Motor(GTE) loopt raar stationair

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
GTE 16v
Contacteer:

hey,

nou ik ben nog niet zo heel bekend met Renault aangezien dat ik hem pas heb, maar ik merk nu al aan hem dat hij niet lekker stationair loopt.. het probleem loopt als volgt:

als hij koud is dan loopt hij 1100 ~ 1000 toeren, ok das normaal, maar als hij warm is blijft hij dat doen!?!?!

wanneer hij stationair loopt dan hoor je hem echt afwisselend lopen.. als ik dan vol gas geef en gelijk los, dan hoor je hem naar lucht happen(toeren tal loopt niet ver op, zo rond de 3000/4000 toeren) en valt hij terug en bijna uit!! zowel bij warme motor als bij een koude!!

wat ik denk dat het kan zijn is:

- dat hij valse lucht zuigt bij de inlaat?!?
- benzine pomp niet goed?!?
- slecht afgesteld?!?

voor de rest rijd hij wel goed, vind hem alleen wel lui(Maar dat schijnt zo te zijn bij GTE) hij start vrijwel direct(meestal 2 slagen!!), ook na dat hij een week heeft stil gestaan!!! 8)

Maar ik kom er niet helemaal uit bij dit probleem, omdat het meerdere dingen kan zijn, miss hebben jullie een id!?!? :D
Laatst gewijzigd door GTE 16v op za 8 mar 2003 9:33, 2 keer totaal gewijzigd.
GTE 16v
Contacteer:

hebben jullie echt geen id-en???!???? :(
gille
Contacteer:

LE-Man schreef:hey,

nou ik ben nog niet zo heel bekend met Renault aangezien dat ik hem pas heb, maar ik merk nu al aan hem dat hij niet lekker stationair loopt.. het probleem loopt als volgt:

als hij koud is dan loopt hij 1100 ~ 1000 toeren, ok das normaal, maar als hij warm is blijft hij dat doen!?!?!

wanneer hij stationair loopt dan hoor je hem echt afwisselend lopen.. als ik dan vol gas geef en gelijk los, dan hoor je hem naar lucht happen(toeren tal loopt niet ver op, zo rond de 3000/4000 toeren) en valt hij terug en bijna uit!! zowel bij warme motor als bij een koude!!

- slecht afgesteld?!?

voor de rest rijd hij wel goed, vind hem alleen wel lui(Maar dat schijnt zo te zijn bij GTE) hij start vrijwel direct(meestal 2 slagen!!), ook na dat hij een week heeft stil gestaan!!! 8)

Maar ik kom er niet helemaal uit bij dit probleem, omdat het meerdere dingen kan zijn, miss hebben jullie een id!?!? :D
- dat hij valse lucht zuigt bij de inlaat?!?(ergens een valse lucht probleem,zols je zelf aangeeft
GTE 16v
Contacteer:

gille. schreef:

- slecht afgesteld?!?

- dat hij valse lucht zuigt bij de inlaat?!?(ergens een valse lucht probleem,zols je zelf aangeeft
Maar zou hij dan ook onder het rijden niet raar moeten doen? als dit het probleem is, dan is het wel klote dus, want dan moet de spruitstuk eraf + uitlaat spruitstuk :( dus dan ben ik wel ff zoet :(
marco

tja zie het gewoon van de zonnige kant,je leert meteen je gte kennen :D ,maar als die dus valse lucht aanzuigt(lees ALS) dan zou je dat toch moeten horen als je de kap open doet en ff aan de gas komt,zou je hem dus ergens die lucht moeten horen aanzuigen,ik zou pas het spruitstuk los halen als ik zekers zou weten dat het dat is , anders lig je te sleutelen voor de boxende kloten :D

greetz marco
Steven
Car: M536

Even met remmenreiniger de verdachte plekken nalopen als ie loopt, als ie valse lucht zuigt dan neemt ie die remmenreiniger mee en slaat ie af.
Patrick L.

LE-Man schreef:
gille. schreef:

Maar zou hij dan ook onder het rijden niet raar moeten doen? als dit het probleem is, dan is het wel klote dus, want dan moet de spruitstuk eraf + uitlaat spruitstuk :( dus dan ben ik wel ff zoet :(
het valt wel mee bij deze motor, vrij makkelijk bij te komen. Eerst wat slangen controleren en de luchthoeveelheidsmeter schoonmaken, dat ronde koperkleurige Bosch-geval.en eventueel de pakking van inlaatspruitstuk vervangen.
GTE 16v
Contacteer:

jah, die remreiniger id is wel aardig!

de accu is ook kaduk, miss ook een rede maar ik denk het niet zo heel erg! hij lekt ook iets waterkoel vloeistof, maar ik 1 van de slangen bij de waterpomp zit niet goed vast, moet ik eens ff naar kijken..

weten jullie miss ook de prijzen van de remblokken achter/voor ik moet namelijk nieuwe, en jah.. miss wel handig als ik ongeveer weet hoeveel het gaat kosten..

alvast bedankt!!
Abel
Über-Spammer

remblokjes valt wel mee. Vraag maar bij Brezan scheelt nog al met de dealer.
GTE 16v
Contacteer:

ik kan het via m'n bedrijfleider krijgen 40~60% korting 8) :D voor zeker relax!
red_Turbo

kameraad van mij had het zelfde probleem met zijn corsa. Bij hem lag het probleem in de computer.

is misschien bij jouw ook het geval?
GTE 16v
Contacteer:

jah, maar zal hij dan ook onder het rijden dan niet raar doen? het is eigenlijk best wel een klote probleem, HET KAN VANALLES ZIJN!! :( nou goed, het komt wel goed... ik ga samen met een vriend van me binnenkort ff aan werken, dus dan vinden we het vast!
Anonymous

Misschien heb je hier iets aan ??
Dit staat in Vraagbaak van Kluwer.

Motor loopt onregelmatig stationair.

1. Stationair mengsel te arm
2. Onsteking staat niet goed afgesteld
3. Bougies zijn vervuild, verkeerd afgesleten of versleten.
4. Luchtfilter verstopt ( heb je dit al gecontroleerd ??
5. Motor zuigt valse lucht aan

Motor loopt stotend en-of slaat over

1. Motor krijgt teveel benzine
2. De klepspeling is te groot
3. Motor zuigt valse lucht aan
4. Onsteking staat niet goed afgesteld
5. Hoogspanningskabels beschadigd, verdelerkap gescheurd
6. Bougies defect of versleten
7. Onstekingscondensator defect

Bij mijn GTE zijn onlangs de bougies, kabels, rotor en verdelerkap vervangen, dit resulteerde in een rustigere en betere stationair, en een zeer laag brandstof verbruik, rijd nu gemiddeld 100 km meer op 1 tank.

Je kunt deze motor trouwens ook op een testkast laten controleren ( XR25 )het is trouwens moeilijk om deze nog te vinden, misschien met de hulp van de mensen hier ??????
GTE 16v
Contacteer:

kijk, das pas info waar ik iets aan heb!! TNX!!

nou mensen het is officieel... IK BEN EINDELIJK 18!! YES!! vrijdag m'n intake voor spoedcurses! 20 maart m'n theorie, gaat goed komen!! ken ik eindelijk rijden met mijn Renaultje! :D
Plaats reactie