wiellager 19 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v

bij het recht uit rijden hoor ik een verschrikkelijk geluid.

een beetje zoals een brom toon. nou dat lijkt dus op een wiellager. ook is het zo als ik naar rechts stuur dat dan het geluid weg is. doe ik dit naar links dan blijft het geluid.

als ik rechtuit rij dan rijdt de auto uitzichzelf naar rechts. dus geen losse handen want dan beland je in de berm bij wijze van spreken natuurlijk.

maar om normaal rechtuit te rijden moet ik iets het stuur naar links houden niet veel maar toch iets.
kan het zijn doordat het wiellager versleten dit normaal is? en dus als het vervangen is weg is?

hoe weet ik nu welk wielager het is niet dat er straks het verkeerde wiellager wordt verwijderd want een wiellager kost 75 euro.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Bart V

Als je naar rechts stuurt belast je het linker lager omdat je auto naar links hangt, anderersom dus ook (duh)

Dus als jij naar rechts stuurt en het geluid gaat weg, zou dus theoretisch je rechter lager gaar moeten zijn, want als je naar rechts stuurt onlast je het rechter lager. Dit is in theorie zo, maar praktijk leert dat het niet altijd zo is.

Dat je auto niet rechtuit rijd hoeft niks met je lager te maken te hebben. Vaak komt het door gare stuurhuis klem rubbers en/of sporing. Rubbers vervangen, auto uit laten lijnen en het is waarschijnlijk opgelost.

Gr Bart
mark -19- 16v

hmmm wat zouden die rubbers kosten?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Bart V

6 en 14 euro uit mijn hoofd, heb de rekening hier wel ergens liggen.
Plaats reactie