distributie riem vervangen van een Clio 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Hallo allemaal ik heb mijn cliotje een grote beurt laten geven bij de dealer gewoon ff 521 Euro... en nu gaan ze ook nog eens zeggen dat de distributie riem vervangen moet worden (418 Euro).. maar nou dacht ik dat zoiets pas bij de 100000 KM gebeurde weet iemand hoe het nou echt zit??? ik weet het dus niet meer

Groet Dennis
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Vertel eens wat meer van je clio. bouwjaar en hoeveel ie gelopen heeft. Een distributie riem gaat ± 60.000 km mee of 4 jaar wat er maar eerder komt. dus het kan wel dat ie vervangen zou moeten worden.

In een ander topic hierover staan meer gegevens. en ook het interval schema komt er bij te staan als het goed is.

Hoe dan ook het blijft veel geld. Misschien kan je het zelf? of iemand anders hiero? Succes er mee.

Gr.Frits
Anonymous

de Clio is nu 4 jaar en heeft 60.000 KM gelopen... maar zelf zie ik daar geen kans toe om zoiets te vervangen.... ik zal het wel uit elkaar krijgen maar dan weer goed in elkaar dat wordt dan het probleem

maar een grote beurt 528 Euro dat is toch bizar of is dat normaal....???
jeroen.k

Arbeidsuren he. Vrij normaal dus. Bij 4 jaar en 60000 km zou ik die riem echt wel laten vervangen!
Vos

waarom heb je je clio een beurt door de dealer laten geven?? mijn 5 heeft 2 weken geleden een grote beurt gehad + distributieriem vervangen voor 100 pleuro's!
Clio 16v.....
jeroen.k

Misschien omdat de auto 4 jaar oud is? Die auto's zijn vaak niet echt welkom bij beunen en het is ivm garantie en inruil/verkoop niet onverstandig om de beurten bij de dealer uit te laten voeren. ;)

Je kunt een 15 jaar oude 5 natuurlijk niet met een 4 jaar oude clio vergelijken hè! ;)
Mickael

He dennis,

Waar ben je geweest? bij Schipper zeker?

Dat is echt een gore afzetter, ben daar ooit voor APK geweest en toen hebben ze hem afgekeurd op 16 punten prijs opgave +1000 euro. Naar de dealer in gorcum geweest was uiteindelijk dus 65 euro kwijt en goed gekeurd.

Heb met hun zeer goede ervaringen. (niet als enige trouwens van het forum hier)

Bel me anders ff, dan zal ik je de juiste namen geven van de personen die je daar moet hebben.
Anonymous

als je zelf een beetje handig bent kan je zelf de distributieriem vervangen, die kan je gewoon bestellen bij de meeste automaterialen handel, wat dan wel slim is als je een vraagbaak hebt van je type auto daar staat precies in hoe je het moet doen
Mickael

cliobc schreef:als je zelf een beetje handig bent kan je zelf de distributieriem vervangen, die kan je gewoon bestellen bij de meeste automaterialen handel, wat dan wel slim is als je een vraagbaak hebt van je type auto daar staat precies in hoe je het moet doen
Ik vind het nogal wat om dat zelf te doen als je weinig tot geen ervaring hebt met sleutelen.

een dynamo, aandrijfas ofzo iets alla, maar distributie riem zou ik niet gaan proberen, want als je dat niet goed doet is het over.
Dimitri2.0

Mickael schreef:He dennis,

bij Schipper zeker?

Dat is echt een gore afzetter, ben daar ooit voor .....
is het mogelijk om een zwarte lijst bij te houden ??????
Mickael

Dimitri2.0 schreef:

bij Schipper zeker?

Dat is echt een gore afzetter, ben daar ooit voor .....
is het mogelijk om een zwarte lijst bij te houden ??????
Die is er ooit geweest, ook van goede adressen trouwens, maar waar die gebleven is?
Anonymous

Waar ben je geweest? bij Schipper zeker?

Dat is echt een gore afzetter, ben daar ooit voor APK geweest en toen hebben ze hem afgekeurd op 16 punten prijs opgave +1000 euro. Naar de dealer in gorcum geweest was uiteindelijk dus 65 euro kwijt en goed gekeurd.

Heb met hun zeer goede ervaringen. (niet als enige trouwens van het forum hier)

Bel me anders ff, dan zal ik je de juiste namen geven van de personen die je daar moet hebben.
ha ha hoe weet jij dat..... klopt ja ben bij schipper geweest... ik heb mijn vrouw al beloofd dat ik daar niet meer heen ga

maar ik bel je ff

groet Dennis
jeroen.k

cliobc schreef:als je zelf een beetje handig bent kan je zelf de distributieriem vervangen, die kan je gewoon bestellen bij de meeste automaterialen handel, wat dan wel slim is als je een vraagbaak hebt van je type auto daar staat precies in hoe je het moet doen
Met een 4 jaar oude auto zou ik het mooi laten doen, gewoon zo dat je het aan kan tonen met een rekening bij verkoop!
Anonymous

weet je wat ook zo bizar is.... toen ik m vorige week op ging halen hadden ze de rem cylinders achter vervangen MAAR daar zou ik dan geen rekeing van krijgen om dat het binnen de garantie viel.

krijg ik vandaag de rekening staat daar met dikke letters op dat ze toch NIET binnen de garantie vielen dus betalen maar....

als het aan mij ligt wordt vandaag die zwarte lijst weer gemaakt hoor...
Mickael

Geef me ff na 17:00 een belletje,

de hoofd moteur van schipper woont bij mij in de straat.......

Niet betalen! Als ze hebben gezegt valt binnen garantie. Tering weer iets om de lijst met klachten over hun toe te voegen :(

Je bent de eerste niet!!!!!!!!!!!! Waar ze het proberen.
Anonymous

nou ze hebben het tegen mij gezegd toen ik m op ging halen... en op de rekening staat gewoon dat de remcilinders NIET onder de garantie vallen... ((zeg dan niets tegen een klant)) :evil:

@ Mickael ik bel je na 17:00 ff
Vos

wat een vuile afzetters :-* alles is bij renault duur daarom probeer ik eerst alles zelf als het dan nog niet lukt roep ik mijn pa en als die het niet weet gaat hij naar de beun :D !
Clio 16v.....
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Bij Renault betaal je ook voor de extra kennis die ze hebben ten opzichte van een beun. Ben er ook niet blij mee(laatst stuurhuis in- en uitbouwen bij de Clio: EUR 230,-), maar ik snap het wel. Het verschilt wel per dealer. Nu moet bij mijn Clio binnenkort ook de distributieriem (120.000 km), maar dat laat ik toch echt door de dealer doen. Zelf durf ik het wel, maar er is zo vreselijk weinig ruimte, dat wordt heel lastig. Er zal ook bij de dealer veel tijd in gaan zitten, dat maakt het ook prijzig. Een beun vertrouw ik het niet toe!

Ik overweeg wel een beetje om de auto voor die tijd in te ruilen :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Anonymous

weet je wat nou eigenlijk het leukste van alles is... een tijdje geleden kreeg ik van Renault Nederland een boekje met daarin alle "standaard" prijzen..
voor een kleine beurt een grote beurt rem blokken vervangen noem het allemaal maar op.... dus er staat een vaste prijs voor.. hoelang ze er ook over doen dat maakt niet uit de prijs staat vast.

dit heb ik van een Renault site:
All-in prijzen
Renault biedt u de plezierige zekerheid van vaste prijzen bij een aanzienlijk deel van de reparaties aan uw auto. Zo zijn er vaste tarieven voor nieuwe banden en onderhoudsbeurten. Alle vaste tarieven zijn inclusief arbeidsloon, klein-materiaal, milieutoeslag en BTW.

weten jullie of ze dit aan moeten houden of is dat bij iedere garage anders
Ben

opzich valt de prijs van een distri vervangen wel mee als je na gaat dat spanrollen al ongeveer 100 euro de stuk zijn bij brezan! Laat staan bij hun.

Hier nog wat fototjes van een clio 16v phase 1:

[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/1.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/2.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/3.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/4.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/5.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/6.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/7.jpg[/img]

Het is best zelf te doen met de juiste gereedschappen maar het is wel een krap piel werkje.
Anonymous

wat een klus joh het scheelt mischien dat ik geen 16V heb.... maar toch een beetje chirurgen werk is het wel :)
Remco_Rs
Contacteer:

Wat voor blokje heb je erin liggen dan?????
ps..erg mooie bak heb je zeg,(stond zondag nog eff met je te praten,,over dat reflecterende plaatje tussen je uitlaat)
Ben

er komen geen fitale sappen bij te pas dat scheeld :lol:
jacco 16v

als je een 1.4 of 1.6 16v hebt dan zou ik echt wel naar de dealer gaan.
omdat er niemand anders het gereedschap heeft om de nokkenassen vast te zetten.
het moet heel erg naukeurig gebeuren want als de nokkenassen ook maar een half tandje scheef staan ten opzichte van de krukas dan loopt de motor al stuk.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Marcel (mlg)
Contacteer:

djdiamo schreef:weet je wat nou eigenlijk het leukste van alles is... een tijdje geleden kreeg ik van Renault Nederland een boekje met daarin alle "standaard" prijzen..
voor een kleine beurt een grote beurt rem blokken vervangen noem het allemaal maar op.... dus er staat een vaste prijs voor.. hoelang ze er ook over doen dat maakt niet uit de prijs staat vast.

dit heb ik van een Renault site:
All-in prijzen
Renault biedt u de plezierige zekerheid van vaste prijzen bij een aanzienlijk deel van de reparaties aan uw auto. Zo zijn er vaste tarieven voor nieuwe banden en onderhoudsbeurten. Alle vaste tarieven zijn inclusief arbeidsloon, klein-materiaal, milieutoeslag en BTW.

weten jullie of ze dit aan moeten houden of is dat bij iedere garage anders
Dit is voor de meest voorkomende dingen zoals ,
schijven + blokken
beurtjes
schokdempers .
Voor de d-riem vervangen gelden geen all in prijzen .
Er staat wel een bepaalde richt tijd voor .Dus kan dat iets varieeren .
Plaats reactie