ik heb vandaag mijn vliegwiel terug gekregen van
de draaier maar nu heb ik toch mijn bedenkingen
hierover.
hij is 1 kg lichter gemaakt en weegt nu dus 5,5kg.
alle materiaal is van de zijde gedraaid waar de drukgroep en koppelingsplaat komen te zitten.
dus vanuit het hart naar de buitenzijde.
gevolg is nu dat de drukgroep en de koppelingsplaat
dus 4,5 mm verder vanaf het druklager komen.
heb ik dan nog genoeg slag over voor de bediening
van de koppeling?
of bestaat het gevaar nu dat het druklager van zijn as wordt geduwd?
afgedraaid vliegwiel
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Normaal draai je ook de achterkant af en niet de voor kant volgens mij. Je kunt wel wat hebben aan de voor kant, maar 4,5 mm dat weet ik niet. Ik zou wel je vliegwiel laten na slijpen, de voorkant, zodat je koppeling zeker 100% vlak er tegen zit. Zo word het normaal gedann.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ywheel.jpg[/img]
S
nder
P.s. dit is wel een GTT en geen AT vliegwiel!
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ywheel.jpg[/img]
S

P.s. dit is wel een GTT en geen AT vliegwiel!

ik zou dit gewoon in de vuilbak gooien en opnieuw beginnen ... Het raakvlak met de koppelingsplaat mag nooit afgedraaid worden ...
Bruno
Bruno
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Het mag wel GEVLAKT worden, als ie een tikkie krom is, maar geen 4,5 mm eraf nee!
Dat moet aan de achterkant inderdaad.
En als je 4,5 mm van de voorkant afhaalt, dan heb je toch ook haast geen BDP 'tanden' over?
Oftwel: hij vonkt gewoon helemaal niet?
Dat moet aan de achterkant inderdaad.
En als je 4,5 mm van de voorkant afhaalt, dan heb je toch ook haast geen BDP 'tanden' over?
Oftwel: hij vonkt gewoon helemaal niet?
heb hem precies tot aan de rand van de nokken
af laten draaien kan wel een digi foto maken
maar weet niet hoe deze te plaatsen.
af laten draaien kan wel een digi foto maken
maar weet niet hoe deze te plaatsen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Mail maar dan plaats ik ze wel.
S
nder
S

verder is hij compleet uitgeklokt en echt super
glad afgedraaid.
glad afgedraaid.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ik had mijn vliegwiel gevalkt en toen afgedraait aan de achterkant, maar toen bleek dat hij toch iets krom was geworden en heb ik hem weer even opnieuwe gevlakt.
Dit is dus gedaan d.m.v. een slijpbank op mij werk!
S
nder

S

Foto van vliegwiel van Mark 5T.
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_vli ... ark5AT.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_vli ... ark5AT.jpg[/img]
- S
nder
P.s. hij lijkt veel op die van een GTT!
kun je volgens mij weg flikkeren 
leg de druk groep er maar eens op. als die goed pas word het een anderverhaal, maar ze hebben een zandje heel gelaten van de buiten ring. En daar zit de drukgroep opgeschroefd.
@Marc 5t heb je nog een druk groep liggen om te checken? zo nee kan ik er zaterdag wel 1 mee nemen.

leg de druk groep er maar eens op. als die goed pas word het een anderverhaal, maar ze hebben een zandje heel gelaten van de buiten ring. En daar zit de drukgroep opgeschroefd.
@Marc 5t heb je nog een druk groep liggen om te checken? zo nee kan ik er zaterdag wel 1 mee nemen.
bedankt voor het plaatsen van mijn foto sander!!!
en ja hoor ik heb een compleet nieuwe drukgroep en
druklager liggen inclusief sinterplaat koppeling.
en ja hoor ik heb een compleet nieuwe drukgroep en
druklager liggen inclusief sinterplaat koppeling.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
heren alweer bedankt voor alle info ik heb toch maar
besloten om het andere vliegwiel aan de achterkant te laten afdraaien.
besloten om het andere vliegwiel aan de achterkant te laten afdraaien.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
good choice my man 