[R5GTT]Verzekerings vraagjes.

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
GTT__Geert

:( vandaag wilde mijn vader de GTT op zijn naam zetten, zodat ik lekker goedkoop verzekerd ben.. maar dit kleine f*ck verzekeringsmaatschappijtje wilde de GTT niet verzekeren op mijn vader zijn naam als er ook andere mensen in komen te rijden.. Hij is dan het enige persoon die erin mag karren... DAT SLAAT TOCH NERGENS OP!!

Nu is mijn dringende vraag dan ook.. weten jullie een maatschappij waarbij dit wel kan. Ik wil op mijn vader zijn naam ook verzekerd zijn als ik erin rij..Ik kan altijd zeggen dat ik mijn vader zijn auto ff had geleend..

Maar kunnen jullie mij alsjeblieft helpen want dit is gewoon k*t :( :(
don't be a fool, wrap your tool
Anonymous

Ik ben verzekerd bij centraal beheer en daar heb ik eens gevraagd of andere mensen ook verzekerd zijn in mijn auto en dat was prima.

Dus ik zou hun eens een belletje geven ?
jeroen.k

Eeuhmmm...gewoon op eigen naam verzekeren? Kost iets van 800 euro per jaar, das 67 euro per maand! Is toch niks? Kan zelfs nog goedkoper, bouw je ook meteen no-claim op!

Als je echt perse op papa's naam wil rijden...het mag dus wel gewoon ff informeren bij een tussenpersoon!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Je moet ook niet zeggen dat er iemand anders in rijd.

Mijn gtt stond ook op mijn moeders naam.. No problemo.

Ik rijd erin. moet kunnen toch. :wink:

je moet niet altijd alles vertellen tegen de verzekerings maatschappij. :d
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

GTT__Geert schreef:maar dit kleine f*ck verzekeringsmaatschappijtje wilde de GTT niet verzekeren op mijn vader zijn naam als er ook andere mensen in komen te rijden.. Hij is dan het enige persoon die erin mag karren... DAT SLAAT TOCH NERGENS OP!!
Spijt me wel, het is dan wel k*t, maar het is heel logisch dat deze verz. maatschappij dit zegt. Zij weten heus wel dat jij degene bent die erin gaat rijden. Dus die reden van hen slaat wel degelijk ergens op..
Gewoon op je eigen naam doen, lekker noclaim opbouwen. Ik betaal nu 160 euro per half jaar voor mn GTT.
red_Turbo

als je dus regelmatig in de auto rijd en je geeft het niet op dan ben je NIET verzekerd. rij je dus eigenlijk gewoon onverzekerd rond. heb vorige week nog discussie gehad met inspecteur van verzekeringsmaatschappij. Vraag het maar aan een tussenpersoon in de buurt. gewoon opgeven dat je er zelf in rijd en dan kijken wat het kost. de tussenpersoon die kan wel vergelijken wat het goedkoopste is en beste.
~thijs~
Contacteer:

Mijn (onze) auto staat ook op naam van mijn vriendin (zij is ouder) en ik mag er ook gewoon in rijden no problemo
Ik vin het een beetje gezeik van de verzekeringsmaatschappij :-*
jeroen.k

red_Turbo schreef:als je dus regelmatig in de auto rijd en je geeft het niet op dan ben je NIET verzekerd. rij je dus eigenlijk gewoon onverzekerd rond. heb vorige week nog discussie gehad met inspecteur van verzekeringsmaatschappij. Vraag het maar aan een tussenpersoon in de buurt. gewoon opgeven dat je er zelf in rijd en dan kijken wat het kost. de tussenpersoon die kan wel vergelijken wat het goedkoopste is en beste.
Hoe willen zij nu controleren wie er vaker in de auto rijdt? :S

Maaruh zoals in het andere verzekeringstopic, doe ff een search...dan vindt je antwoord op al je vragen!
Tom
Moderator
Car: MB

tuurlijk is dit geen gezijn van hun kant. Je bent ze namelijk in feite gewoon aan het belazeren. Ik ben benieuwd wat je zou doen als je zelf een verzekeringsmaatschappij moest runnen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
red_Turbo

als je een deuk in een auto rijd en schade is b.v 1000 euro dan is er nix aan de hand maar als je een ongeluk krijgt waarbij je bijvoorbeeld iemand het ziekenhuis in jaagt. dan gaat de verzekerings maatschappij controleren:

wie betaald de rekeningen, wie staat er altijd bij het tankstation, dan heb je nog de buren.

ze komen er wel achter. maar dit zullen ze alleen doen bij een hele grote schade (denk aan bedragen van boven de 10.000 euro
Ben

verzekeringsmaatschappijen bellen tegen woordig ook gewoon je buren op en vragen wie er het meest in een bepaalde auto rijd.

Heb ze al vaker aan de lijn gehad

om die reden meos tik hem ook op mijn naam verzekeren, tja het is best te doen ook al werk je niet en verdien je geen cent :) lang leve de studiefinaciering lol

edit: damn je was me voor met de buren
Laatst gewijzigd door Ben op ma 10 mar 2003 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
clio_rally
Contacteer:

Hoezo gezeik? Je laat als maatschappij iemand toch lappen voor het risico? Als je dan iemand beloont voor zijn goeie verleden en er blijkt vervolgens iemand anders in te rijden, die normaal veel meer hoort te betalen, da's toch onzin? Dat zou jij toch ook niet pikken?
Ik heb ook een tijd rondgereden op mijn moeders naam, maar je neemt wel een risico. Als je een goed ongeluk krijgt, gaan ze echt uitzoeken wie de regelmatige bestuurder is. Blijk jij dit te zijn, kan je fluiten naar je centen en heb je een leuke schuld. Daarbij kan je vader zijn no-claim wel op zijn buik schrijven en gaat de verzekering van zijn anders auto(s) ook omhoog! Ik ben ermee gekapt toen ze opeens voor de deur stonden. Vroegen ze waarom mij moeders wagen al een jaar regelmatig bij mij stond, toen maar op eigen naam gezet, bouw ik tenminste een beetje no-claim op...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
jeroen.k

Boven de 10.000 euro! Daar zit je zo op hoor! Rij maar eens tegen een Redelijk nieuwe auto aan, dus dan gaan ze dat allemaal controleren? Maar ik geef ze idd wel groot gelijk...en een GTT op eigen naam is heel goed te doen en als je dan wat ouder bent betaal je weer minder door je no-claim.

Kun je nu wel denken als ik ouder ben heb ik genoeg geld om het te betalen, nou dat is dus niet zo! ;)
Ben

Amen
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het hele verzekeringssysteem zit gewoon een beetje krom in elkaar. We betalen voor gezondheidszorg toch ook niet meer als we vaker ziek zijn? Of als we door een ongeluk (door eigen schuld) in het ziekenhuis belanden!? Nee... Het wordt uitgesmeerd over alle verzekerden...

Maar of dat eerlijk is, is een ander punt.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Punt is gewoon: als de verzekerings maatschappij het vermoeden heeft dat je de boel belazert, hebben ze groot gelijk dat ze stellen dat de verzekerde de enige is die erin mag rijden.
Hebben ze geen vermoeden en je wilt voor die paar euro die je bespaart een groot risico lopen, moet je dat doen.
Leuke is: je bespaart nu, maar straks moet je weer veel meer betalen omdat je geen noclaim hebt opgebouwd.

Succes met de keuze ;)
Remco T.
Contacteer:

als je jong bent en weinig verdiend is op je eigen naam verzekeren haast niet te doen als je wat ouder bent en wat meer verdient kan je netzogoed op je eigen naam verzekeren. De mijne is op mn pa's naam verzekerd en dat is toch lekker dat ik 75% korting krijg omdat mn pa al heel lang schadevrij rijd( ;) of hij geeft gewoon nix op aan de verzekering ;) )
Ben

Huh kan makkelijk deze luie reet werkt niet. Leeft van studie financiering. Ik heb gtt gereden inclusief onderhouds kosten die waren best pittig en nu clio 16v dienog duurder in de verzekering en wegenbelasting is.

En het lukt me zonder problemen
Tom
Moderator

dan woon je zeker niet meer thuis Ben.....of je bent de IB-groep aan het oplichten 8)
Ben

geen van bijde ik woon thuis en licht niemand op. Sterker nog vorig jaa rhadden ze me nog te weinig betaald toen ik de gtt had en daa rheb ik nog ff mooi 1700 euro van terug gekregen in 1 klap. En daar voor redde ik het ook goed met de gtt.

Yum yum :lol:

Gaap ik ben gewoon lui kom er eerlijk vooruit en zla nooit veranderen :)
Tom
Moderator

vreemd, want volgens mij hoor je dan maar heel weinig te krijgen
Ben

Ik krijg 380 euro in de maand met kleine lening van 80 euro. Buiten die lening om zou ik het ook redden.

ik betaal voor de clio per jaar 870 euro aan verzekering en 65 euro per kwartaal aan wegeblasting of is dat per maand?
Tom
Moderator

maar hoe kan jij dan 300 euro krijgen als je thuis woond??
Ben

Mijn pa verdient 1 euro onder de grens dat je geen drol krijgt en mijn moeder werkt niet.
Tom
Moderator

aha nou begrijp ik het. Dat is dus bij mij niet het geval
Ben

lucky me ;)

en ben gestopt met roken dus dat scheeld ook weer in de kosten.
Paskie

Nou alleen t blowen nog ....dan hou je pas echt geld over !!! :wink: :wink:
Ben

haha heb me voor genomen 1 keer in de 3 maanden me helemaal de pletter te smoken en dan weer 3 maanden niet ;) heb er geen last van ben nu 5 dagen gestopt en merk geen bijvershcijnselen, hopen dat dat zo blijft hehe

Ik ben mijn leven aan het beteren :) ook afvallen hou ik nog meer poen over hehe. Geen 3 kratten bier meer in de week.
Steven
Car: M536

Haha die Ben :)

Ik heb via de verzekering van me pa zijn no claim mee op me GTT (30%) en hatsjee dat kost mij maar €460 per jaar voor WA, inzittenden en verhaalservice!

Je kan em ook verzekeren en jezelf laten meeverzekeren, das ook weer iets goedkoper als volledig op jouw naam en je bent gewoon legaal bezig :)

En met die verzekeringen moet je zo opassen he, de brommerverzekeringen zijn nu zo aangescherpt dat als ie verzekerd is op iemand van +24 en iemand van <24 jaar is dan gewoon niet verzekerd....
Tom
Moderator

waarom zou je bij een brommer dat risico gaan lopen?? Die dingen kosten toch maar 100 euro ofzo per jaar aan verzekering
Ben

Mijn ouwe trouwe amigo koste 150 euro per jaar
Steven
Car: M536

En de bezorgbrommers van me baas €1000,- per jaar!!!
Die dacht slim te zijn door ze gewoon particulier te verzekeren op 24+ ers, maar helaas er kwam een klappertje en dat moet de Baas nu betalen.

Zo rijden trouwens alle bezorgcentra nu rond, alleen sommige weten de drastische poliswijziging van vorig jaar en verzekeren em gewoon op de naam van de bezorger.

Sja d'r worden bij de echte sjeeskoeriers vaak wat klappers gemaakt. Me baas heeft ondaks 5 schadevrije jaren niet eens een beetje recht op korting. Das pas zuur.
Tom
Moderator

klopt Steven, mijn oude baas had hetzelfde. je betaald je eigen gewoon suf in die branche
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

red_Turbo schreef:als je dus regelmatig in de auto rijd en je geeft het niet op dan ben je NIET verzekerd. rij je dus eigenlijk gewoon onverzekerd rond. heb vorige week nog discussie gehad met inspecteur van verzekeringsmaatschappij. Vraag het maar aan een tussenpersoon in de buurt. gewoon opgeven dat je er zelf in rijd en dan kijken wat het kost. de tussenpersoon die kan wel vergelijken wat het goedkoopste is en beste.
Oke dan.

Nou ik rij gewoon in de gtt en hij staat op mijn moeders naam en ik ben gewoon verzekerd hoor.

zie topic maik's ..... ongeluk.
met geld wel terug. dus ben gewoon verzekerd.
Marcel B.

Das wel een rigoreuze manier om uit te vinden of je verzekerd bent maik :)
Don't walk the grass... smoke it
Plaats reactie