opening in bumper maken voor openluchtfilter

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Chrisv

Roept mn pa me net, kom eens naar beneden ik naar beneden staat hij buiten bij mn auto, voelde de bui al hangen. Een vrouw kwam hier iets ophalen had ze haar auto teruguit langs mijn voorbumper geschaafd. En bedankt!

zit ook weer niet mee met mij, maja.

Nu wordt het dus vergoed en weer overgespoten, alleen nu kwam ik op het id om meteen een gat te gaan maken voor de aanzuigbuis voor een openluchtfilter wat nog moet komen.

Hoe kan ik dit het beste doen. Ik zie ook wel eens zon roostertjes zijn deze gewoon te kopen?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Jasper16v

je binnenste mistlampen eruit halen en daar een gat maken ? maar dan is het wel het 'ontwerp' van je bumper weg, zal niet echt mooi staan denk ik
Laatst gewijzigd door Jasper16v op wo 5 mar 2003 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrisv

Jasper clio 16v schreef:1 van je mistlampen eruit halen (beide dus voor het oog) en daar een gat maken ?
ik wil het eigenlijk meer bovenaan dus schuin onder de koplamp zeg maar
Christian

al weer pech :(
Jasper16v

is er ruimte achter de grille ?
Chrisv

Jasper clio 16v schreef:is er ruimte achter de grille ?
eh ik zoek ff een fototje, heb t wel eens vaker gezien...
Chrisv

Chrisv schreef:
Jasper clio 16v schreef:is er ruimte achter de grille ?
eh ik zoek ff een fototje, heb t wel eens vaker gezien...
[img]http://members.chello.nl/wtack/JPG/martijn_gtt/T_1.jpg[/img]

ik wil dus op de plaatst waar je bij de gtt van martijn hierboven tekst ziet, 1 of 2 ovale openingen. 1 grote en 1 kleine of 1 grotere. kan dit? qua ruimte (intercooler e.d.)
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Een gat maken zal wel lukken toch? :D
Maar ff serieus...of je dan nog een slang langs je intercooler gefrommeld krijg, waag ik te betwijfelen.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Chrisv

Hans (-=Sleepie=-) schreef:Een gat maken zal wel lukken toch? :D
Maar ff serieus...of je dan nog een slang langs je intercooler gefrommeld krijg, waag ik te betwijfelen.
ja dat gat zal niet zo moeilijk zijn nee.
maar de eigenlijke vraag is inderdaad of ik dat qua ruimte ga halen met die slang.
En of er zon ovale roostertjes te koop zijn.
En of er iemand die al op deze manier heeft gedaan hier...
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Ovale roostertjes zijn verkrijgbaar bij GT Tuning.
http://www.gttuning.com/ext_style.htm
Elliptical Air Vent

Maar die dingen zijn wel errug duur, 35 pond excl. BTW en verzendkosten...
Chrisv

ja deze: [img]http://www.gttuning.com/images/air_vent.jpg[/img] bedoelde ik ja.

ziet er niet al te moeilijk uit, ga ik even namaken dan.

nu nog de vraag kan het wat ik wil en zoja op welke plek moet hij dan komen.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Chrisv schreef: ziet er niet al te moeilijk uit, ga ik even namaken dan.

nu nog de vraag kan het wat ik wil en zoja op welke plek moet hij dan komen.
Gewoon even passen en meten, maar echt veel ruimte heb je daar niet denk ik.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

En wat dacht je anders van de spiegelroosters van een espace (vorig model??) die kleine dingen die bij de spiegels zitten.

ER stond op de meeting in de meern de vorige keer er een met die dingen in zijn voorschermen. misschien ook een idee voor in de bumper?? Heeft er iemand een foto van??

Dus gewoon ff op de sloop neuzen naar zoŽn ding staan ze wel vaker. :D

Gr. Frits
Chrisv

Frits schreef:En wat dacht je anders van de spiegelroosters van een espace (vorig model??) die kleine dingen die bij de spiegels zitten.

ER stond op de meeting in de meern de vorige keer er een met die dingen in zijn voorschermen. misschien ook een idee voor in de bumper?? Heeft er iemand een foto van??

Dus gewoon ff op de sloop neuzen naar zoŽn ding staan ze wel vaker. :D

Gr. Frits
ja daar heb ik ook wel eens aan zitten denken alleen dat ding staat naar mijn mening alleen als je hem in je voorscherm maakt.
Chrisv

[img]http://www.gtt.web1000.com/GTT%200391.jpg[/img]

eindelijk een fototje gevonden. alleen bij deze gtt zal het wel een andere functie hebben alsdat ik het wil gaan doen.
jpp_GTX

ik heb ook een goede oplossing hiervoor. Je kunt in het schutbord rond de radiator (die alle wind door de radiator forceert) een gat maken en daar de koude rijwind vandaan plukken. Ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Maar goed ik heb dan ook wel een R19 style grille erin dus heb al extra veel wind daar, dan kan er ook wel een beetje van weggenomen worden.

Evt te zien op 16 maart, maar in de motorruimte van een GTX is dan ook wel VEEL meer plek.
Chrisv

jpp_GTX schreef:ik heb ook een goede oplossing hiervoor. Je kunt in het schutbord rond de radiator (die alle wind door de radiator forceert) een gat maken en daar de koude rijwind vandaan plukken. Ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Maar goed ik heb dan ook wel een R19 style grille erin dus heb al extra veel wind daar, dan kan er ook wel een beetje van weggenomen worden.

Evt te zien op 16 maart, maar in de motorruimte van een GTX is dan ook wel VEEL meer plek.
ja zou eventueel misschien ook kunnen, alleen dan heb ik niet zon mooie opening in mijn bumper, vind dat wel vet staan namelijk.
Maar ik moet nog even kijken wat ik ga doen, morgen even kijken wat kan qua ruimte.
Weet niet of ik het laat spuiten of dat ik het geld in de zak steek ( :D ) want da kan best veel zijn, bumper beschadigd en rechterspatbordverbreder. Maar die spatbordverbreder is bijna niets aan te zien.
Bumper zijn wat krasjes, echt zo'n schaaf/schamp schade, opzich niet zo heel erg, niet echt diep.

Dus ik kijk even wat ik ermee doe. maar die opening in de bumper wil ik wel gaan doen denk ik, want dat hoeft niet opnieuw gespoten worden eigenlijk als je dat wil doen.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Je zou evt. aankomende vrijdag kunnen kijken op de FNO in beuningen. Is Misschien wat ver voor je maar beter dan wachten tot de 16e toch???

Kan je gelijk kennis maken met de rest van de club.

Gr. Frits
Tom
Moderator
Car: MB

weet je wat ik zou doen. het originele filtertje er weer in hangen met het filter huis
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chrisv

Tom schreef:weet je wat ik zou doen. het originele filtertje er weer in hangen met het filter huis
Ik heb nog het originele, alleen wilde dit gaan doen omdat ik binnenkort een openlucht filter aan wil schaffen, al is het alleen al voor het geluid.

geen goede keuze dan?
Tom
Moderator
Car: MB

tja, dat moet je niet aan mij vragen eigenlijk. Ik ben een beetje anti open lucht filter en voor standaard filter. Voor het geluid zou ik het iig nooit doen (en voor het vermogen hoeft je het al helemaal niet te doen). Als je geluid wil dan kun je dat geld beter in ice of en uitlaat steken. Maar ja, dit is dus MIJN mening
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rudo

Chrisv schreef:
Tom schreef:weet je wat ik zou doen. het originele filtertje er weer in hangen met het filter huis
Ik heb nog het originele, alleen wilde dit gaan doen omdat ik binnenkort een openlucht filter aan wil schaffen, al is het alleen al voor het geluid.

geen goede keuze dan?
Nee, voor de GT niet.
Chrisv

Rudo schreef:
Chrisv schreef:

geen goede keuze dan?
Nee, voor de GT niet.
In welk opzicht, warme lucht die aangezogen wordt of het vermogen(verlies)? of?
Tijn
Contacteer:

warme lucht is inderdaad het grote probleem bij een open luchtfilter.

een aanzuigbuis helpt hier wel bij hoor, maar het is moeilijk om hem echt koel te houden.

Als je kiest voor een aanzuigbuis kun je hem het beste naast je linker mistlamp in de grille van je bumper hangen, net tussen de radiateur en de mistlamp in dus. eventueel kan je zo'n kelk in je bumper hangen, kan je kopen bij bijvoorbeeld limpex sport of asp ofzo.

voor de slang kan je het beste neopreenslang gebruiken met een spiraalvormige staaldraad er in, dat is flexibel maar behoud een goede doorstroom in de bochten.
there is no spoon.
Jeroen Lubking
Contacteer:

Een openlucht filter kan best winst geven en heeft zeker een mooi zuigend geluid. :D
Zo lang je hitte schild nog intact is en je een extra hitte schild om het filter heen maakt is deze vrijwel afgeschermd van de stralingswarmte van de turbo.Je moet ook het plastic kapje in je wielkuip weg halen om nog wat koude lucht bij het filter te krijgen.

Ik lever een mooi kompleet set van pipercross met een konusfilter een hitteschild,beugels en montage materiaal en schoonmaakmiddel.Dit alles voor €98,-

Dit is geen post om de eeuwige discussie over wel en niet uit te lokken.Gewoon een aanbieding. :wink:
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Plaats reactie