[R5GTT} Dorpels (waard om) nog te maken?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Benny_R

Zoals je ziet heb ik zoals velen een probleempje met mijn dorpels. :( Ik wil graag weten of ik dit nou moet laten maken (natuurlijk niet bij een garage :p ) of dat dit nou te rot is om te maken... Heb mensen gehoord die zeggen dat ik er geen geld in moet steken en er zijn er die zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat het niet zoveel kost! Koop evengoed een nieuwe dan, maar dit is natuurlijk wel mun 1ste GTT dat heeft wel speciale waarde natuurlijk! :wink: Wil gewoon eens weten wat anderen ervan denken...

[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/dorpel01.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/dorpel02.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/dorpel03.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/dorpel04.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/dorpel05.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/dorpel06.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/dorpel07.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Benny_R op wo 12 mar 2003 19:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Ahameter
Contacteer:

je moet je foto's even online zetten, en dan een linkje maken. zo doen ze het namelijk niet... :wink:
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
Riël
Über-Spammer

Ihihiiii joa man zet daar wat nieuwe in kan ie weer effe vooruit. Trouwens die blauwe van mij zag er erger uit. Echt waar ;).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

ik heb dat prob ook gehad bij mijn eerste gt. en kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem niet te laten maken, resultaat ff laten maken en weer genoten van men gt

ps die van mij waren ook erger verrot
Ben

Zoveel werk is het nou ook weer niet
Benny_R

Ik geloof dat dit een stuk erger was dan de dorpels... Ik dacht er net aan dus ben ik net eff nog daar ook foto's van gaan maken...
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/voorkant01.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/voorkant02.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/voorkant03.jpg[/img]

jeroen van j.l. tuning zei dat het het geld niet waard was om hem nog op te knappen! Hij heeft er toch behoorlijk veel verstand van! Maaja tis natuurlijk mun 1ste auto hehe :wink:. Misschien beter ombouwen op een andere carosserie(thanx Riël)? of nog iemand suggesties...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

ombouwen is idd een goede optie :)
Benny_R

mmm misschien inderdaar beter... leuke bezigheid voor de zomer vakantie! Wat kost kost een goede carosserie tegenwoordig? niet dat ik me weer laat afzetten zoals bij deze auto! (1750 euro's in oktober) Weet wel nog waar die woont! :evil: hehe...
Mrtn
Car: R5GTT

Ben jezelf handig met nw. stukken inlassen??

Dan heb je alleen materiaalkosten :)
Mrtn = Maarten
catrinus

Als dit alle gaten waren dan zou ik hem opknappen. Maar ja wie ben ik. Mijn gtt zijn ook nieuwe dorpels onder gekomen en bij mijn witte gtt zijn er nieuwe binnen dorpels in gekomen. Das veel minder als die rot zijn.
There will be plenty of time to rest when your dead
Benny_R

Nou heb nog nooit gelast! haha, je zou dus kunnen zeggen dat ik best onervaren ben in lassen! :wink: maar het lijkt me dat als die auto eenmaal aant rotten is dat er steeds meer plekken blijven komen... weet eigenlijk over het algemeen nix van auto's dus dat helpt er ook al niet bij... maaja als je het niet doet zul je het ook nooit leren he...
canonballman

Het is wel te maken, maar redelijk wat werk. Daar ben je wel minimaal 2 dagen mee zoet, maar zeer waarschijnlijk veel meer. En dan: Is dat de enigste roest, of zit er ergens anders nog meer??

Maar hangt een beetje af wat je zelf kunt, welk gereedschap je hebt, en hoeveel plaats en tijd

OF

hoeveel geld je hebt :)

Als je veel tijd en dergelijke hebt zou IK persoonlijk voor een andere koets gaan.

De mijne is minder slecht, maar ik las er niks meer aan..........
canonballman

MAAR: altijd geldt: Hoe is de auto voor de rest???

mooie lak? roest?
Benny_R

Nou de lak is ook niet zo toppie, maaja als ik toch aant lassen moet spuit je hem natuurlijk ook gelijk helmaal over. Nieuwe carosserie lijkt me eigenlijk wel een goeie optie. Gelijk bumpers strak maken, geen roest, alles vanaf de bodem nog goed. Kan ik hem precies maken hoe ik het wil. (behalve de motor dan, maaja dan weer eff sparen daarvoor) Kan ik ondertussen deze nog met deze rond crossen.
catrinus

Ik vond bij mijn project gtt ook nog wat leuks (not)
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/incoming/roest.JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... roest2.JPG[/img]

Dat word weer een dagje sleutelen en lassen.
Tom
Moderator
Car: MB

hoe zijn de achterschermen ?? en de rand rond het raam ?? en de rand aan de kofferbak ???

Dit zijn de plaatsen waar de GTT ook vaak roest, dus kijk daar ook eens
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

catrinus je fotoŽs staan op de kop!!!

Gr.Frits
catrinus

Nee hoor. Ik lag op de kop onder de auto foto`s te nemen. Kan er net onder liggen en het heeft misschien maar 1cm ruimte over onder de dorpels. Toch maar goed dat ik op dieet ben :D .
Benny_R

Tis alleen minder dat ik geen flikker van auto's weet. Het enige waar ik tot nu toe aan gesleuteld heb is mun scooter. dat is dan ook wel un eitje t.o.v. de chaos onder de motorkap van een GTT.
Benny_R

hoe zijn de achterschermen ?? en de rand rond het raam ?? en de rand aan de kofferbak ???

Dit zijn de plaatsen waar de GTT ook vaak roest, dus kijk daar ook eens
De achterklep is op 1 plek doorgeroest, bijna een gat. de zijschermen bijna niet. Ik heb al een andere achterklep. volledig roestvrij. alleen grijs, en auto is zwart.
canonballman

en rond voorruit??
das namelijk een klote plek
catrinus

onder het dashboard ter hoogte van je accubak, Draagbalken onder de auto waar de achteras op gemonteerd zit en ga zo nog maar ff verder :lol:
Benny_R

wel roest, maar niet doorgeroest daar. D8 ik tenminste.
Tom
Moderator

1 tip. loop ALLES eens na op roest en schrijf even goed op wat je ziet. aan de hand daarvan kun je dan gaan bekijken wat het ongeveer gaat kosten.

Kleine indicatie: twee dorpels, twee schermpjes en een kofferdeksel netjes maken (kofferdeksel vervangende voor zoeken) en dan het zaakje spuiten kost je in de buurt van de 1000 euro als je het zwart laat doen. Dit kan dus ook wel wat goedkoper of duuurder zijn he!!

Jij hebt dus ook nog roest in de buurt van de veerpoten. Dit hoeft niet zo duur te zijn maar reparatie moet wel ERG GOED zijn. De krachten zijn daar namelijk nogal wat groter dan die op een achterschermpje
Abel
Über-Spammer

kijken naar roest doe je niet met je ogen maar met een schroeven draaier. :wink:
Anonymous

canonballman schreef:en rond voorruit??
das namelijk een klote plek
inderdaad, en als het daaronder door en door is, zou ik niet achter het dashboard willen kijken, meestal is de ravage daaronder nog erger.

Zo te zien moeten er iig 2 nieuwe dorpels in, bij de veerpoot is inderdaad een linke plek. daar komen flink wat krachten op te staan..

Maar inderdaad, de parafan, daar zou ik zeker even onder kijken :S
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Wat zijn 5Žjes toch schijthokken, eigenlijk, he... :(

Maar als ik er 1 tegenkom die redelijk goed is dan ben ik weer verkocht en staat ie voor de deur. En ben ik weer Žthe happiest man on earthŽ! :D
Martijnberk
Contacteer:

Waarom loopt iedereen te zeuren dat dit te veel kost?

Ik heb hetzelfde liedje, en meer....die van mij is een flinstone's auto op het moment...

Dorpel kost een paar tientjes en je moet even zoeken naar iemand die het wil lassen voor je (of zelf gaan leren?) Dat bij de veerpoot is een kwestie van een plaatje op lassen, dat hoeft geen vermindering te zijn van je auto, nu houdt ie het toch ook?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Martijnberk schreef:Waarom loopt iedereen te zeuren dat dit te veel kost?

Ik heb hetzelfde liedje, en meer....die van mij is een flinstone's auto op het moment...

Dorpel kost een paar tientjes en je moet even zoeken naar iemand die het wil lassen voor je (of zelf gaan leren?) Dat bij de veerpoot is een kwestie van een plaatje op lassen, dat hoeft geen vermindering te zijn van je auto, nu houdt ie het toch ook?
That's the spirit!! :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Het gaat er uiteindelijk om of JIJ het het geld nog waard vind om het op te lappen!

Als jij het het geld nog wel waard vind, dan maakt het toch niet uit wat JL-Tuning of wie dan ook ervan zegt?!?!?
(ik trek de conclusie van Jeroen verder niet in twijfel ofzo hoor. Hij weet echt wel wat hij zegt!)
Maar uiteindelijk gaat het erom wat JIJ ervoor over hebt.

Alles is te fixen.
Zolang JIJ maar wilt betalen! :D

Denk er goed over na.

Blijft toch iets bijzonders hè, je eerste gt'tje... :p

Succes met je beslissing. Ik heb hem ook moeten maken.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

euh benny , dit is toch niet die zwarte 5 die "altijd" bij jeroen L op de brug staat voor wat motorische tuning ?
waar ivo ff tegen heeft gereden ?

tja het zijn beste plekken . maar een andere carroserie das ook niet makkelijk . je moet er net tegen aan lopen . en wat heb je dan, 9 van de 10 zijn misschien iets minder ver doorgerot maar toch ook al een heel eind op weg .

een harde carroserie is bijna niet te vinden ,je moet er altijd wel wat aan doen dan kan je het beter helemaal zelf doen dan was je erbij toen het gedaan werd en dan weet dat het goed is . zodat je over 5 jaar of langer nog geen roest hebt .

de grootste vraag is hoe lang wil je er mee blijven rijden ! , de "rest" van je leven of nog 2 jaar .

ik zo zeggen stroop de mouwen op kijk jeroen L lief aan en doe het gewoon . dan maar niet naar de kroeg en op vakantie . :wink:
Super 5 Devil

Word je auto zo goed gekeurd met zo'n gaten in de dorpels? De mijne is links nog ongeveer puntgaaf en rechts begint er wat te bobbelen. Zit ik me voor niks druk te maken of niet? Hoeveel gaten e.d. mogen er in zitten???
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Riël
Über-Spammer

Jij hoeft je nog niet meteen druk te maken, maar hou het in de gaten .. :) .. Trouwens die zwarte heeft wel bij JL gestaan voor een koppeling, maar dan voor 1 dag en zal die van benny niet geweest zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator

Super 5 Devil schreef:Word je auto zo goed gekeurd met zo'n gaten in de dorpels? De mijne is links nog ongeveer puntgaaf en rechts begint er wat te bobbelen. Zit ik me voor niks druk te maken of niet? Hoeveel gaten e.d. mogen er in zitten???
het probleem/geluk is dat het achter het plastic zit. Vaak word het dus niet opgemerkt
Jeroen Lubking
Contacteer:

jochem de haas schreef:euh benny , dit is toch niet die zwarte 5 die "altijd" bij jeroen L op de brug staat voor wat motorische tuning ?
waar ivo ff tegen heeft gereden ?

tja het zijn beste plekken . maar een andere carroserie das ook niet makkelijk . je moet er net tegen aan lopen . en wat heb je dan, 9 van de 10 zijn misschien iets minder ver doorgerot maar toch ook al een heel eind op weg .

een harde carroserie is bijna niet te vinden ,je moet er altijd wel wat aan doen dan kan je het beter helemaal zelf doen dan was je erbij toen het gedaan werd en dan weet dat het goed is . zodat je over 5 jaar of langer nog geen roest hebt .

de grootste vraag is hoe lang wil je er mee blijven rijden ! , de "rest" van je leven of nog 2 jaar .

ik zo zeggen stroop de mouwen op kijk jeroen L lief aan en doe het gewoon . dan maar niet naar de kroeg en op vakantie . :wink:
Bijna goed jochem :wink:

Maar nee dit is niet die gtt,het nadeel van deze gt is dat behalve de schade aan de dorpels de naad bij de veerkoker is door geroest.Op zich geen probleem,maar wat benny vergeet te vermelden is dat ik hem heb verteld en heb laten zien dat deze roest komt door een slecht gerepareerde ZWARE voorschade.
Deze is nog steeds te zien in de koker balk die onder de auto verdwijnt het geheel is ontzet inc de kriksteun end.Dit met de dorpels en kokerbalken maakt het de auto niet waard om te repareren. :(

Het ligt er natuurlijk wel aan wat benny er voor waarde aanhecht en wat hij er voor over heeft.
Alles is te maken maar voor de tijd en het geld kan hij veel betere dingen doen.
Dit is ook maar mijn mening/advies er zullen zat anderen zijn die er anders over denken.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Plaats reactie