Kom ik in zeist aan: sta stil voor het stoplicht om rechtsaf te slaan. Er staan 2 auto's voor me, de auto voor mij zet hem in zijn achteruit en komt naar achteren rijden. Ik meteen toeteren en probeer mijn auto snel in zijn achteruit te zetten om weg te komen. Maar helaas, die man rijdt zo bij mij naar binnen.

Dus:
- bumper stuk
- nummerplaat lag eraf
- balk voor radiator langs is krom (radiator is heel)
Valt in principe nog wel mee, maar ja... toch al gauw 3 a 400 euro schade. (de bumper moet gespoten worden) Ja wie verwacht dat nou. Ik kwam niet eens net aanrijden, maar stond al een poosje achter hem stil!!!!

Nu is dat eigenlijk gewoon verzekeringswerk en heb ik niets te vrezen. Of toch.....
Ik rij namelijk zonder apk rond. Hij is 12 december verlopen en heb er sindsdien niet veel meer mee gereden. Ik was dus van plan om hem in 2 weken tijd klaar te maken (tectyleren etc) en daarna meteen vanuit Zeist naar Rotterdam (Jeroen Lubking) te rijden en te laten keuren. Dus nu mijn vragen....
-Kan zijn verzekering moeilijk doen als ze er achter komen om dat ik geen APK had?
-Kan ik beter even wachten met het claimen/insturen van de schade totdat er weer een APK op zit?
-Kan ik dan tevens een boete krijgen voor het rijden zonder APK?
Want de man heeft me nog even opgebeld om te wachten met het insturen. Hij wilde eerst weten wat de schade ongeveer is en misschien dan niet claimen maar zelf betalen. Dan zou ik natuurlijk mooi wegkomen. En als ik zeker weet dat ik anders niets krijg (via de verzekering) dan kan ik beter pakken wat ik pakken kan natuurlijk.
Wie o wie helpt me snel uit de brand!!!
JPP.
(o ja en in mijn dorpels (achter de skirts) blijken grote rotte plekken te zitten. Ik ben al met de slijptol in de weer geweest en ziet er niet best uit. Mijn oom heeft vroeger in de metaalbewerking gezeten en we gaan het afslijpen, in de loodmenie zetten dan tectyl erover en dan een metalen plaat eroverheen popnagelen, dat zou dan weer helemaal goed zijn en niet verder roesten. (beter dan lassen had hij het over.