[Clio 16V] Lampjes vervangen achter temperatuurregelaar
Ik wil graag de lampjes vervangen achter het bedieningspaneel van de temperatuurregelaar/luchttoevoer, -verdeling. Deze zouden het namelijk moeten doen (maar ze doen het niet en da's niet handig in het donker...) Hoe kom ik daarbij? Moet ik het hele dashboard eraf slopen? 

Wat voor auto??
Bij een 5 hoef je alleen dat zwarte kapje/plaatje weg te halen. Hier achter zit een doorzichtig plastic model dat het licht verdeeld over het paneeltje. In het midden bovenaan zit een lampje. That's it, maar das bij een 5, kweet niet waar je in rijdt
Wel even de knopjes eraf trekken
Laat maar
kzie nu pas dat er Clio 16V bij staat, schele ik
maar het zal vast hetzelfde in mekaar steken
Bij een 5 hoef je alleen dat zwarte kapje/plaatje weg te halen. Hier achter zit een doorzichtig plastic model dat het licht verdeeld over het paneeltje. In het midden bovenaan zit een lampje. That's it, maar das bij een 5, kweet niet waar je in rijdt

Wel even de knopjes eraf trekken
Laat maar

maar het zal vast hetzelfde in mekaar steken
Mrtn = Maarten
Bij mijn weten kun je niet die knoppen eraf halen! Je zult toch echt dat knoppenpaneel effe los moeten schroeven, zit geloof ik vast met 2 of 4 torx-schroefjes...paneeltje er zover mogelijk uittrekken, zodat je niet de aansluitkabels van de luchttoevoer hoeft los te maken. Dan een punttangetje pakken en het lampje in het midden van het paneel (zit verzonken) eruit halen en omwisselen. Is er dus maar één voor het hele paneel! Terug erin is iets meer gepriegel, maar is allemaal goed te doen!
-
Dit is best wel klote!!
Ik neem aan dat dit hetzelfde is als bij een 19 16V!!
Frits weet hier ook van!!!
Je moet dus heel de unit eruit halen, dus eerst kapje eronder losmaken. NIET aan de knoppen trekken, want die zijn zeer gevoelig!!!!!!! Als dit kapot gaat dan ben je mooi klaar!! Dit is best duur!! En op de sloop kan je ze bijna niet vinden want die zijn er al uitgehaald door andere RTC-ers
Ik moest bij mij kapje eronder losmaken, dan zitten daar weer 2 schroeven die je ook los maakt en als het goed is kan je hem dan losklikken!!
Maar doe heel voorzichtig hiermee, gaat heel snel stuk en op de sloop vragen ze er snel 35 euro voor!! Nieuw weet ik niet maar dat blijkt superduur te zijn.
In die unit zitten 3 lampjes ofzo!!!
SUC6
Frits heeft ook Clio die kan jou precies vertellen.... GRTZZZ
Ik neem aan dat dit hetzelfde is als bij een 19 16V!!
Frits weet hier ook van!!!
Je moet dus heel de unit eruit halen, dus eerst kapje eronder losmaken. NIET aan de knoppen trekken, want die zijn zeer gevoelig!!!!!!! Als dit kapot gaat dan ben je mooi klaar!! Dit is best duur!! En op de sloop kan je ze bijna niet vinden want die zijn er al uitgehaald door andere RTC-ers

Ik moest bij mij kapje eronder losmaken, dan zitten daar weer 2 schroeven die je ook los maakt en als het goed is kan je hem dan losklikken!!
Maar doe heel voorzichtig hiermee, gaat heel snel stuk en op de sloop vragen ze er snel 35 euro voor!! Nieuw weet ik niet maar dat blijkt superduur te zijn.
In die unit zitten 3 lampjes ofzo!!!
SUC6
Frits heeft ook Clio die kan jou precies vertellen.... GRTZZZ
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
[quote="Serge1916V"Frits heeft ook Clio die kan jou precies vertellen....[/quote]
ik hoorde mijn naam vallen?
Zo moeilijk is het niet hoor. En tussen fase 1 en 2 zit een klein verschilletje.
Wat je moet doen heeft ollie eignelijk ook al uitgelegd.
dit is voor fase 1.
je moet dus even je radiopaneel los schroeven 4 torx. deze iets naar je toe halen en dan zie je onder de knoppen nog 2 torx zitten, die moeten ook los. Daarna duw je je knoppen aan een kant naar binnen en schuin er uit. je kan de kabels van je kachel even los halen zijn maar 2 clips en een stekker. dan heb je je paneel in handen en kan je het lampje vervangen. is idd. een lampje.
mocht je er niet uitkomen laat het weten en we vertellen meer.
Gr.Frits
ik hoorde mijn naam vallen?

Zo moeilijk is het niet hoor. En tussen fase 1 en 2 zit een klein verschilletje.
Wat je moet doen heeft ollie eignelijk ook al uitgelegd.
dit is voor fase 1.
je moet dus even je radiopaneel los schroeven 4 torx. deze iets naar je toe halen en dan zie je onder de knoppen nog 2 torx zitten, die moeten ook los. Daarna duw je je knoppen aan een kant naar binnen en schuin er uit. je kan de kabels van je kachel even los halen zijn maar 2 clips en een stekker. dan heb je je paneel in handen en kan je het lampje vervangen. is idd. een lampje.
mocht je er niet uitkomen laat het weten en we vertellen meer.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
ik ook een keer of ... vaker dusmike16v schreef:klopt helemaal frits! zo heb ik het ook wel is gedaan!

Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
Dank je !!Frits schreef:ik ook een keer of ... vaker dusmike16v schreef:klopt helemaal frits! zo heb ik het ook wel is gedaan!en ook met de lampjes bezig geweest maar dat wil nog niet zo als ik het wil.
Gr.Frits

Ik weet niet hoe het zit bij een clio, maar zo te horen is dat precies hetzelfde als bij de 19!
Het is best makkelijk om los te maken, alleen je hebt bij de 19 dan bijna geen ruimte om dat stekkertje eraf te trekken, en je moet voorzichtig erbij doen want als je een knop afbreekt ofzo , die dingen zijn best duur.
Grtzzz