revisie startmotor en dynamo
Ik ben van plan om mijn startmotor en dynamo zelf te gaan reviseren. Heeft iemand waardevolle informatie hierover van bv spannings regelaar koolborstels en alle andere shit die hierin zit. Ik ben eigelijk ook nog op zoek naar een bruikbare tekenig waar alles op staat , wie heeft wat.
Neeuuu, startmotor is wel iets duurder. Voor mijn GT varieerde de prijs tussen de 100 en de 125 euro (ruil), heb uiteindelijk ergens eentje gekocht voor 85 euro zonder bon. (Dan willen ze nog wel eens "korting" geven
)
Ik heb mijn dynamo laatst laten reviseren. Dus met nieuwe spanningsregelaar etc. Eigenlijk gewoon alles nieuw erin wat vervangen kan worden. Kosten 70 euro.
Natuurlijk had ik er ook wel eentje van de sloop kunnen plukken maar dan weet je niet echt wat je krijgt. Dit geeft toch wel een veilig gevoel.
En met -5 ergens stranden met een overleden dynamo, om vervolgens ruim een uur op de anwb te wachtten was geen pretje
Natuurlijk had ik er ook wel eentje van de sloop kunnen plukken maar dan weet je niet echt wat je krijgt. Dit geeft toch wel een veilig gevoel.
En met -5 ergens stranden met een overleden dynamo, om vervolgens ruim een uur op de anwb te wachtten was geen pretje

Startmotor voor mijn 1700 turbo blok was 99 euro. Met inruil van de oude. Heb dit bij lasaulec gedaan. Die hebben mijn dynamo ook ff gratis getest terwijl dit 15 tot 20 euro kostte 

There will be plenty of time to rest when your dead
Ik wil ook mijn startmotor vervangen. dit in verband met het slechte starten van mijn clio. Is het nu echt nodig om gelijk ook de dynamo te reviseren?
En is het moeilijk om de startmotor van een clio te vervangen?
Groeten uit sneek
En is het moeilijk om de startmotor van een clio te vervangen?
Groeten uit sneek
je kunt gewoon alleen de startmotor vervangen...
is vrij makkelijk.., zijn 2 of 3 moeren en een stekker 1 of 2 (weet het niet meer), ff los draaien, plugje eruit, startmotor er uit (ff kantelen, draaien etc.. wil er waarschijnlijk niet gelijk uit).. nieuwe er in en dezelfde handling weer uitvoeren.
Dynamo is een ander verhaal, maar kun je ook op een ander tijdstip doen...
is vrij makkelijk.., zijn 2 of 3 moeren en een stekker 1 of 2 (weet het niet meer), ff los draaien, plugje eruit, startmotor er uit (ff kantelen, draaien etc.. wil er waarschijnlijk niet gelijk uit).. nieuwe er in en dezelfde handling weer uitvoeren.
Dynamo is een ander verhaal, maar kun je ook op een ander tijdstip doen...
Grappig, bij de GT is het nét andersom. Daar verwissel je in een zucht de dynamo, maar als je de startmotor moet gaan vervangen ben je nog niet jarigYr! schreef:je kunt gewoon alleen de startmotor vervangen...
is vrij makkelijk.., zijn 2 of 3 moeren en een stekker 1 of 2 (weet het niet meer), ff los draaien, plugje eruit, startmotor er uit (ff kantelen, draaien etc.. wil er waarschijnlijk niet gelijk uit).. nieuwe er in en dezelfde handling weer uitvoeren.
Dynamo is een ander verhaal, maar kun je ook op een ander tijdstip doen...
