kraak geluid bij remmen

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Chrisv

Als ik rem hoor ik vanachter een kraak geluid. Het gaat krok.....krok......krok enz.

Wat zou dit kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Chrisv op ma 17 mar 2003 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat ik bij mijn Williams hetzelfde heb! Ik heb de remmen na laten kijken, schoon laten maken, nieuwe blokken erop en toen was het anderhalve week weg. Nu komt het weer terug... :(

Volgens mij komt het doordat je klauwen niet goed meer terugveren of zo. Reviseren die zooi! :( Nieuw zijn ze niet te betalen, vrees ik.
Joost R

Heb je het continu of alleen nadat hij een tijd stil heeft gestaan?
Chrisv

Joost R schreef:Heb je het continu of alleen nadat hij een tijd stil heeft gestaan?
Ehm, gisteren naar de meeting en terug heb ik er geen last van gehad.
Maar toen ik net naar school reed hoorde ik het wel ineens.
Ben

Ik had gisteren op de terug weg van de meeting even een moeilijk moment ik reed pittig door (zal maar niet zeggen hoe hard) en moest hard in me ankers voor een slak die hem ervoor gooide en toen ben ik het remspul dat op je remblokjes zit verloren en remde ik ijzer op ijzer de hele auto schudde en schokte en zwiepte heen en weer en een hevig gegil van de pijnen van het ijzer. heb ze er nog geen 2 weken onzer zitten.
Daarvoor als ik remde voelde ik ook al iets in het remsysteem schokken en licht krak krak geluidjes maken
Chrisv

Ok net terugweg van school even op zitten letten:

Hij maakt dus een krok.....krok geluid.
En naar mate je harder rijd en remt dan volgen de krok ( :lol: ) elkaar sneller achter elkaar op dat als je bijvoorbeeld zachter rijd en dan remt.

Maar toen ik bij het stoplicht stond en mn rem intrapte hoorde ik hetzelfde geluid. Dus ook bij stilstand hoor ik een geluid wanneer ik mn rem intrap.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb exact hetzelfde met mijn Clio! :(
Tom
Moderator
Car: MB

Ben schreef:Ik had gisteren op de terug weg van de meeting even een moeilijk moment ik reed pittig door (zal maar niet zeggen hoe hard) en moest hard in me ankers voor een slak die hem ervoor gooide en toen ben ik het remspul dat op je remblokjes zit verloren en remde ik ijzer op ijzer de hele auto schudde en schokte en zwiepte heen en weer en een hevig gegil van de pijnen van het ijzer. heb ze er nog geen 2 weken onzer zitten.
Daarvoor als ik remde voelde ik ook al iets in het remsysteem schokken en licht krak krak geluidjes maken

dat is wel minder zeg. Hoe ben je thuis gekomen? Zeker gewoon voorzichtig door gereden. Is alles nog wel recht ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ben

Yup schijf is nog recht en gelukkig onbeschadigd neiuwe remblokjes gehad van brezan, maar jelmer zat op de achterbank en die beweerde da achter ook herrie geproduceerd werd. Dit geloofde wij niet vandaag even nagekeken is er in 2 weken tijd speling in de lagers gekomen 2x 50 euro kwijt voor lagers brrr...

Vanavond ff fixen en dan kan hij er weer tegen aan :)

Ik ben inderdaad rustig naar huis gereden leek wel een eeuwigheid te duren als je eerst met 200 naar huis kachelde :) Hier en daar een beetje handrem werk erbij om de boel te ontlasten.
Laatst gewijzigd door Ben op ma 17 mar 2003 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

en je zou niet zeggen hoe hard :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ben

oeps >-) de meeting pics moesten snel online komen he dus haast was geboden haha
Ben

Nou nieuwe blokken erop 2 seconden weg geweest en nu is het er weer mijn remmen piepen ook asociaal hard.

denk dat links voor de schijf toch krom is
Mickael

Haal die zak chips onder je pedaal weg! :lol:

Ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad met mijn remmen, dus ik kan je niet helpen.

Over dat piepen trouwens, weet je zeker dat ze goed er onder zitten, want mij is ooit verteld dat die ijzeren pinnen (weet niet hoe ik het anders moet noemen) op de blokken juist zijn om dat tegen te gaan. maar of dat weer klopt durf ik niet te zeggen.

Welke merk blokken heb je er trouwens onder? bij EBC green shit piepen ze bij licht aanraken van het pendaal.
Plaats reactie