Is het mogelijk om een pingel sensor te plaatsen in een PH1 kop? een pingel sensor is neem ik aan een gesloten iets. Hij detecteerd detonaties en de re209 zal wel kijken of het tijdstip klopt van de detonaties.
MAW Hoe werkt een pingel sensor.
Laat het me weten aub.
PH1 en PH2 GTT kop. pingelsensor vraag.
Detonatie = zelfontbranding van het mengsel voordat er een vonk van de bougie is = niet de bedoeling. Een pingelsensor detecteert deze voorontbranding, waarna de ontsteking wordt verlaat om herhaling te voorkomen.
detonatie is ontploffing/explosie. Niet zelfontbranding.Matijs schreef:Detonatie = zelfontbranding van het mengsel voordat er een vonk van de bougie is = niet de bedoeling. Een pingelsensor detecteert deze voorontbranding, waarna de ontsteking wordt verlaat om herhaling te voorkomen.
En een pingel sensor kijkt niet mee in de verbrandingskamer of het juist verbrand(tijdsmatig dus).
Een pingel sensor is een soort microfoontje. Namelijk voor en tijdens het pingelen komt er een toon van 7500 HZ vrij welke wordt gedetecteerd door de pingel sensor. En daarmee detecteerd die dus pingelen. Weet niet precies hoe en wat voor signaal een pingel sensor geeft. Of het nou gewoon die 7500 Hz is, of een logisch signaal aan de hand van een spanning.
Voor de mensen die meer willen weten over een pingelsensor kan ik wat licht leesvoer plaatsen. met plaatjes

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Maarreh, die ontploffing/explosie ontstaat toch door de plaatselijk te hoog oplopende temperatuur waardoor het mengsel al tot ontbranding komt voordat de ontsteking plaatsvind, oftewel zelfontbranding?
kom maar op. de vraag is kan het op een ph1 kop worden gemonteerd.Michel S. schreef:detonatie is ontploffing/explosie. Niet zelfontbranding.Matijs schreef:Detonatie = zelfontbranding van het mengsel voordat er een vonk van de bougie is = niet de bedoeling. Een pingelsensor detecteert deze voorontbranding, waarna de ontsteking wordt verlaat om herhaling te voorkomen.
En een pingel sensor kijkt niet mee in de verbrandingskamer of het juist verbrand(tijdsmatig dus).
Een pingel sensor is een soort microfoontje. Namelijk voor en tijdens het pingelen komt er een toon van 7500 HZ vrij welke wordt gedetecteerd door de pingel sensor. En daarmee detecteerd die dus pingelen. Weet niet precies hoe en wat voor signaal een pingel sensor geeft. Of het nou gewoon die 7500 Hz is, of een logisch signaal aan de hand van een spanning.
Voor de mensen die meer willen weten over een pingelsensor kan ik wat licht leesvoer plaatsen. met plaatjes![]()
![]()
![]()
mzzl
De carburateur? vertel...catrinus schreef:Het enigste verschil tussen de phase1 blok en phase2 blok is de carburateur. Dussss
Die ontploffing (detonatie) kan door verschillende oorzaken komen. Je hebt brandstof, je hebt lucht, enigste wat je mist is de ontbrandings temp. Dit kan worden geleverd door de bougie, maar ook door een de veelste hoge eind compressie, of een stukje roet wat nog gloeit op de zuiger(hot spots).Matijs schreef:Maarreh, die ontploffing/explosie ontstaat toch door de plaatselijk te hoog oplopende temperatuur waardoor het mengsel al tot ontbranding komt voordat de ontsteking plaatsvind, oftewel zelfontbranding?
hoe het mengsle ontploft maakt vrij weinig uit want in alle gevallen is het detonatie.
ONTOPIC:
Je hoeft niet te tappen. Koppen zijn bijna hetzelfde. Verschil in de kop zit hem in de klep hoek. die van de phase 1 is 120 graden, en de phase 2 90
Pingel sensor kan gemonteerd worden, maar de onsteking moet dan wel van uivoering 209 zijn. Maar das logisch.
hieronder wat meer info over de pingel sensor
-------------------------------------------------
[img]http://212.120.120.12/pingelsensor1.jpg[/img]
[img]http://212.120.120.12/pingelsensor2.jpg[/img]
De pingelsensor wordt toegepast om het ontstekingsmoment zo optimaal mogelijk te laten zijn. Een motor heeft immers het grootste vermogen als het ontstekingsmoment tegen de pingelgrens aan zit.
Tijdens het pingelen ontstaat er in de motor een specifieke trillingsfrequentie van ongeveer 7,5 kHz. Een pingel-sensor herkent deze specifieke trillingen en geeft een signaal door aan de regeleenheid.
Het signaal van deze sensor wordt opgewekt door een piëzo-kristal. Piëzo is een materiaal dat elektrische spanning kan afgeven als het onder mechanische druk komt te staan.
Hoe hoger de druk, hoe hoger de afgegeven spanning.
De motorregelsystemen kunnen met behulp van deze sensor het pingelen van de motor herkennen en zonodig het ontstekingsmoment gelijk of apart voor elke cilinder bijsturen. De meeste systemen regelen bij pingelen het ontstekingsmoment in stappen van ca. 3° naar later. Als de motor niet meer pingelt zal het ontstekingsmoment in stapjes van ca. 0,5° vervroegd worden tot de normale waarde.
[img]http://212.120.120.12/pingelsensor3.jpg[/img]
dat was hem. heb nog ergens meer info dacht, maar kan het niet zo vinden.
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Ik ben nog op zoek naar een pingelsensor!
Een tijdje terug had iemand een topic geopend met de mededeling dat hij pingelsensoren (nieuw) kon aankomen. Weet iemand nog wie dat was of waar ik dat aan kan schaffen, want als ik dat zo lees is het nogal een belangrijk iets!
Ik hoor het graag...
Een tijdje terug had iemand een topic geopend met de mededeling dat hij pingelsensoren (nieuw) kon aankomen. Weet iemand nog wie dat was of waar ik dat aan kan schaffen, want als ik dat zo lees is het nogal een belangrijk iets!
Ik hoor het graag...
Thanks!Tino schreef:Maik kon er aan komen voor maar liefst 75 euro
Pingelsensor op een PH1 is niet zo gek moelijk hoor er zit al schroefdraad getapt in het blok dus.
Ik ga Mike effe PM'en...
Overigens, wat kosten die dingen als ik er 1 bestel bij de dealer?
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Moet je even reno bellen, en dat dan ook even tegen mij vertellenMerijn schreef:Thanks!Tino schreef:Maik kon er aan komen voor maar liefst 75 euro
Pingelsensor op een PH1 is niet zo gek moelijk hoor er zit al schroefdraad getapt in het blok dus.
Ik ga Mike effe PM'en...
Overigens, wat kosten die dingen als ik er 1 bestel bij de dealer?

.:: TurboPowerr ::.
Hmm dat dacht ik omdat er bij mij ieder geval wel zo'n zilverkleurig busje zit, met een draadje eraan. Er staat "Valeo" op, en even verderop zit een stekkertje waar zo te zien drie draadjes inzitten. Als dit geen pingelsensor is, wat is dit dan???Abel schreef:als jij een gtx hebt hebje geen pingel sensor volgens mij.Stroker schreef:[R5GTX] Hoe kun je zien/merken of je pingelsensor nog werkt eigenlijk??? En zou het kunnen dat mijn pingelsensor kabel naar de MAP-sensor loopt??? Ik dacht toch echt dat die naar de ontsteking moet lopen
Mmm wat moet een gtx met een pingelsensor??
Maar over die 209, volgens mij werkt een pingelsensor ook op een 208 .. ik meen dat laatst gelezen gehoord te hebben. Is misschien interessant voor de phase1 bezitters...
Maar over die 209, volgens mij werkt een pingelsensor ook op een 208 .. ik meen dat laatst gelezen gehoord te hebben. Is misschien interessant voor de phase1 bezitters...
Ik heb echt geen idee wat een GTX met een pingelsensor zou moeten, ik kan me zowieso niet goed voorstellen wat een pingelsensor precies doet, maar ik kan ook niet bedenken wat dat zilvergrijze busje op de kop dan zou moeten zijn. Het lijkt me toch ook niet dat dat ding er voor niets zit, want er komt een draad uit en die is ook aangesloten, alleen volgens mij niet op mijn ontsteking maar op de map sensor?! Ja ik vind het ook vaag, maar ik hoop toch dat iemand het antwoord weet.
Je hebt wel injectie?
Het is een 1.7 Monopoint injectie
Kweet het niet... 

Ik geloof het meteen, ik weet het ook echt niet. Als het geen pingelsensor is dan weet ik echt niet wat het dan wel zou moeten zijn. Ik heb verder ook geen boekjes van de auto, dus ik kan het ook niet opzoeken. 

Niemand die het weet?