiekabels vervangen.
Wat is de rotor zit die achter de verdelerkap ?
Maar CHAMPION is dus goed
THNX
Wat is de rotor zit die achter de verdelerkap ?
Maar CHAMPION is dus goed

THNX
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Oh is dat het
Dank je
Dank je
Je denkt toch niet dat ik hem naar de garage breng? Die mogen hem 1 keer in het jaar apk keuren; dat geeft al gezeik genoeg.Robert dB. schreef:gebeurd toch standaard bij iedere beurt? (om de 10.000km dus)
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
ik heb bosch en loopt uitstekend wat je ook kan doen is gas bougies nemen die schijen beter te vonken.
heb ik ook in me kadett gt gehad enm liep perfect zelfs met diesel en benzine erin maar das een heel lang verhaal
heb ik ook in me kadett gt gehad enm liep perfect zelfs met diesel en benzine erin maar das een heel lang verhaal

<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Ik rij met gewone standaard Renault bougie's en heb er niks over te klagen als ik ze maar binnen de 10.000 km vervang.
In mijn zoektocht naar pk's heb ik van alles geprobeerd van Splitfire tot NGK bougie's en de bijbehoordende kabels maar op de testbank behaalde ik altijd het beste resultaat met de standaard spullen van Renault.
In mijn zoektocht naar pk's heb ik van alles geprobeerd van Splitfire tot NGK bougie's en de bijbehoordende kabels maar op de testbank behaalde ik altijd het beste resultaat met de standaard spullen van Renault.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
nee, ik wil er alleen mee zeggen dat het vrij gebruikelijk is regelmatig je bogies te vervangen.Arjen schreef:Je denkt toch niet dat ik hem naar de garage breng? Die mogen hem 1 keer in het jaar apk keuren; dat geeft al gezeik genoeg.Robert dB. schreef:gebeurd toch standaard bij iedere beurt? (om de 10.000km dus)
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
ja Ollie, is gewoon een grote beurt eigenlijk, met verse Elf en nieuw oliefilterOllie schreef:Samen met de bougies vervangen van de rotor/verdelerkap is dus nooit weg, is het geld toch ook niet lijkt me zo.
Effe over bougiekabels...gebruiken jullie daar een speciale set voor?

Olie van Bert, werkplaats bij mij in Bunde tzt

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
net ff nieuwe champions (c6ycc) in de clio gedraaid. auto liep laatste week niet lekker stationair , viel vaak terug in toerental, ff gekeken wanneer ik voor het laatst de bougies vernieuwd heb was vorig jaar, inmiddels bijna 30.000km geleden. Verschil is igv goed merkbaar, loopt weer netjes en schiet weer lekker door de toeren heen vanaf 4000rpm 

Dat het verschil goed merkbaar is begrijp ik, normaal hoor je de standaard bougie's om de 10.000 km te vervangen.Patrick L. schreef:net ff nieuwe champions (c6ycc) in de clio gedraaid. auto liep laatste week niet lekker stationair , viel vaak terug in toerental, ff gekeken wanneer ik voor het laatst de bougies vernieuwd heb was vorig jaar, inmiddels bijna 30.000km geleden. Verschil is igv goed merkbaar, loopt weer netjes en schiet weer lekker door de toeren heen vanaf 4000rpm
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Dit waren geen standaard bougies, hebben het best lang uitgehouden, maar ik was het eerlijk gezegd ook vergeten om die tijdig te vervangen, heb ook onbewust meer km`s gereden als ik verwacht had op een jaar tijd.
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Ik was dus bij automaterialen geweest, NGK bougie's gehaald.
Dus ik haal de oude eruit...en zie ik dus dat ik originele Renault bougies zijn met 3 puntjes die contact maken!!
Die k#t ngk hebben maar 1 zo'n contact ding.
Volgens mij zijn die dus veel beter...en op de bougie staat dus echt Renault en dan het 77 00 55239723628372 bla bla bla nummer
Dus die zien er ook echt wel beter uit, en volgens mij zijn die ook 1 mm korter of een halve millimeter korter.
Wat is jullie advies
Want die bougies kosten bij de renault dealer 12 euro per stuk ofzo en bij automaterialen 5 euro
Gr.
Serge
Dus ik haal de oude eruit...en zie ik dus dat ik originele Renault bougies zijn met 3 puntjes die contact maken!!
Die k#t ngk hebben maar 1 zo'n contact ding.
Volgens mij zijn die dus veel beter...en op de bougie staat dus echt Renault en dan het 77 00 55239723628372 bla bla bla nummer

Dus die zien er ook echt wel beter uit, en volgens mij zijn die ook 1 mm korter of een halve millimeter korter.
Wat is jullie advies
Want die bougies kosten bij de renault dealer 12 euro per stuk ofzo en bij automaterialen 5 euro
Gr.
Serge
Ik zou gewoon de gewone Renault bougie's erin gooien.Serge1916V schreef:Wat is jullie advies
Want die bougies kosten bij de renault dealer 12 euro per stuk ofzo en bij automaterialen 5 euro
Gr.
Serge
Op het cirquit rijden sommige Renault's ook met standaard bougie's.
Ik betaald bij Renault 19,40 voor 4 bougie's, vroeger waren ze 11 gulden p/st.
"De standaard Renault bougie's van de 16V motoren moeten elke 10.000 km vervangen worden".
Laatst gewijzigd door RO 16v op ma 31 mar 2003 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zijn dus Eyquem bougies, ik heb er hier een voor me liggen. Ik had er dus 6 van die dingen, de electrode helemaal weggebrand, maar ik heb ze 15.000 km geleden vervangen door Champions.
Het wordt dus ook voor mij weer tijd voor nieuwe!
Het wordt dus ook voor mij weer tijd voor nieuwe!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Gewoon orginele kopen bij Mr Reno, heb ik ook in mijn
19 16v zitten en gaan zo'n 20 tot 25.000km mee voor ik ze moet vervangen.
Ollie die bougie kabels kan je het beste gewoon speciaal bij een automaterialen zaak kopen, zijn net zo goed als orgineel. Laat je trouwens niks universeels aansmeren, gewoon een pasklare after market (imitatie) set.
156,4pk om de meeting 16 maart gemeten aan de wielen, dus orgineel is goed
19 16v zitten en gaan zo'n 20 tot 25.000km mee voor ik ze moet vervangen.
Ollie die bougie kabels kan je het beste gewoon speciaal bij een automaterialen zaak kopen, zijn net zo goed als orgineel. Laat je trouwens niks universeels aansmeren, gewoon een pasklare after market (imitatie) set.
156,4pk om de meeting 16 maart gemeten aan de wielen, dus orgineel is goed
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Zozo 156 pk aan de wielen, dat is netjes hoor, wat is er dan allemaal aan getunde?Lex schreef:Gewoon orginele kopen bij Mr Reno, heb ik ook in mijn
19 16v zitten en gaan zo'n 20 tot 25.000km mee voor ik ze moet vervangen.
Ollie die bougie kabels kan je het beste gewoon speciaal bij een automaterialen zaak kopen, zijn net zo goed als orgineel. Laat je trouwens niks universeels aansmeren, gewoon een pasklare after market (imitatie) set.
156,4pk om de meeting 16 maart gemeten aan de wielen, dus orgineel is goed
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Oke,
Dan zal ik ook maar die originele van reno gaan halen. Als je die 2 bougie's dus Reno bougie en NGK bougie met elkaar vergelijkt dan zie je meteen dan die van Reno VEEL beter zijn!!
En volgens mij rijdt je auto daar ook beter op!!
Dus ik ga die halen...
Dank u!!
Grtzzz
Serge
Dan zal ik ook maar die originele van reno gaan halen. Als je die 2 bougie's dus Reno bougie en NGK bougie met elkaar vergelijkt dan zie je meteen dan die van Reno VEEL beter zijn!!

En volgens mij rijdt je auto daar ook beter op!!
Dus ik ga die halen...
Dank u!!
Grtzzz
Serge
Dat vraag ik me ook af 156 pk aan de wielen is + 195 pk aan de krukas, dus behoorlijke aanpassingen.Visscher schreef:Zozo 156 pk aan de wielen, dat is netjes hoor, wat is er dan allemaal aan getunde?Lex schreef:Gewoon orginele kopen bij Mr Reno, heb ik ook in mijn
19 16v zitten en gaan zo'n 20 tot 25.000km mee voor ik ze moet vervangen.
Ollie die bougie kabels kan je het beste gewoon speciaal bij een automaterialen zaak kopen, zijn net zo goed als orgineel. Laat je trouwens niks universeels aansmeren, gewoon een pasklare after market (imitatie) set.
156,4pk om de meeting 16 maart gemeten aan de wielen, dus orgineel is goed
[edit] ik zie het al "op de meeting 16 maart gemeten" dus 156 pk op de krukas.
Jij was toch niet diegene met die rokende 19 want dan weet ik zeker dat die bank niet klopt.
Welke bougies zijn eigenlijk het beste voor een Williams? Ik ga deze binnenkort laten vervangen, dus wil ik wel goed spul hebben. Zijn Champion c6ycc goede voor de F7R motor? En is het aan te raden om de verdelerkap en de rotor te laten vervangen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!

rees-boesjies 

Immer wieder die verdammte Holländer