Is deze GTE wel of geen goed idee om aan te schaffen?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik ben op het moment echt ERG opzoek naar een GTE en nu zag ik er een op marktplaats staan.link naar de betrefende GTE(vr prijs €1750) en heb €1000 geboden en hij kan hier opzich wel mee leven maar nu ik een goed ging kijken hij heeft 232.000 kilometer gelopen is €1000 een redelijke prijs dan? of zeggen jullie van dit kun je beter niet doen 232.000 is echt TE veel?

Ps. zijn er toevallig geen mensen die een GOEIE GTE in de aanbieding hebben?

Edit: linkie erbij gezet
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op ma 17 mar 2003 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben

cilinder compressie zal misschien wel wat minder zijn

test ritjes doen wonderen als zij goed onderhouden is is er nix mis mee mijn r 5 tl heeft al 560000 originele km gelopen en start altijd als een zonnetje met zwarte roet plek op de stoep :) En gebruikt geen olie.
Het enige wat ik daarmee doe is haar mishandelen en dat vind ze schijnbaar lekker.
Maar ja da's een tl
Vos

[img]http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/renault/33008.jpg[/img]

uhm ik ken de eigenaar! de eigenaar is wel een autocoureur en als ik jou was zou ik ook onder de sideskirts willen kijken!

iig succes :wink:
Clio 16v.....
Christian

dat is die die ook een keer in enschede op de meeting was :)
Christian

Christian

zo meer heb ik er niet van deze auto :)
Tom
Moderator
Car: MB

neem iemand mee die de zwakke punten van de GTT/GTE kent. Met name roest ook goed checken dus !!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ben

rond achter asje ook checken wordt vaak over het hooft gezien.
Tom
Moderator

jepz, en de (koker) balk die vanuit daar naar de achterkant loopt (aan de binnenkant is dat dus de onderkant van de wielkast). Die willen ook wel eens gaan roesten. Verder natuurlijk

- achterklep
- dorpels
- achterschermen
- onderkant deuren
- raamstijl voorkant
- rand van de klapraampjes
-............
Ad van Haperen
Contacteer:

Vosje schreef: uhm ik ken de eigenaar! de eigenaar is wel een autocoureur en als ik jou was zou ik ook onder de sideskirts willen kijken!

hmm autocoureur das een stuk minder om te horen hij zei tegen mij alleen dat hij een automonteur is. en hoe bedoel je onder de sideskirts kijken? naar de dorpels? (die zijn volgens hem namelijk 6 maanden geleden gelast)
Christian

ja zegt hij als het waar is weet je nog niet
Tom
Moderator

je moet eigenlijk onder de skirts kunnen kijken. Als je de auto op de brug hebt dan kun je ook al wel een vrij goede schatting doen. Ook kun je aan de binnnenkant de vloerbedekking eens weg halen. Als hij daar ook al roest dan is het al een heel eind !!!! en zal het van onderen nog veel erger zijn.

Je zou hem ook nog eens kunnen vragen 1 of 2 achter skirts los te halen. Bij een goede 5 waarbij alles nog netjes past heb je die dingen er in 15 min. netjes van af en in dezelfde tijd er weer netjes op (dat is dus geen smoesje heeft dat dat een halve dag duurt). Je kunt dan namelijk en de staat van de achterschermen zien en de staat van de dorpels (je kunt dan in de dorpelverbreder naar de echte dorpel kijken)
Vos

Hooliead schreef:
Vosje schreef: uhm ik ken de eigenaar! de eigenaar is wel een autocoureur en als ik jou was zou ik ook onder de sideskirts willen kijken!

hmm autocoureur das een stuk minder om te horen hij zei tegen mij alleen dat hij een automonteur is. en hoe bedoel je onder de sideskirts kijken? naar de dorpels? (die zijn volgens hem namelijk 6 maanden geleden gelast)
zo vaak spreek ik hem niet maar kan best zijn dat het gelast is! maar je kunt dit zo controleren als de side skirts er dus af zijn geweest dan zijn ze waarschijnlijk niet meer op de origineele manier bevestigd! het enige wat ik aan de auto heb gezien (gewoon erom heen lopen) was dat als je de deur opendoet dat er in het "hoekje" (waar het meestal begint met roesten)dat daar dus roest zat en dat duid meestal ook op roest bij de dorpels! verder heb ik niet zo goed gekeken!

misschien kan ik nog meer dingen beantwoorden ik weet het niet dus vraag maar! :wink:
Clio 16v.....
Vos

Christian schreef:dat is die die ook een keer in enschede op de meeting was :)
klopt helemaal chris! maar Hooliead aan elke 5 zit werk dus! het is ook net wat je het waard vind! :)
Clio 16v.....
Mrtn
Car: R5GTT

Zie er zo op het eerste gezicht mooi uit, wat ook wel wat wil zeggen natuurlijk.

En 'autocoureur' zegt nix natuurlijk, dat zijn we allemaal eigenlijk wel, zolang het maar niet met koude motor gebeurd(e).

Wel vreemd dat je zonder veel horten en stoten €750 van de prijs af kan halen....
Mrtn = Maarten
Ben

Da's maf ja,

als de bodem hard is op een dorpeltje na (wat nog niet boven de skirt uit geroest is) dan zal ik me er neit al te veel zorgen over maken. Dorpeltje lassen is het werk niet.

Laat hem anders APK keuren bij een critische keurmeester die checked de roest dan ook goed voor je des noodsvraag je of je erbij mag blijven.
Vos

je moet gewoon gaan kijken met iemand die er veel verstand van heeft en een hekel aan renault en als diegene dan zegt dat het goed is, is het meestal wel ok en niemand kan in een motor van een auto kijken!

En het is inderdaad wel een mooie om te zien! maar er zit wel werk aan en als je daar geen zin aan hebt........
Clio 16v.....
Riël
Über-Spammer

230.000 gaat wel voor 'n gte blok, 't is niet weinig maar ze kunnen heel wat km's draaien. Idd zoals de rest zegt, de carroserie is het belangrijkste. Net als bij een gtt is zo'n gte motor ook goed uit te halen zou het ooit nodig zijn. Zitten ook in sommige 19's dacht ik. En grote kans dat volvo's ook precies de zelfde motor hebben.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jeroen.k

Riël schreef:230.000 gaat wel voor 'n gte blok, 't is niet weinig maar ze kunnen heel wat km's draaien. Idd zoals de rest zegt, de carroserie is het belangrijkste. Net als bij een gtt is zo'n gte motor ook goed uit te halen zou het ooit nodig zijn. Zitten ook in sommige 19's dacht ik. En grote kans dat volvo's ook precies de zelfde motor hebben.
Idd de 19 TXE heeft dezelfde motor en er zijn ook 21's met deze motor. Dus op zich redelijk aan te komen.
Mrtn
Car: R5GTT

Ik hecht zelf niet zoveel aan km standen, dat zegt ook niet zoveel over de toestand van de motor, deze kan bv beter zijn als een motor met 80000, ik noem maar een dwarsstraat.

Maar hoe zit het met de prijs, je lult zowat 50% van de vraagprijs af, hoe doe je dat in hemelsnaam, mij lukt het niet :lol: Wil/Moet ie er (graag) vanaf??? zoja, om welke reden????
Mrtn = Maarten
Ad van Haperen
Contacteer:

Mrtn schreef:Maar hoe zit het met de prijs, je lult zowat 50% van de vraagprijs af, hoe doe je dat in hemelsnaam, mij lukt het niet :lol: Wil/Moet ie er (graag) vanaf??? zoja, om welke reden????
Ik heb alleen een bod gedan op marktplaats en hij mailde gelijk dat als het een serieus bod hij er mee kon leven. en hij wil er vanaf omdat hij opzoek is naar een clio of 19 16v
Abel
Über-Spammer

Hooliead schreef:
Mrtn schreef:Maar hoe zit het met de prijs, je lult zowat 50% van de vraagprijs af, hoe doe je dat in hemelsnaam, mij lukt het niet :lol: Wil/Moet ie er (graag) vanaf??? zoja, om welke reden????
Ik heb alleen een bod gedan op marktplaats en hij mailde gelijk dat als het een serieus bod hij er mee kon leven. en hij wil er vanaf omdat hij opzoek is naar een clio of 19 16v
Kijken en rijden voor dat geld :D
elwin81

is de auto al op jonge leeftijd naar nederland toe gekomen
Aan het kenteken te zien................

Groetjes
ELwin
R5GTE

Op de bekende roestplaatsen van de super5 kijken is idd heel belangrijk,maarja het blijft een ouwetje.
Motoronderdelen is absoluut geen punt, ik heb nog 2 blokken liggen(onderdelen) en mijn duitse vrienden 8) 8) komen ook in de deeltjes om dus no worries,

bij een 5je moet je echt rekenen op zo'n 500 tot 1000 euro onkosten wil je hem een beetje naar je zin hebben en dan praat ik niet over verfraaingen maar nwe blokken, schijven enz.

Ik zou zeggen ga eens met een monteur kijken en laat het effe weten of het iets word.

wel lid worden van de 5GTE klub als je em koopt he :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Het blok kan heel veel kilometers hebben. M'n zusjes GTX (ook een 1.7, maar dan monopoint-injectie) heeft er al 284.000 km op staan en loopt nog prima. Mijn Baccara (1.7 carburateur) staat op 233.000 km. Ik heb er al 80.000 km meegereden zonder dat er iets aan de motor moest gebeuren. En een vriend van me heeft een GTE (stond op de meeting (wit met zwarte Ph1-bumpers)) met 225.000 km. Die auto heeft zelfs al eens kopje onder in een sloot gelegen. En rijdt nog steeds zonder problemen.

De motor is het probleem dus niet. Het is meer eventuele roest.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ad van Haperen
Contacteer:

Gister ben ik weesten kijken naar de GTE. Ik zou samen met edwin/lisa en eric gaan met de kennis dat het mogelijk was dat edwin zou worden opgeroepen voor een storing ivm storingsdienst. nouja het risico maar nemen. We waren net weg bij edwin en gingen in oosterhout nog ff tanken. bij het tankstation ging Edwin zijn pieper al ja hoor storing. En aangezien het al laat was en we nog helemaal naar enschede moesten zijn eric en ik maar alleen gegaan, en als het allemaal heel erg mee zou zitten zou edwin ook nog komen. (dit was achteraf niet het geval) Eric en ik zijn naar een LANGE rid eindelijk aangekomen in enschede en zien de GTE al staan. Hij ziet er netjes uit de verkoper komt naar buiten met een maatje (automonteur die er allen aan had gedaan). Vooral de automonteur was erg aardig EN eerlijk. eerst maar ff een testrondje maken. we waren net de straat om en het gas ging al VOL open we waren serieus nog geen minuut aan het rijden met een koude motor en we zaten al aan de 180km/h :( da kan nooit goed zijn maar opzicht het motertje liep perfect mooi stationair dusja er maar op hopen dat hij hem normaal wel goed warm heeft gereden. toen gin eric ff naar de bekende GT plekken kijken want er zou al het ene en adner aan gelast zijn. Dit was bij de dorpels ook wel het geval maar er was niets weggehaald er was alleen overheen gelast. bij de achterzijruitjes zat al redelijk veel blaasjes en daar zagen we het eerste gat erin zitten. Toen aan de andere kant weer een gat, toen ff kijken bij de dorpels en jahoor ook hier weer een gat. Toen onder de motorkap en links voor was het ookal flink geroest. toen eronder gekeken aan de achterkant en OOK hier zat het het bekende stuk waar de drie balken samenkomen een flink roestplek. en van al deze punten waren ze allemaal niet echt onder de indruk dus volgens mij waren ze hier allemaal gewoon van op de hoogte. toen nog ff in de achterklep gekeken achter de afdekplaatjes en eric gaat er met zijn hand in en zegt tegen de eigennaar kijk eens onder je achterbumper. Ik hem nog nooit iemand zo wit zien wegtrekken daar schrok hij toch wel ff van eric kon dar zijn hele hand doorheen doen. dus de achterbumpoer hing daar helemaal nier meer vast alleen aan de beugeltjes aan de achterkant hing hij nog vast. dus deze GTE is NIETS geworden en het was dus een rid van +/-475 km. voor jan l*l maarja we hebben iig wel een leuke avond gehad.

Ps. bijdeze wil ik eric echt nog ff bedanen voor het meegaan want zonder hem had ik hem waarschijnlijk gewoon gekocht aangezien ik de plekken van een GT niet weet. dus:
eric bedankt ;)
Christian

zo wat een roest ja in vond hem er van binnen uit ook niet meer mooi uit zien maar dat i zo veel roest had had ik niet verwacht nou suc6 met verder kijken
Tom
Moderator

jammer
Vos

jammer dat hij er zo slecht aan toe was wist ik niet!
Clio 16v.....
jeroen.k

Hmmmzz, minder man. Maar je vindt nog wel een goede! ;) Zijn er in principe genoeg volgens mij! :)
Ad van Haperen
Contacteer:

jeroen.k schreef:Hmmmzz, minder man. Maar je vindt nog wel een goede! ;) Zijn er in principe genoeg volgens mij! :)
Nou da val vies tegen echt veel GTE's zijn er niet hoor
Tom
Moderator

ze zijn er idd veel minder als GTT's. Het probleem is dat ze nooit in Nederland geleverd zijn. En dat in de combinatie met dezelfde roest problemen als de GTT (duh) staat niet bepaald garant voor bosjes te koop staande GTE's
Vos

er zijn nog aardig wat GTE's te krijgen vooral in duitsland maar daar moet je wel oppassen vooral als je nederlander bent! ik heb het bij mijn laatste aankoop ook weer gemerkt! dat is opzich niet zo erg maar kost wel meer tijd!
Clio 16v.....
Paskie

ik weet niet of er nog iemand zoekende is naar een 5GTE ?(kweet t beetje oud topic maarja)

zat vanmorgen ff de krant(Gelderlander Arnhem) van afg zaterdag door te lezen en zag een gte te koop staan .

5 GTE , bouwjaar 1990 , 98000 km , nieuwstaat , nieuwe apk , veel extraŽs tel:040-2569936

misschien dat iemand er baat bij heeft

grtn Paskie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Paskie schreef:ik weet niet of er nog iemand zoekende is naar een 5GTE ?(kweet t beetje oud topic maarja)

zat vanmorgen ff de krant(Gelderlander Arnhem) van afg zaterdag door te lezen en zag een gte te koop staan .

5 GTE , bouwjaar 1990 , 98000 km , nieuwstaat , nieuwe apk , veel extraŽs tel:040-2569936

misschien dat iemand er baat bij heeft

grtn Paskie
staat hij bij een bedrijf?
zo ja heeft die een site?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie