[Williams] einddempergeluid??
Vandaag op de meeting in Utrecht (16 maart) stond er op een gegeven moment een Willie op de testbank met een Sebring einddemper! Nou is de vraag is deze ook te krijgen voor een 5?? het gaat me om het geluid wat eruit komt dus niet om het model! voor diegene die het niet gehoord heeft, het is te vergelijken met de groene (mitusbishi als ik het goed heb) auto uit het beginstukje van de FATF, dit geluid dus 

Clio 16v.....
-
- Moderator
- Car: MB
ehm, dit is een lastige. Als jij precies dat geluid wilt hebben dan zal dat niet lukken denk ik. Jij hebt namelijk een andere auto met een andere motor en een ander uitlaat systeem. Nogal veel verschillen dus. Als jij dezelfde (eind)demper gaat monteren dan kan het best heel anders klinken.
VB: Twee GTT's met twee open devils die kunnen al heel anders klinken
VB: Twee GTT's met twee open devils die kunnen al heel anders klinken
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Deze bedoel je?
[img]http://www.madkow-online.com/pics/rtc160303/img037.jpg[/img]
Yep die is het wat een geluidje!Marcel dLC schreef:Deze bedoel je?
Clio 16v.....
Hij was al niet te krijgen voor de clio.
Ik heb deze persoon al eens gesproken op een FNB, toen heb ik dat dus gevraagt. Ik weet niet voor welke auto hij gemaakt was maar hij had hem pas laten maken.
En als je hem bij jou er onder hangt zal ie lijkt me zeker niet het zelfde gaan klinken. Het verschil tussen een 2L 16V en een 1.4 T is wel erg groot.
Ik heb deze persoon al eens gesproken op een FNB, toen heb ik dat dus gevraagt. Ik weet niet voor welke auto hij gemaakt was maar hij had hem pas laten maken.
En als je hem bij jou er onder hangt zal ie lijkt me zeker niet het zelfde gaan klinken. Het verschil tussen een 2L 16V en een 1.4 T is wel erg groot.
-
Ja en een clio heeft er een katalysator tussen hangen en een 5je vaak niet. Dat maakt ook een heleboel verschil in geluid. Zonder kat klinkt ie rauwer.
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
My only limit, is the limit of my car!
Weet alleen dat het geluid wat jij bedoeld idd heel erg geil is...Over die uitlaat onder een Swift GTi...klopt heeft een maat van me ook onder zijn Swift hangen, klimt echt super vet 

Ik heb een laser uitlaat onde rmijn clio hangen met kat enmet midden demper maar op de snelweg wil je er het liefst uitspringen wat een herrie en klappen. Zelfs als jeje poot stijf houd en op constante snelheid rijd.
Muziek aanzetten heeft geen zin want dat hoor je toch niet. De subwoofer hoor je nog net wat bass er doorheen kakken.
In de stad gaat het nog net.
En die verkopers maar zeggen dat hij een beschaafde rustige brom heeft. 225 euro in de sloot gegooid. Misschien staat hij eerdaags wel te koop want dit vind ik niets. Ik moet deze zomer ook nog naar Frankrijk
Muziek aanzetten heeft geen zin want dat hoor je toch niet. De subwoofer hoor je nog net wat bass er doorheen kakken.
In de stad gaat het nog net.
En die verkopers maar zeggen dat hij een beschaafde rustige brom heeft. 225 euro in de sloot gegooid. Misschien staat hij eerdaags wel te koop want dit vind ik niets. Ik moet deze zomer ook nog naar Frankrijk

Ja serieus alleen de einddemper. je mag mee rijden hoor hehe je zal zelf ook snel uit willen stappen. Ik zal ff de rekening op zoeken welk type het is. In ieder geval een 100mm pijp.
Edit: gevonden
Laser
Deeptone Exhaust System
Renault Clio
1.8-16v/2.0i-16v williams
'92-'96
Endmuffler with single 0100
90.63910L
Edit: gevonden
Laser
Deeptone Exhaust System
Renault Clio
1.8-16v/2.0i-16v williams
'92-'96
Endmuffler with single 0100
90.63910L
Laatst gewijzigd door Ben op di 18 mar 2003 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou het klinkt harder als een sebering die al bijna op is onder een gtt en um harder al remus da's niet moeilijk
Het klinkt harder als een Peco die al paar roest gaatjes vertoonde onder een clio 16v. Die zat er eerst onder.
Klinkt wel mooi hoor maar te hard. Gewoon diep en hard.
Hij roffelt in de stad alleen als je je gas pedaal 1 mm in gedrukt houd, als je er ff me oefend kan je hem constant laten roffelen
En dan na gaan dat ik er nu pas 500 a 600 km mee gereden heb enhet wordt alleen maar harder
en ik heb in de lucht filter kap zag ik 6 maal 2 bij 2 mm gaatjes erin zitten. Die had de vorige eigenaar erin geboord helaas. Wel een normaal lucht filter erin.
Met de eerste test rit had ik al zoiets van nou dit is al harder als die Peco.

Klinkt wel mooi hoor maar te hard. Gewoon diep en hard.
Hij roffelt in de stad alleen als je je gas pedaal 1 mm in gedrukt houd, als je er ff me oefend kan je hem constant laten roffelen

En dan na gaan dat ik er nu pas 500 a 600 km mee gereden heb enhet wordt alleen maar harder

en ik heb in de lucht filter kap zag ik 6 maal 2 bij 2 mm gaatjes erin zitten. Die had de vorige eigenaar erin geboord helaas. Wel een normaal lucht filter erin.
Met de eerste test rit had ik al zoiets van nou dit is al harder als die Peco.
weet niemand wat voor benaming die uitlaat heeft, dat het een Sebring is weet ik maar welk type desnoods maak ik hem op maat en ga ik zagen in mijn achterbumper ik moet en zal zo een geluid uit mijn auto krijgen!
Clio 16v.....
Misschien deze??? Sebring XT1. Enkel ovaal 155x95mmVosje schreef:weet niemand wat voor benaming die uitlaat heeft, dat het een Sebring is weet ik maar welk type desnoods maak ik hem op maat en ga ik zagen in mijn achterbumper ik moet en zal zo een geluid uit mijn auto krijgen!
<-------So you know don't mess with a Reno------->
[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/pijp2.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/pijp1.jpg[/img]
De druk op de oren is minder erg als van een Peco daar kreeg ik echt hooftpijn van als ik al door de stad reed. Bij deze begint de druk pas op je bol te staan als je 350 km hebt afgelegd op de snelweg met 180 a 200 kmph, bij die snelheid hoor je hem op zijn aller hardst we moest een kat kopen in groningen en dat beest werd gek in de auto. Ze hok vol gescheten en gekotst. Terwijl de vorige eigenaresse met auto rijden geen last had met de kat.
Af en toe als je er niet opvoorbereid bent tijdens het op schakelen dan geeft hij een harde klap tussen door en dan schrik jeje te pletter
wel een rally geluid klap.
ik wil wel ff een geluidje opnemen hoe hij klinkt als hij koud is en op de stoep stil staat?
[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/pijp1.jpg[/img]
De druk op de oren is minder erg als van een Peco daar kreeg ik echt hooftpijn van als ik al door de stad reed. Bij deze begint de druk pas op je bol te staan als je 350 km hebt afgelegd op de snelweg met 180 a 200 kmph, bij die snelheid hoor je hem op zijn aller hardst we moest een kat kopen in groningen en dat beest werd gek in de auto. Ze hok vol gescheten en gekotst. Terwijl de vorige eigenaresse met auto rijden geen last had met de kat.
Af en toe als je er niet opvoorbereid bent tijdens het op schakelen dan geeft hij een harde klap tussen door en dan schrik jeje te pletter

ik wil wel ff een geluidje opnemen hoe hij klinkt als hij koud is en op de stoep stil staat?
er zit normaal toch ook een bocht aan??
ben benieuwd. doe maar, binnenkort ook 1 als ie warm is?
ben benieuwd. doe maar, binnenkort ook 1 als ie warm is?
Laatst gewijzigd door Foeke op di 18 mar 2003 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Het duurd even met uploaden naar lycos (6 min) maar ik zetde links alvast neer:
filmpje 1
filmpje 2
De uitlaat lekt nog een beetje bij de aansluiting van de middendemper dat is dat sissen. Dit komt omdat deimmitatie middendemper die er al onderzat slecht aansluit. Iedere keer maken we hem weer zodat hij wel goed pas zit maar na een heet ritje lekt hij weer. Ff sparen voor een originele middendemper. De uitlaat maakt net zoveel herrie zonder het sissen.
De digicam neemt het geluid niet perfect op reken er nog maar 10 % meer geluid bij. En het beetje gas dat ik gaf was van 900 rpm naar 2500 rpm.
filmpje 1
filmpje 2
De uitlaat lekt nog een beetje bij de aansluiting van de middendemper dat is dat sissen. Dit komt omdat deimmitatie middendemper die er al onderzat slecht aansluit. Iedere keer maken we hem weer zodat hij wel goed pas zit maar na een heet ritje lekt hij weer. Ff sparen voor een originele middendemper. De uitlaat maakt net zoveel herrie zonder het sissen.
De digicam neemt het geluid niet perfect op reken er nog maar 10 % meer geluid bij. En het beetje gas dat ik gaf was van 900 rpm naar 2500 rpm.
hij lekt wel een beetje ja.
klink wel leuk zo(koud)
nu nog eens horen als ie warm is met 180 op de snelweg haha,met ducktape aan de bumper vastmaken die digicam
klink wel leuk zo(koud)
nu nog eens horen als ie warm is met 180 op de snelweg haha,met ducktape aan de bumper vastmaken die digicam

mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
weet je ook wat die kost??F 16Valve schreef:Misschien deze??? Sebring XT1. Enkel ovaal 155x95mmVosje schreef:weet niemand wat voor benaming die uitlaat heeft, dat het een Sebring is weet ik maar welk type desnoods maak ik hem op maat en ga ik zagen in mijn achterbumper ik moet en zal zo een geluid uit mijn auto krijgen!

Clio 16v.....
Kheb geen ideeVosje schreef:weet je ook wat die kost??F 16Valve schreef:Misschien deze??? Sebring XT1. Enkel ovaal 155x95mmVosje schreef:weet niemand wat voor benaming die uitlaat heeft, dat het een Sebring is weet ik maar welk type desnoods maak ik hem op maat en ga ik zagen in mijn achterbumper ik moet en zal zo een geluid uit mijn auto krijgen!