[R5 GTX] AANRIJDING, niet mijn schuld maar toch......

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
jpp_GTX

Nou slecht slecht nieuws, ik gisteren lekker op weg naar Zeist om een weekje aan de auto te gaan sleutelen. (apk klaar maken)

Kom ik in zeist aan: sta stil voor het stoplicht om rechtsaf te slaan. Er staan 2 auto's voor me, de auto voor mij zet hem in zijn achteruit en komt naar achteren rijden. Ik meteen toeteren en probeer mijn auto snel in zijn achteruit te zetten om weg te komen. Maar helaas, die man rijdt zo bij mij naar binnen. :( :( :(

Dus:
- bumper stuk
- nummerplaat lag eraf
- balk voor radiator langs is krom (radiator is heel)

Valt in principe nog wel mee, maar ja... toch al gauw 3 a 400 euro schade. (de bumper moet gespoten worden) Ja wie verwacht dat nou. Ik kwam niet eens net aanrijden, maar stond al een poosje achter hem stil!!!! :( .

Nu is dat eigenlijk gewoon verzekeringswerk en heb ik niets te vrezen. Of toch.....

Ik rij namelijk zonder apk rond. Hij is 12 december verlopen en heb er sindsdien niet veel meer mee gereden. Ik was dus van plan om hem in 2 weken tijd klaar te maken (tectyleren etc) en daarna meteen vanuit Zeist naar Rotterdam (Jeroen Lubking) te rijden en te laten keuren. Dus nu mijn vragen....

-Kan zijn verzekering moeilijk doen als ze er achter komen om dat ik geen APK had?

-Kan ik beter even wachten met het claimen/insturen van de schade totdat er weer een APK op zit?

-Kan ik dan tevens een boete krijgen voor het rijden zonder APK?

Want de man heeft me nog even opgebeld om te wachten met het insturen. Hij wilde eerst weten wat de schade ongeveer is en misschien dan niet claimen maar zelf betalen. Dan zou ik natuurlijk mooi wegkomen. En als ik zeker weet dat ik anders niets krijg (via de verzekering) dan kan ik beter pakken wat ik pakken kan natuurlijk.

Wie o wie helpt me snel uit de brand!!!

JPP.

(o ja en in mijn dorpels (achter de skirts) blijken grote rotte plekken te zitten. Ik ben al met de slijptol in de weer geweest en ziet er niet best uit. Mijn oom heeft vroeger in de metaalbewerking gezeten en we gaan het afslijpen, in de loodmenie zetten dan tectyl erover en dan een metalen plaat eroverheen popnagelen, dat zou dan weer helemaal goed zijn en niet verder roesten. (beter dan lassen had hij het over.
Jeroen Lubking
Contacteer:

he jpp das nie zo mooi!!
lekkere kluns die vent die voor je stond!!

Dat apk verhaal hoef je je niet zoveel zorgen over te maken.Hoeft met betrekking tot dit ongeluk niet ter sprake te komen.
Ik kan evt een pro forma opmaken van de schade die je dan bij die vent onder zijn neus kan douwen.
Als hij dat dan gelijk even wil betalen moet je dat gelijk doen en zet dit op PAPIER!!!!
De reparatie van de schade en de apk keuring van je auto is geen probleem,als deze niet meer rijdt kan ik hem ook voor je op komen halen.

succes
groeten jeroen

Als ik moet helpen hoor ik het wel.
Laatst gewijzigd door Jeroen Lubking op zo 22 dec 2002 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Stefijn

Ik denk dat zijn verzekering moeilijk kan doen inderdaad. Die grijpen uiteraard elk excuus aan om niet te hoeven betalen.
En ze zullen het ongetwijfeld even natrekken, net zoals dat ze natrekken of je rijbewijs nog geldig is, of je auto verzekerd is, of je vaker gepakt wordt in het verkeer.
Verder kan het inderdaad ook zo zijn dat hij de schuldige wel is, maar dat ze jou ook pakken voor niet gekeurd rondrijden. Dat zien ze dan als 2 losse zaken.

Wel een achterlijke zak hooi in die auto voor je zeg, sjeez :(
jpp_GTX

Hoi Jeroen,

Nou ik weet het niet zeker hoor, de verzekering kan met een druk op de knop zien of ik APK heb.

Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering en die zou ik dan in kunnen schakelen als ze moeilijk doen.

In principe heb ik de volgende schade:

-voorbumper r5 GTX met mistlichten
-laten voorbehandelen en spuiten van de voorbumper
-een nieuwe nummerplaat + "onderbord" voor de bevestiging.

Ik wil zelf alles wel monteren en ophalen evt als ik maandag 6 januari jouw kant op kom. (dan kan je trouwens voor de kleur kijken en laat ik de auto wel staan totdat de bumper klaar is. Dan zet ik hem er zelf wel op.

Dus wat zou dat kosten. (en ook de prijs met montage als hij dat wil betalen is dat beter natuurlijk)

Jeroen bedankt,

Ik kan echter nog wel rijden, de nummerplaat zit er ook al op. Ik probeer te zorgen dat de dorpels weer goed zijn voordat ik jouw kant op kom (6jan). (zal ik de sideskirts er af laten? dan kun je zien of het "APK - bestendig" is geworden.)

JPP.
jpp_GTX

Nee als hij wil dokken dan kan hij dat vooraf doen!!! Hij weet de prijs van de bumper en het spuiten. En ook de prijs van een nummerbord lijkt me wel bekend. Als hij dat wil slikken dan vooraf betalen.

Maar als hij nu bijv. 200 euro wil dokken en de schade is 300. Dan kost me dat 100 euro. Maar als de verzekering moeilijk doet kost me het dus 300. En een boete voor de APK is ook 180? piek. (guldenpiek?)

Wat is wijsheid? Weet je het zeker dat het niet ter sprake hoeft te komen Jeroen?
Hugo

Godverdomme wat een eikel!!! :evil: :evil: :evil:
Deed hij het eindelijk goed (carb enzo.).
Van de andere kant je hebt twee weken om te klussen, maar leuk is het zeker niet.
Dat die kerel maar snel betaald en niet moeilijk gaat lopen (hihi dat zal hij wel moeten nu) doen.
Als ik ergens mee kan helpen hoor ik het wel.

Fijne feestdagen nog,

hugo
Jeroen Lubking
Contacteer:

Mijn ervaring met ongelukken en apk vallen allemaal wel mee,heb al vaker gehad dat mensen zonder apk een ongeluk hebben gehad en daarvoor hooguit een boete hebben gehad.Dit alleen maar als de politie er is bij geweest.Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Je kan dit het beste gewoon CONTANT afhandelen,aangezien de verzekering nooit zo snel is met betalen.En ik zou die vent gewoon een rekening laten zien van nieuwe onderdelen het rechttrekken en het monteren en spuitwerk,en hem dit gewoon laten betalen!!
Over de apk kan ik maar 1 ding zeggen:
Als jij gaat popnagelen wil ik dit niet kunnen ZIEN!!!(mag namelijk niet voor de apk)
Dus beter gewoon de skirts weer terug!!
jpp_GTX

Hugo bedankt.

Ja inderdaad een beetje eikel dat hij niet goed heeft gekeken. Maar hij wilde dus ook meteen weg en dat schadeformulier een andere keer invullen. Hij kwam namelijk ook uit Nijmegen. (het gebeurde in Zeist)

Nou ja was ik niet blij mee, maar ja ik had zijn kenteken en rijbewijs gezien, dus ik wist zijn adres en tel.nummer. Toen heb ik hem laten gaan.

Want, het gebeurde dus voor het politiebureau en er stonden agenten buiten. Ja en met die APK wilde ik ook maken dat ik weg kwam dus maar zo opgelost. Hij is dus net langs geweest om alles in te vullen etc. Was eigenlijk best normale gast maar gewoon niet goed gekeken. (een kat in het nauw maakt rare sprongen)

Veel erger zijn nog die dorpels, dat ziet er echt niet best uit. Hopen dat we het voor elkaar krijgen zsm, anders moet ik gewoon wachten tot dat klaar is voordat hij APK afgemeld kan worden.
jpp_GTX

Jeroen,

Ik ga hem geen rekening voorleggen voor het monteren en voor het rechttrekken. Als ik alleen de bumper + nummerplaat + spuiten voorleg is het bedrag natuurlijk kleiner en is de kans dat hij slikt natuurlijk groter.

En er is eigenlijk niets extreem verbogen alleen een stuk plaatwerk achter de bumper een beetje krom. Dit kan ik met een hamer en stuk hout weer netjes recht krijgen.

Dan over dat popnagelen, mijn oom is metaalbewerker geweest die weet echt wel hoe dat het beste kan gebeuren, vertouw er dus maar op dat dat wel goed komt. Hij heeft zijn hele bodem + achterbrug + raamstijlen van zijn R5 opnieuw erin gelast en dat is weer als nieuw. Dus dit komt wel goed.

Kun jij ongeveer zeggen wat die bumper + nummerplaat + spuiten globaal geschat ongeveer kost. Dan kan ik hem dat voorleggen.
Jeroen Lubking
Contacteer:

okee,

Het was een optie,maar een claim van minder dan 450€
hoeft geen expert bij te komen.Vaak heb je ook nog een eigen risico van min 100€.En om voor zo een kleine schade nu net weer een beetje no claim te verliezen??? Ik denk het niet.Je kan hem gerust een rekening voor schuiven,zeker als hij zelf aanbood gelijk te willen betalen!!

Een voorbumper voor een gtx is €157 exc
Het spuiten en monteren hiervan kost €150 exc
Een nummer plaat weet ik niet precies +/- €17.50

dus reken maar uit + 19% btw!!

(dit is wel BRUTO!!)
jpp_GTX

Jeroen bedankt voor de info.

Ik ga morgen even langs bij kinnegam in driebergen en dan vraag ik het daar even na qua prijs.

Mijn oom komt daar wel vaker en die doen niet zo moeilijk met bonnen etc. Denk dat ik daar wel een mooi prijsje kan regelen. Als het daar duurder is kun jij dan evt een bumper bestellen en laten spuiten?(precieze prijs spuiten en nummerplaat bel ik je dan wel even voor) In dat geval kom ik maandag of dinsdag even de oude bumper langs brengen voor de juiste kleur, ben toch al in Zeist dus dat is geen moeite.)

En dan kan het zaakje(=spuitwerk) 6 jan wel klaar zijn toch? (ik weet niet waar je dat altijd laat doen, maar bij Kinnegam deden ze dat tussendoor en duurde een weekje)

Groeten en fijne kerst,

JPP
Jeroen Lubking
Contacteer:

deze prijzen zijn bruto de exacte prijs kan ik je morgen geven.(korting)
geef me tussen de middag ff een belletje kan ik je precies vertellen wat het kost.
Ik zou de bruto prijs zo wie zo aan die vent berekenen!!
jpp_GTX

Nee tuurlijk, ik begin met de complete prijs (bruto en incl. montage). Als hij dan terug krabbelt dan kan ik altijd nog zakken dmv een smoesje.

Als ik maar weet tot hoe ver ik kan gaan zonder er zelf bij in te moeten schieten.

Ik bel je morgenmiddag even op voor de juiste prijzen.

alvast bedankt en tot morgen,

JPP.
Abel
Über-Spammer

ik heb al een mooie ander r5 GTX gevonden voor je...

[img]http://www.marktplaats.nl/fotos/autos/renault/29092.jpg[/img]
HotShot

Uit ervaring weet ik dat een verlopen APK geen enkel probleem is in dit geval. Je zal hooguit een boete krijgen voor een verlopen APK.
Tom
Moderator
Car: MB

sterkte ermee!!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
maurice

He, die blauwe gtx. Van wie is die?
Marius

Foto is genomen bij de HTS autotechniek te Arnhem zo te zien.
Haas
Car: Megane RS

Marius schreef:Foto is genomen bij de HTS autotechniek te Arnhem zo te zien.
Klopt, is best een leuke auto hoor :D Althans, heb m nog nooit echt van heel dichtbij bekeken, maar ik heb er nog niets fouts aan gezien.
Is van een lid van het rallyteam van school idd...heet ook Martijn volgens mij :D
Wist niet dat dat bakkie te koop was btw.

Maar JPP...erg kut van die aanrijding, ben ff niet online geweest en lees het dus nu pas, maar is echt helemaal niet mooi. Hoop voor je dat de verzekering niet moeilijk doet en je gewoon krijgt waar je recht op hebt...je geld dus :lol: SUCCES !!!
Yde 16V
Contacteer:

Hé JPP, shit man van je wagen. Zette die vent hem zonder reden achteruit? Wist ie de één niet te vinden of zo? Nu maar hopen dat alles snel goed komt. Veel succes ermee.

En die auto is inderdaad van Martijn (er zijn wel veel mensen die zo heten :wink: ). Ziet er goed uit hoor, is volgens mij niks mis mee.
jpp_GTX

Jongens:

Ik heb goed nieuws. Ik heb de schade inmiddels bekeken en het is eigenlijk alleen maar de voorbumper.

Ik heb een 2e hands GTT fase 2 bumper gekocht voor 100 euro. Hij wordt komende week gespoten, dat kost me 100 euro.

Dus ik ben voor 200 euro klaar en dan heb ik ook nog eens een GTT bumper ipv een gewone.

Het schadebedrag is vastgesteld op 826 euro !!!!! Dus daar kan ik maarliefst 626 euro van in mijn zak steken. Ik heb dus al een R19 style grille gekocht en tevens een R19 luchthapper. Dit alles licht dus nu bij de spuiter en kan ik er volgende week opschroeven.

Ben benieuwd........foto's volgen.

(van dat geld ga ik maar eens een mooi setje audio samenstellen >-) )
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

VET! :) Leuk ook dat ik mijn auto toch nog deels terug ga zien! :D Althans, het komende jaar, want tegen die tijd denk ik dat Marcel mijn oude 5 wel een heel eind klaar heeft.
jpp_GTX

Jongens:

Goed nieuws, ik heb vandaag bericht gehad van de tegenpartij / schadebemiddellaar en ik krijg 838 euro vergoed. (voor alleen een nieuwe voorbumper + spuiten)

Ik heb de schade laten maken voor 200 euro (100 voor GTT fase 2 voorbumper en 100 voor spuiten) dat wil dus zeggen dat ik 638 euro pure winst heb.

Echter dit stond al op mijn verlanglijstje om toch al aan te schaffen dus eigenlijk heb ik 838 euro WINST (= 1847 ouderwetse guldens!!!!)

Ik moest alleen wel nieuwe blokkken en ophangrubbers kopen voor 50 euro, dus dat moet er weer af.

Al met al een geslaagde aanrijding denk ik zo!!!!!!

TOPIC CLOSED ???????
~thijs~
Contacteer:

Lekker man :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

kijk, dat is goed nieuws. Ik weet denk ik al waar het geld naartoe gaat :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Paskie

Gefeliciteerd JP ,
kun je die 800 euro weer in t wagentje steken (ICE etc etc)!!
Merijn
Über-Spammer

Hoor ik daar nou een Big Mac menuutje mijn kant op komen!? :lol: :wink:
Serge1916V

Ahhh jij ook al!!
pffff, van die mensen die hun auto ineens in hun achteruit zetten word je echt moe!!

Ik had een tijdje terug ook zoiets :lol:
Ik had toen 1 dikke kras op mij bumper en heb ik 350 euro voor gehad :D

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... highlight=[/url]
Mrtn
Car: R5GTT

Kben d'r helemaal niet blij mee....

Als iedereen zoveel probeert binnen te strijken is de premie straks helemaal niet meer op te brengen :evil:

Van mij mag er zwaardere controle van de maatschappijen hierop komen zodat de werkelijke schade wordt uitgekeerd en geen cent meer.
Iedereen die de verz. een poot uitdraait mag zwaar beboet worden van mij. De premies blijven stijgen op deze manier :evil: , de maatschappijen zitten er niet mee, die verhogen het hele zooitje gewoon weer.
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer

Niemand draait de verzekering een poot uit. De verzekering heeft zelf schade-experts die de kosten schatten. En ik denk dat die er niet erg veel naast zitten. Als degene die schade heeft opgelopen dan een geodkoper alternatief weet en er niet veel om geeft dat de schade minder goed gerepareerd wordt, dan moet hij/zij dat zelf weten, toch?

Ik denk dat 350 euro voor een dikke kras op een bumper nog niet eens zo'n slechte schatting is. Demonteren, schuren, plamuren, schuren, grondlakken, gewoon lakker... Daar gaat veel tijd inzitten! :( En is dus erg duur.
Emiel5

serge1916v schreef:Ahhh jij ook al!!
pffff, van die mensen die hun auto ineens in hun achteruit zetten word je echt moe!!

Ik had een tijdje terug ook zoiets
Ik had toen 1 dikke kras op mij bumper en heb ik 350 euro voor gehad
Heb ik dus ook een keer gehad, die *** stopte en kakte hem achteruit. Resultaat een mooi gat in mijn bumper en geen geld gevangen. Die vent heeft gewoon de verzekering zitten naaien door te zeggen dat ik achterop reed. Les, vraag dus altijd of er mensen bij zijn die het gezien hebben, o ja een kind is geen rechtmatige getuigen hebben ze me mede gedeeld.
jpp_GTX

Ik zal het kort allemaal even uitleggen. Ik reed zonder APK rond toen het ongeluk gebeurde. Het gebeurde in Zeist maar de man kwam net als ik uit Nijmegen. We hebben besloten om de zaak de volgende dag af te handelen in Nijmegen zelf. (immers de man had haast en we stonden voor het politiebureau dus daar wilde ik weg ivm apk)

De volgende dag hebben we netjes het formulier ingevuld en zouden we het via de verzekering regelen. In principe is alleen de bumper stuk en de u-balk daar achter was een klein beetje verbogen, maar dat is niks.

De man belde later nog op of we het niet onderling konden regelen ivm eigen risico en no-claim verlies. Nou natuurlijk wilde ik dat wel zeker omdat die APK er niet op zat. Maar ik ben toen eventjes snel naar een officiele taxateur gegaan en heb daar even gevraagd wat een nieuwe bumper en spuiten + rechtbuigen + montage zou kosten. Zo uit het hoofd kwam hij toen uit op 600 euro!!! Ik heb toen die man gebeld en hij vond dat teveel en we moesten het maar via de verzekering doen.

Maar nu had ik nog steeds geen apk, de hele volgende maand (was gepland) hebben we aan de auto gewerkt (dorpels en bodem) en pas toen de APK erop zat heb ik een afspraak gemaakt bij de schade-hersteller om een rapport op te stellen. Ik ken die man vrij goed en mijn oom komt er al jaren, dus toen hij de auto echt zag kon hij hem lekker dik schrijven. Maar dan nog hoort een taxateur te komen van de tegenpartij om zeker te zijn dat we niet fraudeerden. Echter op de afgesproken dag dat de taxateur zou komen belde hij af en we moesten maar het rapport doorsturen en dan zou het wel goed zijn.

Dus zo kwam ik mooi weg, er is niets meer van het bedrag afgehaald.

Voor de duidelijkheid ik heb dus zelf goedkoop een bumper geregeld, zelf erop gezet, zelf die u-balk rechtgebogen en in de corroless gezet. Het spuiten is zwart gebeurd. Dit alles levert mij dus geld op, beter nog het bespaard geld. Heel officieel kan ik het gewoon helemaal uitvbesteden en dan kom je aardig in de buurt van dat bedrag, er kan misschien 100 euro af maar dan houdt het op....omdat ik dat zelf heb gedaan verdien ik er enorm op!!!!

Dus niks geen getil, ik heb geen reparatieplicht dus krijg gewoon het geld wat het zou kosten als ik het geheel uitbesteed had.

Duidelijk ?????
Plaats reactie