Best Roy,Roy schreef:Tja en dan weet je hoeveel pk die heeft. Het enige wat je dan kan is tegen iedereen opscheppen over hoeveel pk je wel niet hebt.GTI1-G60 schreef:
Maar Roy, op de rollenbank gaat je auto echt niet kapot hoor!
Het is minder erg dan het gemiddelde stoplichtsprintje dat je doet.
Ga wel naar een echter rollenbank.
Niet op een dyno oid. maar een echte Maha bank.
METEN=WETEN.
En je kan direct kijken of het verhogen van de turbodruk nu ook zin heeft of niet!
Gemeten druk hoeft niet effectief vuldruk te zijn.
Verder mooie auto!
Erg netjes.
Ik weet wat hij op de weg doet en weet dat die hoge druk ook zeker wel werkt.
Dan snap jij de nut van een rollenbank meeting niet!
De gegevens die het je opleverd, zijn meer dan allen pk/nm.
Uit je CO verloop en je vuldruk verloop kun je o.a bekijken of je niet bezig bent om je motor te slopen.
Tevens kun je uit je koppelkromme nog heel veel info halen over hoe je het beste met de auto kunt rijden.
Efin, verdiep je er maar eens in.!
Het vermogen kun je verder nog altijd voor jezelf houden.