Ik heb mijn turbo kapot hij is aangelopen.
Wat de oorzaak is weet ik nog niet.
Ik reed weg in zijn 1 en wilde overschakelen naar de 2 en toen gebeurde het, hij vloog gewoon door de toeren heen, ik gaf geen gas !!.
Toen heb ik hem vlug uit gezet en toen gekeken naar de turbo heel het inlaat schoepenwiel is aan gort.
Komt het doordat de turbo kapot is gegaan dat het toerental uit zijn eigen op kan lopen tot ?000 t/pm.
Aub niet zeveren , alleen nuttige info .
turbo kapot 21T
zou dit niet kunnen te maken hebben met het verschil in inlaatdruk ?? MAPsensor ...
Ik heb alle slangen gecontroleerd , er waren geen losse slangen of kapotte slangen.
Ook op het spruitstuk zat alles nog goed vast.
Zodra ik hem startte dan vloog hij meteen naar de 7000 tp/m.
Dan zal je toch zeggen dat de gasklep open moet staan maar die werkt voor zo ver ik kan zien en voelen gewoon goed.
Ik wil wel graag weten wat het is of kan zijn , dadelijk monteer ik een nieuwe turbo en dan gaat hij misschien meteen weer kapot.
Ook op het spruitstuk zat alles nog goed vast.
Zodra ik hem startte dan vloog hij meteen naar de 7000 tp/m.
Dan zal je toch zeggen dat de gasklep open moet staan maar die werkt voor zo ver ik kan zien en voelen gewoon goed.
Ik wil wel graag weten wat het is of kan zijn , dadelijk monteer ik een nieuwe turbo en dan gaat hij misschien meteen weer kapot.
heb je de druk opgedraaid(zoals je dacht te doen),of is dat nog nie gebeurd,ik sluit me toch bij menno aan,ergens een valse lucht probleem.
goe demonteren en verder kijken of er n iks ind e spruitstuk ligt,want das garandeerd miserie dan hoor.
suc6 hoor(robert 001 heeft nog wel een turbo liggen bel hem ff of p.m)
goe demonteren en verder kijken of er n iks ind e spruitstuk ligt,want das garandeerd miserie dan hoor.
suc6 hoor(robert 001 heeft nog wel een turbo liggen bel hem ff of p.m)
ik denk dat je gasklep openstaat. Wil nog wel eens gebeuren. Dan ga je net over het knikpunt heen en voila. Hangt die vast op 100%
Wat anders ook nog een mogelijkheid is, is de stationair motor wat vast hangt. Maar dan zou die op een 4500 rpm max mogen komen.
Denk toch eerder de gasklep.
Wat anders ook nog een mogelijkheid is, is de stationair motor wat vast hangt. Maar dan zou die op een 4500 rpm max mogen komen.
Denk toch eerder de gasklep.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538