Dat Renault hier zijn naam aan wilt verlenen
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Op de autoweek site staat een sappig product :-* :-*
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=1470
Wat is jullie mening, ik zeg laat dat aub niet tot hier komen!!!
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=1470
Wat is jullie mening, ik zeg laat dat aub niet tot hier komen!!!
Bah,was dat voor iets,alleen de naam al.
Typisch Renault, zeker als je die vel-satis bekijkt ook iets oerlelijk
Typisch Renault, zeker als je die vel-satis bekijkt ook iets oerlelijk
Mooi man!
:lol:
[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1470/dacia1.jpg[/img] [img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1470/dacia2.jpg[/img]

[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1470/dacia1.jpg[/img] [img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1470/dacia2.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1470/dacia1.jpg[/img]
Ik vind hem niet mooi, maar het is altijd beter als een fiat panda!
Ik vind hem niet mooi, maar het is altijd beter als een fiat panda!

Clio 16v.....
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
wat is dit??
ontwerp van een zatte Roemeen, motor van renault....
ontwerp van een zatte Roemeen, motor van renault....
Ach in die streken kijken ze heel anders tegen auto's aan. Ik zie het probleem dus niet.
Een renault blok lag ook al in de Volvo 480 en dat vindt ik (persoonlijk dus
) ook een oerlelijke auto (maar dan ontworpen door een zatte hollander). Dus slecht zal de renault naam er niet door worden hoor!
Die auto zul je hier waarschijnlijk nooit tot nauwelijks zien. Echt zo'n oostblok autootje.
Een renault blok lag ook al in de Volvo 480 en dat vindt ik (persoonlijk dus

Die auto zul je hier waarschijnlijk nooit tot nauwelijks zien. Echt zo'n oostblok autootje.
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
tja maar eens nar elia bellen of ze hier nog wat mee kunnen, of dat je beter direct naar een plaat bewerker kunt gaan!
In de verste verte lijkt hij een beetje op een Hyundai Accent van voren. En de Accent wrc ziet er toch best goed uit!

In de verste verte lijkt hij een beetje op een Hyundai Accent van voren. En de Accent wrc ziet er toch best goed uit!

-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
Ik zit al gelijk te denken aan een mooie RS bumper, mooie (breede) velgen en dan kan je er wel iets mee.... 

-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Zo ik heb ook druk gephotopaind ik heb direct de achtergrond aangepast, maar zo vind ik hem wel acceptabel
[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/ ... sport1.jpg[/img]




[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/ ... sport1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rémi clio ph3 op vr 21 mar 2003 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
volgens mij heeft die frikandel hierboven (en dan niet die V6
) dezelfde motor als mijn autootje...tis een schande voor dat blok 


-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
- Locatie: Malta
- Contacteer:
Volgens mij haal je de termen 'verlenen' en 'ontlenen' door elkaar, maar dat terzijde.
Ik kan niet zeggen dat ik dit een mooie auto vind, maar ja, sommige mensen vinden de Vel Satis, Avantime of Mégane II ook niet mooi.
Echter, slechts 75 pk met een 1.4 Renault-blok? Daar haal ik toch 95 pk mee.
- Peter
Ik kan niet zeggen dat ik dit een mooie auto vind, maar ja, sommige mensen vinden de Vel Satis, Avantime of Mégane II ook niet mooi.
Echter, slechts 75 pk met een 1.4 Renault-blok? Daar haal ik toch 95 pk mee.
- Peter
Goof schreef:Mooi man!:lol:
[img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1470/dacia1.jpg[/img] [img]http://www.autoweek.nl/images/Articles/1470/dacia2.jpg[/img]
wat the f... is this,dan loop ik nog liever dan dat ik me daar in vertoon,en geloof me,ik loop niet graag



5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
- Locatie: Malta
- Contacteer:
Ik loop heel graag, vooropgesteld dat het naar mijn auto is.patrick 21TURBO schreef:wat the f... is this,dan loop ik nog liever dan dat ik me daar in vertoon,en geloof me,ik loop niet graag![]()
![]()

Het model is inderdaad een beetje laat twintigste eeuws. Die blauwe is duidelijk de sportuitvoering, met die kekke velgen en die spoiler. Hoewel ik denk dat de gemiddelde Roemeen het aanziet voor iets om zijn ezel aan vast te binden.
- Peter
Ik weet niet of jullie het artikel goed gelezen hebben, maar de techniek (lees: motor en versnellingsbak) komt bij de Fransen vandaan. De rest wordt door Dacia in elkaar geknutseld. En als die Roemenen dit een een leuk model vinden....., ach, respect voor hun "smaak". 

dan heb je ook wel een iets nieuwer blok. Jij hebt een 1.4 16klepper, ik nog een 1.4energy, dus 8-klepper. En als ik t me goed herinner ligt dat blok in mijn auto maar dus ook in die Dacia ...Peter @ Malta schreef:Volgens mij haal je de termen 'verlenen' en 'ontlenen' door elkaar, maar dat terzijde.
Ik kan niet zeggen dat ik dit een mooie auto vind, maar ja, sommige mensen vinden de Vel Satis, Avantime of Mégane II ook niet mooi.
Echter, slechts 75 pk met een 1.4 Renault-blok? Daar haal ik toch 95 pk mee.
- Peter

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
is idd minder 

-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
- Locatie: Malta
- Contacteer:
Maar laten we eerlijk zijn, dit is de Roemeense auto-versie van een F-117A "Shadowhawk" stealth fighter.Rudo schreef:Ik weet niet of jullie het artikel goed gelezen hebben, maar de techniek (lees: motor en versnellingsbak) komt bij de Fransen vandaan. De rest wordt door Dacia in elkaar geknutseld. En als die Roemenen dit een een leuk model vinden....., ach, respect voor hun "smaak".

- Peter
Dit merk heeft bij Renault de taak een flink aandeel in de "opkomende" markten te behalen en te behouden. Het geld wat hiermee wordt verdiend wordt weer gebruikt om "leuke" versies van Renaults te ontwikkelen waarvan de baten niet in verhouding staan tot de kosten.
Denk daar maar eens aan als je zoiets ziet rijden. Dit merk is een van de pijlers onder Regie Nationales des Usines Renault...
En een zeer groot aantal Renault onderdelen wordt in deze auto's verwerkt, dus niet alleen de motor en versnellingsbak. Lijkt me wel duidelijk waarom.
Denk daar maar eens aan als je zoiets ziet rijden. Dit merk is een van de pijlers onder Regie Nationales des Usines Renault...
En een zeer groot aantal Renault onderdelen wordt in deze auto's verwerkt, dus niet alleen de motor en versnellingsbak. Lijkt me wel duidelijk waarom.
Laatst gewijzigd door speedline op zo 3 aug 2003 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, maar ik bedoel te zeggen: de Roemenen krijgen van Renault de middelen om een auto in elkaar te schroeven en daar is dit uit voort gekomen. Lijkt me niet dat je dat dan op het conto van Renault mag schrijven.(zoals velen hier wel doenspeedline schreef:En een zeer groot aantal Renault onderdelen wordt in deze auto's verwerkt, dus niet alleen de motor en versnellingsbak. Lijkt me wel duidelijk waarom.

Maar neemt niet weg dat ik het een lelijk ding vind.
ik heb ook een 1.4 16V maar dan wel met 98 PK is deze dan nog nieuwer~Haas~ schreef:dan heb je ook wel een iets nieuwer blok. Jij hebt een 1.4 16klepper, ik nog een 1.4energy, dus 8-klepper. En als ik t me goed herinner ligt dat blok in mijn auto maar dus ook in die Dacia ...Peter @ Malta schreef:Volgens mij haal je de termen 'verlenen' en 'ontlenen' door elkaar, maar dat terzijde.
Ik kan niet zeggen dat ik dit een mooie auto vind, maar ja, sommige mensen vinden de Vel Satis, Avantime of Mégane II ook niet mooi.
Echter, slechts 75 pk met een 1.4 Renault-blok? Daar haal ik toch 95 pk mee.
- Peter

-
- Berichten: 493
- Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
- Locatie: Malta
- Contacteer:
Dan wordt het toch hoog tijd voor sierstrepen op de zijkant.Marco V schreef:ik heb ook een 1.4 16V maar dan wel met 98 PK is deze dan nog nieuwer~Haas~ schreef:dan heb je ook wel een iets nieuwer blok. Jij hebt een 1.4 16klepper, ik nog een 1.4energy, dus 8-klepper. En als ik t me goed herinner ligt dat blok in mijn auto maar dus ook in die Dacia ...Peter @ Malta schreef:Echter, slechts 75 pk met een 1.4 Renault-blok? Daar haal ik toch 95 pk mee.

Het probleem is dat ze hier sowieso alleen de 1.4, 1.6 en 1.9 diesel verkopen. 1.8 of 2.0, ho maar. En het prijsverschil tussen de verschillende motoren is groot vanwege een ander belastingsysteem én omdat je meteen een Expression krijgt bij de 1.6 en 1.9 in plaats van mijn 1.4 Authentique. Ik zou liever een 1.6 hebben gehad, maar het zat er niet aan.
De diesel zou me maar liefst 6000 (Lm 2500) meer hebben gekost en daar zou ik quitte hebben gespeeld na, pak 'm beet, 180.000 km. Probeer dat maar eens op een eiland twee keer zo groot als Texel.
Importeren vanaf het continent is er ook niet bij, want je betaalt 60% (!) belasting op auto's uit de EU en 80% daarbuiten.
- Peter