ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
Als ik naar de zilvergrijze zafira van mn buren kijk, en dan naar de zilvergrijze zafira van de andere buren kijk weet ik alweer genoeg :-*
OPC is hetzelfde, alleen hebben ze dan geprobeerd om hem snel te maken (niet gelukt overigens)
OPC is hetzelfde, alleen hebben ze dan geprobeerd om hem snel te maken (niet gelukt overigens)
Ik vind het ook geen formule, met de kinderen op de achterbank die joelend de bocht door willen met een ruimtewagen :-*
Destijds geconstateerd dat het een paar nutteloze stagairs geweest moeten zijn om zoiets te bedenken
Destijds geconstateerd dat het een paar nutteloze stagairs geweest moeten zijn om zoiets te bedenken

-
- Contacteer:
Klopt, hij is niet bepaald snel (of comfortabel... auw). Maar optrekken doet hij erg goed in de eerste twee of drie versnellingen, ook vanwege de kleine wieltjes. Daarna is het gedaan met de pret.Tom schreef:zo snel is een ka niet hoor. Ik geef toe dat je hem ver in de toeren door kunt trekken maar ik ben toch echt veeeeeeeeeel sneller gewend
Dus hoewel mijn vrouws Ka mijn Scénic er met gemak uittrekt, denk ik dat ik toch wat ontspannener 140 rij.
Niet dat ik ooit de snelheidslimiet overtreed, uiteraard.

- Peter
-
- Contacteer:
Toen tijdens mijn rally lessen mijn bmw het een keer opgaf heb ik zo'n ka gehuurd (eigen risico tot 50 euro afgekocht, kon niet mooier). Die dag op het eurocircuit valkenswaard gereden met die huur-ka. Een fantastische rallywagen, wieltjes op de hoeken, neutrale wegligging, ideaal om al die zware bakken in te halen... Instructeur lagen op de grond te rollen van het lachen, maar waren ook echt onder de indruk van het rijgedrag, maar ja, voor zo'n boodschappenwagen dan...
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Ik heb ooit ook een keer het genoegen (ahum) gehad om in een huurKA te mogen rijden. Dat ding was met veel moeite op de 140 te krijgen en had de wegligging van een natte dweil. Daar brak de achterkant echt meteen van uit.clio_rally schreef:Toen tijdens mijn rally lessen mijn bmw het een keer opgaf heb ik zo'n ka gehuurd (eigen risico tot 50 euro afgekocht, kon niet mooier). Die dag op het eurocircuit valkenswaard gereden met die huur-ka. Een fantastische rallywagen, wieltjes op de hoeken, neutrale wegligging, ideaal om al die zware bakken in te halen... Instructeur lagen op de grond te rollen van het lachen, maar waren ook echt onder de indruk van het rijgedrag, maar ja, voor zo'n boodschappenwagen dan...![]()
Gijs
Over OPC gesproken, gisteren eens een Astra OPC bekenen, ik vindt dat ze hem wel iets mooier/sportiever hadden kunnen maken qua uiterlijk. Velgen waren lelijk en dat ding kon nog minstens 10 cm omlaag! Vonnik de Ford Focus RS waar ik laatst tegen gesprint heb toch mooier (uiteraard verloren
) maar ja de focus is ook weer zo'n 20 in een dozijn auto! 

-
- Contacteer:
Zoiets heb ik nou ook. Er is hier een bepaalde 270 graden bocht die ik met de Scénic - toch niet echt een auto met een supervaste wegligging - net met 50 kan nemen, maar met de Ka durf ik niet harder dan 40.Arjen schreef:Ik heb ooit ook een keer het genoegen (ahum) gehad om in een huurKA te mogen rijden. Dat ding was met veel moeite op de 140 te krijgen en had de wegligging van een natte dweil. Daar brak de achterkant echt meteen van uit.
Dan nog zit je vaak vast achter andere auto's, maar ja...
Gisteren werd ik nog ingehaald, iets wat nauwelijks voorkomt. (Ahum

- Peter
-
- Contacteer:
Zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart. Voor het crosswerk op het circuit was hij ideaal. Net niet teveel last van onderstuur en overstuur was makkelijk op te roepen en goed te controleren. Meerder malen heerlijk kunnen inhalen op dit toch vrij lastige 'inhaal'-circuit, vond het wel grappig...Peter @ Malta schreef:Zoiets heb ik nou ook. Er is hier een bepaalde 270 graden bocht die ik met de Scénic - toch niet echt een auto met een supervaste wegligging - net met 50 kan nemen, maar met de Ka durf ik niet harder dan 40.Arjen schreef:Ik heb ooit ook een keer het genoegen (ahum) gehad om in een huurKA te mogen rijden. Dat ding was met veel moeite op de 140 te krijgen en had de wegligging van een natte dweil. Daar brak de achterkant echt meteen van uit.
Dan nog zit je vaak vast achter andere auto's, maar ja...
Gisteren werd ik nog ingehaald, iets wat nauwelijks voorkomt. (Ahum) Het was een Alfa, dus dan mag het van mij.
- Peter
Gijs
Bezemer Rally Team
-
Laatst tegen een honda civic VTI geracet. bij de eerste stoplicht gaf ie al flink wat gas en bij de volgende stoplicht stond ik achter hem. Toen ie op groen sprong de stoplicht gaf ie weer flink gas, dus ik erachter aan. 1 2 en 3 versnelling bleef ik achter hem geplakt en 4 versnelling stond ik naast hem en haalde ik hem langzaam in
. M'n daggie kon niet meer stuk
.

Vandaag richting school(HORIZONCOLLEGE)
Gele golf 2 gti,,Hij zat me al de hele tijd op te drukken richting de mac,donalds
Maar ik bleef stug relax rijden ,,totdat ik er echt klaar mee was,,,steeds een beetje meer gas ,,nog meer,,nog meeeeerrr,HEEEEEEEE waar is die golf nou ,
Wat een loosers zeg die gasten in een golfje ,ze denken dat ze de hele wereld aan kunnen
NIET DUSSSSSSSS
Gele golf 2 gti,,Hij zat me al de hele tijd op te drukken richting de mac,donalds

Ik heb laatst gelachen hoor.
Heb er op een dag wel heel veel auto's de gek aan gestoken
En ook nog met een Golf IV.
Het reed allemaal erg fijn, alleen het koppelings pedaal was veel ste slap. Het leek zelfs op die van een 1.4 Saxo, zo licht ging die :-*
Maar goed, de stoelen, motor, het geluid v/d motor, weggedrag, Hmmm eigenlijk de hele auto maakte een hele positieve indruk op mij.
Vooral de reactie op het gaspedaal was erg lekker, 320 Nm en iets meer dan 240 pk's
Het gaat lekker voor uit, al had ik er meer van verwacht. Je hebt immers 240pk onder de kap, maar het koppel is echt super. Rustig gas geven is er bijna niet bij, de Golf wil maar een ding......
Ik ben met deze leuke auto nog ff Duitsland in geweest, de top was 260km op de teller. Ja, dat ding gaat serieus vooruit!!! De teller gaat overgens tot 300
Ik hoef waarschijnlijk niet meer te zeggen over welke Golf ik het heb, iid de R32.
Zo positief heb ik nog nooit over het merk VW gepraat, maar deze auto is gewoon erg lekker om mee te rijden en zeker om mee te sturen! Lekker direct.
Dit wou ik jullie even mededelen;)
De groeten...
Heb er op een dag wel heel veel auto's de gek aan gestoken

En ook nog met een Golf IV.
Het reed allemaal erg fijn, alleen het koppelings pedaal was veel ste slap. Het leek zelfs op die van een 1.4 Saxo, zo licht ging die :-*
Maar goed, de stoelen, motor, het geluid v/d motor, weggedrag, Hmmm eigenlijk de hele auto maakte een hele positieve indruk op mij.
Vooral de reactie op het gaspedaal was erg lekker, 320 Nm en iets meer dan 240 pk's

Ik ben met deze leuke auto nog ff Duitsland in geweest, de top was 260km op de teller. Ja, dat ding gaat serieus vooruit!!! De teller gaat overgens tot 300

Ik hoef waarschijnlijk niet meer te zeggen over welke Golf ik het heb, iid de R32.
Zo positief heb ik nog nooit over het merk VW gepraat, maar deze auto is gewoon erg lekker om mee te rijden en zeker om mee te sturen! Lekker direct.
Dit wou ik jullie even mededelen;)
De groeten...
Inruilen?? Haha ik bedacht me geen keer 

Vanavond met de S2 een Mercedes 500 SL zoek gereden...
Nieuw model, ouwe rukker, belgisch kenteken, waarschijnlijk een rentenierende nederlander...

-
Zo!!
Das geen kinderspel
FF een vette 500sl zoekgereden, ik haal het niet
Das geen kinderspel

FF een vette 500sl zoekgereden, ik haal het niet

he Zeeuw mijn opa tegengekomen onderweg naar de sexshops in HULSTZeeuw schreef:Vanavond met de S2 een Mercedes 500 SL zoek gereden...Nieuw model, ouwe rukker, belgisch kenteken, waarschijnlijk een rentenierende nederlander...

Van de week op de snelweg richting R'dam een sprintje getrokken tegen een Ferrari Testarossa!
Hij wilde rechts erlangs (ik vond van niet...) en ff doorgetrokken... uiteindelijk toch maar toegegeven maarja, de eerste paar honderd meter was toch wel leuk!
Je had die kop moeten zien van die vent!

Hij wilde rechts erlangs (ik vond van niet...) en ff doorgetrokken... uiteindelijk toch maar toegegeven maarja, de eerste paar honderd meter was toch wel leuk!

hayabusa, kerel waar je mee rijd?RO 16v schreef:Vandaag op de motor tegen een GT3 de bestuurder kon wel huilen, Hayabusa rulez.
fijn ding,ik heb altijd wel honda's gereden(fireblade's en cbr's 600,1000
-
Ik vind dat filmpje van die opgefokte hyabusha pas gruwlijk,
Begint op achterwiel en rijd 200 + (miles)
Waarschijnlijk kunnen jullie die wel

Begint op achterwiel en rijd 200 + (miles)
Waarschijnlijk kunnen jullie die wel

-

Dus de snalheid lukt al aardig

-
Jeeez,
waai je er niet af met die snelheden?
Ik von achterop bij iemand met 200 al heeeeeeeel erg hard gaan
waai je er niet af met die snelheden?
Ik von achterop bij iemand met 200 al heeeeeeeel erg hard gaan

Erug leuk zo'n motor (zou er ook graag 1 willen hebben
) maaruh,
Hoe luidt de titel van deze topic?

Hoe luidt de titel van deze topic?
gisteren op weg naar de meeting in utrecht. ik reed achter Ben aan in zijn clio 16v , maar hij kwam geen meter bij me vandaan gereden[ ha ha lekker plakken op die kont].
.......mastino
.......mastino

-
- Moderator
- Car: MB
de laatste paar honderd voor de meeting had die ben er eigenlijk aardig zijn in. Ik was twee andere clio's tegen gekomen die de weg ook niet echt wisten
en toen konden we moooi ben even achterna

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
[edit] motor van het filmpje gaat echt hard de teller stopt bij 220 mijl en dan loopt de toerenteller nog 1100 tpm door, dus in km/h komt dat neer op + 370km/h.RO 16v schreef:Ken het filmpje het is trouwens +220 miles (op de teller), en de wheely die hij trekt moet ik nog op oefenen.

Gisteren op de A2 richting de meeting tegen een (sl)opel Tigra, die gast zat me de hele tijd uit te dagen en ik liet hem gewoon rustig wegrijden maar bij de 200 wou ik hem toch voorbij ik rustig ernaast gaan rijden en toen maar open gooien en weg was ik en hij met een stomme blik op z'n porum, aangekomen bij de meeting moest hij toch vragen wat er nou onder de kap zat, ik zij dat het gewoon standaard was de blauwe kleur op het blok is gewoon voor de sier. 

RO 16v schreef:Gisteren op de A2 richting de meeting tegen een (sl)opel Tigra, die gast zat me de hele tijd uit te dagen en ik liet hem gewoon rustig wegrijden maar bij de 200 wou ik hem toch voorbij ik rustig ernaast gaan rijden en toen maar open gooien en weg was ik en hij met een stomme blik op z'n porum, aangekomen bij de meeting moest hij toch vragen wat er nou onder de kap zat, ik zij dat het gewoon standaard was de blauwe kleur op het blok is gewoon voor de sier.

en toen ie weg was je papiertje op de voorruit gelegd ?