[Laguna]reviseren of nieuw blok??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
gerjo

Ik heb een laguna 1.8 rn en volgens de garage tikt de inject point. Dat getik irriteert me heel erg en om dat ....ding te repareren bij de renault garage kost me dat 1100 euro's. Voor iets meer geld kan ik hem ook laten reviseren, dus dat lijkt me sowieso beter, maarre ik vind de motor niet snel genoeg. Ik kan hem wel tunen, want alles is nog standaard, maar ik zit er aan te denken om een 1.8 16klepper erin te hangen. Dit levert me al standaard minstens 25pk extra op (alleen nog zien te verzekeren, ben pas 22). Weet iemand wat ongeveer de prijs is van een nieuw 1.8 16v blok + montage of hetzelfde blok maar dan gereviseerd. Heb voor de gein even nagevraagd bij een renault garage hoeveel het kost om een 2.0 ltr blok erin te hangen en dat kost ongeveer 10000euro, want dan moet de hele teringzooi (versnellingsbak, koeling, uitlaatsysteem enz) vervangen worden. Dat geld heb ik dus niet. Als iemand iets weet, laat het ff horen. mzzl en c-u op 16maart. :D
Jasper16v

heeft holtrop nix voor je ?
er staat een 1.8 16v blok met 48.000 km voor 1150 euro
bel ze even, ze hebben vast nog wel meer

http://www.holtrop-renault-demontage.nl/
jeroen.k

Bij het inbouwen van een 16v blok moet er ook een hele teringzooi veranderd worden waarschijnlijk! Dat soort dingen moet je ook nooit bij een dealer informeren! :p kweet trouwens niet wat een injectpoint is, maar is dat niet van een sloper af te halen? Dat het bij de dealer schreeuwend duur is is namelijk bekend, maar misschien is het ergens anders goedkoper te doen? Daarbij als die injectpoint (whatever it may be) niet op je motor zit zul je het probleem houden als jij je motor laat reviseren, reviseren ze namelijk ook alleen je motor en niet alles onder de kap! Als je het overbouwen niet zelf kunt doen of geen vrienden hebt die je helpen ( :D ) zou ik er niet aan beginnen, dan wordt het wel een heeeel duur blokkie. Als je de auto nodig hebt ook niet aan beginnen, want het kan wel eens tegen zitten en dan ben je zomaar ineens je auto 2 weken kwijt ofzo! :p
gerjo

die injectpoint zit ergens onder de kleppen. Weet ook niet wat het precies is, maar dat vertelden ze me. Heeft iets met de benzinetoevoer te maken.
De kleppen heb al laten stellen, dus die horen niet meer te tikken.
Maar bij revisie zou dus het zogenaamde injectpoint ook gereviseerd moeten worden, als ik het goed heb.
Tom
Moderator
Car: MB

ik wil niet lullig overkomen, maar ik zou eerst eens wat meer info inwinnen. bedoel je overigens het 1.8 16V blok uit de laguna zelf ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gerjo

ik ben juist hier aan het rondvragen om info in te winnen :wink: heb zelf niet veel verstand van techniek, dus ben afhankelijk van wat anderen mij vertellen. Hoor veel verschillende dingen van bekenden en onbekenden, dus......
en ja, dat is het blok wat ik bedoel ja
Tom
Moderator

ok dan. Ik begrijp dus goed dat je een motor wisseling niet zelf kan uitvoeren (ik ook niet hoor, begrijp me niet verkeerd), maar heb je iemand die dit voor je wil doen in de avond uurtjes ?? Anders is het namelijk geen doen en kun je onderhand beter gewoon een nieuwe auto aanschaffen als je perse een meer vermogende motor wil
jeroen.k

Dat zeg ik ;)

O ja, je voor de verzekering maakt het niks uit uiteraard! ;)
gerjo

aan een andere auto aanschaffen zat ik ook al te denken, nou een tweede auto aanschaffen dan. Dan hou ik deze voor het gewone rijden en de nieuwe kan ik (deels laten) ombouwen tot wat ik leuk vind. Maar ja een nieuwe kost ook een hoop geld, want dan wil ik ook het liefst compleet nieuw of niet ouder dan 3 jaar. Waarom weet ik niet, maar het zij zo.

Heb wel wat vrienden (ex-montuers) die zelf veel kunnen met auto's qua techniek, maar die hebben zelf het gereedschap niet. Dus na info te hebben ingewonnen over de mogelijkheden, wilde ik bij verschillende garages eens navragen hoeveel zoiets kost. Dat was/is mijn plan. Kan mijn blok wel laten reviseren, maar echt acceleratie zal hij nooit echt krijgen op die manier. Snelheid heeft hij wel redelijk (200km/h), maar om hem alleen optisch te tunen vind ik persoonlijk nep. Ziet er gaaf uit, maar voldoet niet aan de verwachtingen, dus zat ook al te denken aan een tweede auto. Een model waar wat meer voor te vinden is qua tuning, maar waar ik wel in moet passen, ben namelijk 2 meter lang met lange benen, dus de meeste van die kleine autootjes passen niet, vandaar dat ik nu laguna rij en het rijdt best lekker op die tik na :(
jeroen.k

Als jij een auto van minder dan 3 jaar wil aanschaffen voor auto voor erbij dan lijkt geld me niet zo'n probleem toch...of wel????

Auto's voor erbij zijn vaker juist oudere auto's (die dan vaak weer compleet gerestaureerd zijn) anders heb je een autootje voor de lol die je handen vol geld kost aan wegenbelasting, verzekering en onderhoud!

Koop dan de 21 turbo van Mclain ofzow! :p
Tom
Moderator

wat vind je van een GTT of 16v/williams voor erbij. Ik ben zelf ongeveer 1,90 meter en pas in beide prima!! Deze auto's kosten wat minder dan een nieuwe en lopen geweldig. Topsnelheid alleen zegt namelijk niet, ik vind het veel belangrijker om te weten hoe lang het duurt voordat je op die snelheid zit
Xedrah

gerjo schreef:die injectpoint zit ergens onder de kleppen. Weet ook niet wat het precies is, maar dat vertelden ze me. Heeft iets met de benzinetoevoer te maken.
Maar bij revisie zou dus het zogenaamde injectpoint ook gereviseerd moeten worden, als ik het goed heb.
Een injectpoint die iets te maken heeft met de brandstoftoevoer en het tikt?
Uhh, een injector? Maar die zit niet onder de kleppen.
En het kost 1100 euro?
Hmm, strikvraag?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Xedrah schreef:
gerjo schreef:die injectpoint zit ergens onder de kleppen. Weet ook niet wat het precies is, maar dat vertelden ze me. Heeft iets met de benzinetoevoer te maken.
Een injectpoint die iets te maken heeft met de brandstoftoevoer en het tikt?
Uhh, een injector? Maar die zit niet onder de kleppen.
En het kost 1100 euro?
Hmm, strikvraag?
Misschien hebben ze bij renault wel het briljante idee opgevat om de kop op de kop voor te stellen.Dan zie ie wel onder de kleppen :D :D

Maar ja ik heb er ook geen verstand van.:wink:

Gr. Frits
gerjo

weet het ook nie, zoals ik al zei, ben ik een leek op het gebied van autotechniek. Weet maar een heel klein beetje, maar dat is wat de hoofd werkplaats mij vertelde, dus als er geen f*ck van klopt, dan is renault finesse in Haarlem gewoon k*t en lichten ze je op.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

gerjo schreef:weet het ook nie, zoals ik al zei, ben ik een leek op het gebied van autotechniek. Weet maar een heel klein beetje, maar dat is wat de hoofd werkplaats mij vertelde, dus als er geen f*ck van klopt, dan is renault finesse in Haarlem gewoon k*t en lichten ze je op.
laat even een second opinion doen bij een ander bedrijf
wel een bedrijf waar knappe auto's staan
of neem ff contackt op met ray
die woont in de buurt en heeft ook zijn renaults bij een dichtbijzijnde dealer in onderhoud
(een andere als jou dus)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Steven
Car: M536

Ray heeft z'n GTT in onderhoud bij emzelf en ze pa, dus wat zit je nou weer slap te ouwehoeren :p

Hier in de buurt zijn qua Renault garage's weinig goeie.

Finesse heb ik niet al te beste verhalen over gehoord, Drogtrop (droplul) te Beverwijk ben ik zeer slecht over te spreken :evil:
Velserbeek in IJmuiden is wat beter, maar ooknie alles.

Voor blokombouw moet je niet bij Renault zijn, das veels te duur.
gerjo

enig ideem waar ik het wel voor een beetje normalere prijs kan laten doen
Mrtn
Car: R5GTT

Je moet de uitdaging gewoon aangaan met enkele vrienden, de ex-monteurs. Zoveel (speciaal) gereedschap heb je nou ook weer niet nodig.
De motoren die standaard in de Laguna zijn geleverd leveren geen problemen op met de overbouw.

Net als bij Jeroen K, die had het andere blok compleet met alle grappen die zo overgetakeld kon worden. Moeilijk was het niet :)

Maar je moet dan niet afhankelijk zijn van de auto, laat ik dat voorop stellen. Vooral zonder ervaring moet je geen deadline stellen. Dan komt het heus wel goed hoor, vooral als je vooraf bekijkt wat de eventuele verschillen in de stekkerboombezetting zijn.
Mrtn = Maarten
Rob

Ik zou zeker niet met dit blok blijven rijden. Niet omdat het misschien kaopt zou kunnen gaan, want een tikkende injector zeg me niets. Maar mijn pa heeft dezelfde wagen ook 1.8 8v (maar wel op gas) en dat ding is idd niet echt de snelste :S
Maar asl ik je verhaal lees, wil je eigenlijk iets snels, dat ook nog eens groot is, en goedkoop in de verzekering. Dan zou ik een andere Laguna uit halen met een sneller blok, want zoveel betaal je nu toch niet. misschien een 1.8 16v of anders een 2.0.
succes in elk geval
robert001

:D koop gewoon een 21 turbo !!!!!!!!!!!!! er staan er nu nog genoeg te koop......................
jeroen.k

Ik zou hier geen ander blok inleggen, brengt de auto alleen maar naar beneden! Is niet meer origineel namelijk, kun je beter of een leuke funcar voor erbij kopen of een grote, maar snelle auto, bijvoorbeeld een Laguna V6.
martin rs

tja kan me er wel wat bij voorstellen. ik vind een laguna ook een mooie wagen ik vind een 5 of clio net wat te klein. en een ander blokkie..ja als je er een goedkoop kan krijgen zou ik dat doen. maar als het te duur wordt inderdaad voor andere wagen. dat moet je zelf pverwegen. wat is de staat van de laguna die je nu hebt. als ie goed is kan je er nog leuke dingen mee doen en een blokkie moet wel te krijgen zijn onder de 700 euro toch. gewoon goed blijven zoeken. geduld is een schone zaak.
jeroen.k

Nee nee nee nee, het is niet een kwestie van alleen een blokkie overbouwen, versn.bak, rekeneenheid, radiateeur, aandrijfassen, al dat soort shit heb je ook nodig en je investeert een boel geld in je auto, hij gaat maar ietsjes sneller en hij wordt minder waard. Met dat soort auto's zou ik er niet aan beginnen. Koop gewoon een leuke sportbak voor erbij! Of koop een Laguna V6, 21T, Safrane Biturbo, 25 V6T heb je ook een grote en snelle auto.
martin rs

laguna v6? moeilijk te krijgen en ook wel duur hoor. maar jah als je at hebt wel mooi :)
gerjo

Dat wat Jeroen zegt, zegt de garage ook en daar ga ik dan ook maar van uit, want misschien is het wel mogelijk om een ander blok erin te zetten, en loopt hij voorlopig wel goed, maar hoe snel gaan er dingen kapot, verbuigen ze enz, noem het maar op. Dat risico wil ik niet lopen, dus ik denk dat ik idd maar langzaam aan op zoek ga naar een ander autootje wat niet al te duur is op een beetje leuk te maken, want voor een laguna is niet al te veel te vinden en het is allemaal erg duur. Wel mooi, maar ja, wat heb ik er aan als ik hem compleet verbouw en daarna geen geld meer oplevert, want wees eerlijk wie koopt er een laguna van minimaal 1200kilo, 4 meter lang en is omgebouwd tot een racebak van nu al 9 jaar oud. Ik niet in ieder geval, dus kan ik beter deze gewoon netjes houden, volhangen met audio (kan ik toch overzetten naar andere auto) en rustig uitkijken naar of een r21 of (het spijt me) een duits bakkie dat ik kan verbouwen. Bedankt voor de adviezen en reacties enne tot zondag. ga ik kwijlen (niet erop) :D naar jullie bakkies :D :lol:
jeroen.k

Een duitse auto? :evil: :lol:

Op zich zal het qua kapot gaan meevallen hoor, dat wordt niks ergers dan bij orignineel, maar het is gewoon een slechte investering, want slechts kleine vermogenswinst, grote uitgaven en lagere restwaarde!
Plaats reactie