Ik heb schoepenvelgen gekocht op de fantastische meeting in utrecht!
maar mijn vraag is, welke banden maat kan daar nou onder? op mijn vorige schoepenvelgen van mijn clio zaten 195/50/15 banden en op de velgen die ik nu heb gekocht 185/55/15, kan het bijde dan? 195 of 185? ik moet dus nog 2 banden erbij hebben want diegene die mij het zetje heeft verkocht heeft een lekke band verkocht die niet te maken is...
Dat is toevalig ik heb precies het zelfde. Ik heb ook 16V schoepen velgen en twee banden gekocht in Utrecht en daar is er ook een van lek!
Maar dat hij lek was wist ik wel.
Het waren ook 205/45-15 banden.
Even stralen en dan nog verzinnen welke kleur ze moeten worden en huplake onder de GTT.
Sander schreef:Dat is toevalig ik heb precies het zelfde. Ik heb ook 16V schoepen velgen en twee banden gekocht in Utrecht en daar is er ook een van lek!
Maar dat hij lek was wist ik wel.
Het waren ook 205/45-15 banden.
Even stralen en dan nog verzinnen welke kleur ze moeten worden en huplake onder de GTT.
S nder
Poeh, ik was al bang dat je me voor oplichter zou uit gaan maken!
Ik weet het niet. Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb zelf 205/45/15 onder een verlaagde Clio en dat gaat. 195/50/15 zou ik zelf niet gedaan hebben, want ik denk dat het dan gaat aanlopen.
Merijn schreef:De standaard Willi-velgens zijn dat in ieder geval wel. Dus het lijkt me dat 16v velgen dat ook zijn.
Ik weet niet of je een standaard 16v wel es naast een willi hebt zien staan (neem de mijne)
Kan je wel vertellen dat er een behoorlijk verschil zit in de breedte, nou weet ik wel wat een willi iets breder is, maar toch denk ik dat zo'n schoepenvelg niet zo breed is als een willivelg
De velgen zijn toch wel even breed? De spoorbreedte is inderdaad anders, ja. Maar alleen aan de voorzijde. Volgens mij zijn die wielen gewoon 7J en kan er zonder problemen 205 op.
ik dacht altijd dat je velg de breedte van je banden aangaf, maar ik begrijp dat je verschillende maten (in de breedte dus ook) op een velg kan gooien
of snap ik het niet meer.....