krakend geluid voor bij hobbeltjes

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Arie16v

Bij het nemen van een hobbeltje kraakt het vaak (rechts) voor, zijn dit de veren of rubbers die versleten kunnen zijn? Ik rij een clio 1 16v.
Clio16v rules
Mickael

Dat kan echt van alles zijn.

Krik hem eens op en kijk goed, maak de veer en demper schoon, ga weer een stukje rijden en kijk dan weer. Als je olie op de demper ziet is die gaar.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er een veer was afgebroken. (he opa) Dit zie je meteen als je de krik eronder hebt

Ook gaan vaak de lagers van de veerpoten kapot wat ook een krakend geluid kan maken. Draai aan je wiel als ie op de krik staat dan hoor je bovenop de veerpoot gekraak.

zoiets kan dus doen om alvast dat uit te sluiten.
Jeroen-16v

Is je auto verlaagd???
Ik had dat namelijk ook ( mijnes is ook meer naar de bodem gefixt) en dan kan het zo zijn dat je veer onder verkeerde spanning staat. (snap je het nog?)
Dat betekent dat het einde van je veer niet in de schaal zit, maar net ervoor of eroverheen. Ik heb toen mijn veermoer onder de moterkap gedraait, en probleem opgelost :) Deze info kreeg ik van profile tyrecenter.
Haas
Car: Megane RS

Toen ik ooit een maand met afgezaagde veren rondreed, kraakte het ook altijd rechtsvoor bij redelijke stuuruitslag en bij het nemen van hobbeltjes, dus als de auto in- en uitveert...
Serge1916V

Ik had dit ook in mijn 19 16V!! Ik heb toen 10x gekeken met een gozer van de garage maar er wasniks te zien aan de veer of demper.

Na heeeeeeeeeeelll lang kijken deed hij een pen achter mijn rechtervoorwiel van de side-skirt tot de brug en hij deed link hetzelfde.
Bleek dat mijn auto heel lang al een beetje scheef stond want hij was rechts 2 centimeter hoger :)
Toen heeft ie maar de schokbreker eruit gehaald en die was dus wel Vern**kt. Terijl je het echt niet zo kon zien!!!
Daarna kwam ik er achter dan als je auto verlaagd is het niet zoooo erg is om over hobbels te rijden. vantevoren was het een ramp want al dat rammelen is echt niet leuk!!

Daarna was het opgelost!!
Haas
Car: Megane RS

vaag...hoe kan je auto nou links hoger staan dan rechts aan de voorkant. Aan de achterkant kan ik t me voorstellen als je torsie niet gelijk versteld...
Arie16v

thnx ik zal m van t weekend ff opkrikken, kijken of er iets te zien is. Anders zal ik wel ff verder vragen :)
Clio16v rules
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ik had ook last van kraken maar dan van de achterkant. Nu opgelost door andere dempers te monteren :) Gelijk iets stugger. Maar het kraken bij mij kwam dus door het aan elkaar roesten van de bout en de bus in de demper. Bovenste bout los draaien en je merkt vanzelf of het daar aan ligt.Nu dus ook weer opgelost.

misshien heb je er iets aan.

Gr.Frits
Plaats reactie