ik heb altijd met NGK gereden,maar nu heb ik gehoord dat bepaalde type bougie's van CHAMPION ook zo slecht nie zijn,wie heeft er ervaring met deze type bougies????
groetjes gille
ervaring met bougies(CHAMPION)
-
ik heb vorig jaar bij reichhard, bougiekabels van champion besteld en bougies, C6BYC4. Deze hebben volgens mij een dubbele koperen kern, betere verbrandingstemperatuur. Echt veel verschil weet ik niet te vertellen hierover, is natuurlijk zowieso een vooruitgang als je nieuwe kabels monteer icm nieuwe bougies tov de oude kabels en bougies.
ik hoor juist van een TUNER wiens naam ik al veel genoemd heb(raepers
)dat die Champion nie zo goed is voor een gechipd turboblok,dus ja wie heeft een andere mening,ik sta er voor open

heb een andere menig.
eens een onafhankelijke test gelezen op een franse site over welke bougie nou het best was voor een clio 16v. qua vermogen
getest oa ngk,champion,bosch en nog een setje franse merken, waaronder wat renault drin stopt.
kwam de champion c6ycc als beste uit de test gevolgd door bosch met dubbele electroden.
de champion was een normale bougie van een paar rotcenten de stuk.
eens een onafhankelijke test gelezen op een franse site over welke bougie nou het best was voor een clio 16v. qua vermogen
getest oa ngk,champion,bosch en nog een setje franse merken, waaronder wat renault drin stopt.
kwam de champion c6ycc als beste uit de test gevolgd door bosch met dubbele electroden.
de champion was een normale bougie van een paar rotcenten de stuk.
-
Persoonlijk heb ik zeer slechte ervaringen met Champion bougies.. Na een setje gemonteerd te hebben leek alles prima, maar een paar dagen later regende het en wilde ik de motor starten. Mooi niet dus!
Op een paar flinke klappen en vlammen uit de uitlaat na, zat er geen leven meer in...
Bougies toen vervangen met (zeer goedkope) Bosch 4CC bougies en hij heeft me sindsdien niet meer in de steek gelaten.
Nu heb ik het natuurlijk over een luchtgekoelde (Duitse!) motor met turbo, wat absoluut niet te vergelijken is met die van de R5. De warmtegraad van de bougies was echter identiek.
Misschien was het toch een vorm van duits-franse haat?
In ieder geval zou ik niet van die vreselijk dure irridium of platina bougies kopen, aangezien ze ongeveer 10x zoveel kosten als normale bougies, en die gaan sowiezo al behoorlijk lang mee.
Qua vermogensverschil heb ik weinig kunnen merken tussen verschillende merken (Beru, NGK, Bosch, Champion) dus ik zou gewoon gaan voor de goedkoopste (met de juiste warmtegraad).
Op een paar flinke klappen en vlammen uit de uitlaat na, zat er geen leven meer in...
Bougies toen vervangen met (zeer goedkope) Bosch 4CC bougies en hij heeft me sindsdien niet meer in de steek gelaten.
Nu heb ik het natuurlijk over een luchtgekoelde (Duitse!) motor met turbo, wat absoluut niet te vergelijken is met die van de R5. De warmtegraad van de bougies was echter identiek.
Misschien was het toch een vorm van duits-franse haat?
In ieder geval zou ik niet van die vreselijk dure irridium of platina bougies kopen, aangezien ze ongeveer 10x zoveel kosten als normale bougies, en die gaan sowiezo al behoorlijk lang mee.
Qua vermogensverschil heb ik weinig kunnen merken tussen verschillende merken (Beru, NGK, Bosch, Champion) dus ik zou gewoon gaan voor de goedkoopste (met de juiste warmtegraad).
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
Champion S59C is de enige die het goed doet in mn alpientje. Electrodeafstand 0.6mm.
alles geprobeert ook orgineel eqieum, platina allemaal k*t.
Dus heb gelijk maar een paar doosjes ingeslagen.
alles geprobeert ook orgineel eqieum, platina allemaal k*t.
Dus heb gelijk maar een paar doosjes ingeslagen.

-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
In mn r19 zit nu brisk van auto style,heel leuk in het begin,maar ik denk dat ze hun kracht verliezen,dus ik ben ook opzoek naar betere bougies.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!