Clio 16V - Binnenkort motor eruit, suggestie aanpassing????
Binnenkort gaat de motor van mijn Clio 16V eruit, i.v.m. een nieuwe d-riem. Heeft iemand nog een leuke suggestie voor een aanpassing, voor het opvoeren en bijwerken van mijn motor.
Iets wat ook nog betaalbaar is en wat iemand nog heeft liggen, bijv een andere nokkenas ofzo.
Ik hoor het wel.
Groeten.
Iets wat ook nog betaalbaar is en wat iemand nog heeft liggen, bijv een andere nokkenas ofzo.
Ik hoor het wel.
Groeten.
Keringen kan je halen bij renault, de koppeling ook, maar die kan je ook bij de brezan of een andere auto materialen zaak halen. Beste kan je dan sachs of luk nemen.
Opzich gaan deze dingen niet zomaar stuk, maar als het gebeurt (en het gebeurt een keer) dan moet weer je hele blok eruit, en ik weet niet hoeveel km je huidige koppeling er al in zit, maar ik zou het zeker voor het onzekere nemen als je dan toch je blok eruit hebt liggen.
Gr Bart
Opzich gaan deze dingen niet zomaar stuk, maar als het gebeurt (en het gebeurt een keer) dan moet weer je hele blok eruit, en ik weet niet hoeveel km je huidige koppeling er al in zit, maar ik zou het zeker voor het onzekere nemen als je dan toch je blok eruit hebt liggen.
Gr Bart
JE kunt ook koppeling wisselen zonder de motor eruit te halen, gewoon bak opzij leggen, no problem. Ik zou als ik jou was wel even kijken hoe het erbij staat. Het scheelt wel een hoop gezeur als je het nu doet. Voor de distributie hoeft de motor er ook absoluut niet uit...dit terzijde.
Het is ook verstandig om ook gelijk even een nieuwe koppakking ertussen te doen en de kop te laten vlakken, ben je daar ook weer vanaf.
Als je de kop laat vlakken heb je ook weer een hogere compressie, dus is hij weer sneller.
Als je de kop laat vlakken heb je ook weer een hogere compressie, dus is hij weer sneller.
-
Nou, ik ben het helemaal met Zeeuw eens, je bent gek als je de motor eruit gaat halen om de distributieriem te vervangen. Dat is met ingebouwde motor redelijk goed te doen. Kheb het 1 week geleden nog gedaan in een uur of 4, op mn gemak.
-
En sorry, maar als je van een GOEDE motor de koppakking gaat vervangen ben je niet helemaal slim bezig, of je moet die hogere compr.verhouding echt HEEL graag willen
kun je zo dus ook je krukaskering vervangen ?Zeeuw schreef:JE kunt ook koppeling wisselen zonder de motor eruit te halen, gewoon bak opzij leggen, no problem. Ik zou als ik jou was wel even kijken hoe het erbij staat. Het scheelt wel een hoop gezeur als je het nu doet. Voor de distributie hoeft de motor er ook absoluut niet uit...dit terzijde.
ALs je de bak opzij legt, creer je ruimte waarlangs je de koppeling kunt wisselen. Als je handig bent kun je de keerring ook verwisselen.
Voor het wisselen van een koppakking hoef je de motor er ook zeer zeker niet uit te halen. HEt lijkt me verstandig als je koppakking alleen vervangt als ie kapot is, toch!?!???
Voor het wisselen van een koppakking hoef je de motor er ook zeer zeker niet uit te halen. HEt lijkt me verstandig als je koppakking alleen vervangt als ie kapot is, toch!?!???
Ik heb afgelopen zomer toch m'n koppakking toch ook meteen maar vervangen toen m'n versnellingsbak kapot was, dat was toch zeker geen overbodige luxe.
De kop was in ieder geval niet al te recht meer, maar de koppakking was in principe nog wel goed.
Voor die paar tientjes extra hoef je het niet te late, vind ik, als je de motor er toch al uit haalt.
De kop was in ieder geval niet al te recht meer, maar de koppakking was in principe nog wel goed.
Voor die paar tientjes extra hoef je het niet te late, vind ik, als je de motor er toch al uit haalt.
@Rob
Hoe kan je koppakking niet lek zijn als je kop krom is? Als ie krom is moet ie toch altijd of olie of water verliezen langs de kanaaltjes, pakking zelf hoeft dan niet gescheurt te zijn lijkt me maar er is dan sowieso wat aan de hand of heb ik dit mis?
Hoe kan je koppakking niet lek zijn als je kop krom is? Als ie krom is moet ie toch altijd of olie of water verliezen langs de kanaaltjes, pakking zelf hoeft dan niet gescheurt te zijn lijkt me maar er is dan sowieso wat aan de hand of heb ik dit mis?
Hij verbruikte wel veel olie, maar verder was er niks mis mee in principe, dus ik had ook gelijk de klepsteelhoedjes vervangen en nu is het al veel beter met het olieverbruik.
Nu ik er over nadenk, er zat wel een heel klein beetje mayo aan de oliedop, dus misschien was hij toch niet helemaal jofel meer ofzo??!
Nu ik er over nadenk, er zat wel een heel klein beetje mayo aan de oliedop, dus misschien was hij toch niet helemaal jofel meer ofzo??!
EEn clio is qua motorruimte stukken minder bedeeld als de 19 dus haal je het blok er niet zo snel eruit als bij een 19. Je kunt het werk idd ook gewoon opzoeken, toch? Als je de motor eruit hebt liggen, kun je em ook gewoon opentrekken en reviseren. Als je het leuk vindt om een motor schoon te maken haal je em eruit. HEt ging erom wat er eventueel direct mee gepakt kan worden. Denk aan een waterpomp of stuurbekr pomp, dat soort shit is lastig bij te komen. Drukcontactje, temp sensorts en dat soort zaken kun je meenemen, als je em eruit haalt. Tis maar net waar je zin an hebt.Bart V schreef:Ik zou gewoon die motor eruit halen, kan je ook alles meteen schoonmaken enzo. Zo veel werk is dat niet.
Gr Bart
Zeeuw schreef:[
EEn clio is qua motorruimte stukken minder bedeeld als de 19 dus haal je het blok er niet zo snel eruit als bij een 19. Je kunt het werk idd ook gewoon opzoeken, toch? Als je de motor eruit hebt liggen, kun je em ook gewoon opentrekken en reviseren. Als je het leuk vindt om een motor schoon te maken haal je em eruit.

de rest is iid goed als je hem eruit haalt, misschien ook je startmotor mee pakken.
NEe is een motorsteun van de 19 16v, deze zet je tussen subframe en versnellingsbak. Je kunt ook een stuggere steun nemen die onder bij de kat zit.
Remmerij, tja daar kun je zo ver in gaan als je zelf wilt. Maarten Hendrieckx gheeft nog Renault SPort klauwen liggen volgens mij. Je kunt ook setje van de Megane 16V pakken. Moet je wel fusee aanpassen.
Motor zou ik lekker dichtlaten en pas wat aan doen als er wat mis mee is. Je gaat neit voor de zekerheid je koppakking vervangen ofzo, lijkt mij iig. JE zou een andere chip kunnen plaatsen, levert wat meer vermogen maar dat kun je altijd doen.
Remmerij, tja daar kun je zo ver in gaan als je zelf wilt. Maarten Hendrieckx gheeft nog Renault SPort klauwen liggen volgens mij. Je kunt ook setje van de Megane 16V pakken. Moet je wel fusee aanpassen.
Motor zou ik lekker dichtlaten en pas wat aan doen als er wat mis mee is. Je gaat neit voor de zekerheid je koppakking vervangen ofzo, lijkt mij iig. JE zou een andere chip kunnen plaatsen, levert wat meer vermogen maar dat kun je altijd doen.
Bij brezan
026-LP0885 1 remblok renault alt 34 euro
026-LP0836 1 remblok renault 33 euro
030-BG2625 2 remschijf renault 105 euro
054-5244XS 1 Distrib.riem 65 euro
008-PH5354 1 olie-filter 9.5euro
054-68366 1 micro v-riem 21 euro
dit alles is met 25% korting
Schijf remmen achter moetik ff zoeken en span rollen ook. Spanrollen zijn duur reken maar op 1tje van 80 euro en de ander 110 euro.
026-LP0885 1 remblok renault alt 34 euro
026-LP0836 1 remblok renault 33 euro
030-BG2625 2 remschijf renault 105 euro
054-5244XS 1 Distrib.riem 65 euro
008-PH5354 1 olie-filter 9.5euro
054-68366 1 micro v-riem 21 euro
dit alles is met 25% korting
Schijf remmen achter moetik ff zoeken en span rollen ook. Spanrollen zijn duur reken maar op 1tje van 80 euro en de ander 110 euro.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Sorry ik begrijp het ff niet. DE distributie moet vervangen worden, ja. Daarvoor hoeft de motor er toch niet uit?? kan je toch bij vanaf het rechtervoorwiel?? (passagierskant). Dus de rest is eigenlijk overbodig dan. niet je remmen maar koppakking enz. zolang die goed zijn lekker laten zitten zou ik zeggen.
Gr. Frits
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
is onzin
Motor in en uit ben je een dag mee bezig, en dan nog de riem erop.
Alleen riem kan in een uur of 4
Motor in en uit ben je een dag mee bezig, en dan nog de riem erop.
Alleen riem kan in een uur of 4
-
een ander verhaal is het als ie er TOCH uitmoet voor bijv een defecte bak.
DAN moet je ALTIJD de riem mee pakken, want als het blok eruit is dan is het veel makkelijker om de riem te vervangen.
DAN moet je ALTIJD de riem mee pakken, want als het blok eruit is dan is het veel makkelijker om de riem te vervangen.