phase I tegen phase II
Cat, Er staan na 1989, dus het gaat niet tussen phase1 of phase 2 volgens mij.catrinus schreef:En dat geloof jij. hahaha sorry hoor maar volgens mij heeft renault geen flikker aan de roestbescherming gedaan. Als ik al mijn gtt`s phase1 vergelijk met phase2 dan zijn die van mij harder. Ik geloof er niets van dat de phase2 beter behandeld is. Ze roesten net zo hard als een phase1. En een kennis van mij waarvan ik 2 gtt`s heb gekocht zegt hetzelfde als ik en hij is schadehersteller( Sorry jeroen l maar dit moest wel ff van een vakman gequote worden omdat ik zelf geen phase2 heb gehad)Abel schreef:carroserie in NIET verschillend. Alleen hebben GTT's na 89 een betere anti roest behandeling gehad.
Maar of ze beter behandeld zijn, ik heb ook al vaak een Bleu Sport(1990) met veel roest gezien...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
die witte gt? zag hem staan op marktplaats..Ahameter schreef:juist ja, het word me allemaal duidelijk. Echte wezenlijke verschillen zitten er dus niet in, behalve dan bv onsteking en voorbumper.
ik ga als het goed is zaterdag kijken naar een ph I in groningen, hoop dat het wat is, ene rick, iemand van hier?(wel koppakking vervangen helaas...)
Ps wat is een pingelsensor ??
pingelsensor = een sensor die vroegtijdige detonaties detecteerd en de ontsteking gaan verlaten??? daarom. Dit is om de motor te beschermen.
lekke koppakking hoeft niet erg te zijn.
Als hij maar niet te heet is geweest. dan zal de kop ook niet krom of beschadigd zijn.
gewoon alles los halen en schoon maken. eerst alle olie en koelvloeistof er uit.
Alle koel slangen los en de dynamo los draaien.
Onder de auto de uitlaat steun los halen. (zit de downpipe aan en de stang vanaf de onderkant uitlaatspruitstuk. (geen idee waarom dat ding daar zit.)
Voor de rest goed kijken naar de hitteschild hoe die vast zit want dat is echt een kreng.
veel suc6 iig
Als hij maar niet te heet is geweest. dan zal de kop ook niet krom of beschadigd zijn.
gewoon alles los halen en schoon maken. eerst alle olie en koelvloeistof er uit.
Alle koel slangen los en de dynamo los draaien.
Onder de auto de uitlaat steun los halen. (zit de downpipe aan en de stang vanaf de onderkant uitlaatspruitstuk. (geen idee waarom dat ding daar zit.)
Voor de rest goed kijken naar de hitteschild hoe die vast zit want dat is echt een kreng.
veel suc6 iig
-
- Contacteer:
haha ik hoor het al, best nog wel een klusje, geeft niet, ik ga em toch helemaal aanpakken. Heb al een stalling geregeld en hij is geschorst.
bedankt voor de tips !
bedankt voor de tips !

ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
PIOT [Pain is only temporary]
cupdempers wel...!HotShot schreef:De veerpoten aan de voorzijde zijn wel degelijk anders! Phase 1 dempers passen niet op een phase 2 en vice versa

Nee, je hebt gelijk Jeroen, de informatie die Renault verschaft (= werkplaatshandboek) klopt niet, ze zetten er zomaar wat in.Jeroen Lubking schreef:Gooi dat werkplaats handboek maar weg want dat klopt nietRudo schreef:Niet volgens mijn Renault Werkplaatsboek. Fase 2 = vanaf half Ž87 = re209.Jeroen Lubking schreef:Klopt,alleen waren het ook 208 ontstekingen die boven de turbo hingen.Vanaf `89 is er pas standaard een 209 gemonteerd.Rudo schreef:Welnee, ze zijn pas ergens in 89 begonnen met het plaatsen van de ontsteking achter het schutbord. Dat betekent dat ze ongeveer twee jaar lang fases 2 hebben gemaakt met de ontsteking gewoon boven de turbo.Merijn schreef:En...
Phase 2:
- RE209, geplaatst achter schutbord
En ik weet zelfs vrij zeker dat de laatste fases 1 ook al met re209 zijn geleverd.![]()
Ik heb al een paar honderd gtt`s onderhanden gehad waar onder fase 1 en 2 en in de praktijk blijkt dat alleen de `89 en nieuwer standaard met een 209 zijn uitgerust.
Alle oudere gtt`s zijn achteraf voorzien van een 209 ontsteking(als reparatie).En meer en deel rijd nog steeds met een 208!

-
- Contacteer:
Hahaha,
Er staat wel meer onzin in die werkplaats handboeken!
Maar goed geeft niet,vertrouw maar op je boek.
Maar niet alles wat je leest is ook zo maar juist.
Ga dit in de praktijk maar eens uitzoeken.
Zal blijken dat de gemiddelde gtt fase 2 allemaal nog een 208 hebben.
Als dat niet zo was geweest had ik er nu heel wat meer 209 ontstekingen gehad!
Heb al 14 fase 2`s gesloopt en alleen 4 `89 ers hadden een 209.
Maar alles kan.Ik ben ook maar mens,dus misschien heb ik het verkeerd.

Er staat wel meer onzin in die werkplaats handboeken!
Maar goed geeft niet,vertrouw maar op je boek.
Maar niet alles wat je leest is ook zo maar juist.
Ga dit in de praktijk maar eens uitzoeken.
Zal blijken dat de gemiddelde gtt fase 2 allemaal nog een 208 hebben.
Als dat niet zo was geweest had ik er nu heel wat meer 209 ontstekingen gehad!
Heb al 14 fase 2`s gesloopt en alleen 4 `89 ers hadden een 209.
Maar alles kan.Ik ben ook maar mens,dus misschien heb ik het verkeerd.

mijne is van april 89 en heeft de ontsteking (209) achter het schutbord in een doosje.
die van steven ook.
die van steven ook.

Immer wieder die verdammte Holländer
Dat klopt, half 89 zag Renault het licht en hebben ze de ontsteking naar de andere kant verhuisd. Overigens hoeft het helemaal geen probleem te zijn dat de ontsteking boven de turbo zit. Ik ken legio voorbeelden waarbij het al 14 jaar of langer goed gaat.-Ray- schreef:mijne is van april 89 en heeft de ontsteking (209) achter het schutbord in een doosje.
die van steven ook.

-
- Moderator
- Car: MB
-Ray- schreef:mijne is van april 89 en heeft de ontsteking (209) achter het schutbord in een doosje.
die van steven ook.
had ik ook Ray. Zal wel in de familie gezeten hebben

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Antiperculatie verschilt ook wat. Carterontluchting, iets daarmee. Toch?