Just ter informatie, waarom heeft een Epxress 1.6D elke 5000km onderhoud nodig? Vind dat toch wel aan de korte kant om eerlijk te zijn.
Beetje koeriersdienst kan zijn expressje dan zowat 2x per maand naar de garage sturen
[Express 1.6D] onderhoudsinterval
als je ziet hoe een koerier er mee omgaat klopt dat ook wel.
there is no spoon.
Waarom denk je dat een beetje koeriersdienst een servicemannetje in dienst heeft?Stefijn schreef:Beetje koeriersdienst kan zijn expressje dan zowat 2x per maand naar de garage sturen
Dacht je nou echt dat een koeriersbus zijn door de importeur voorgeschreven onderhoud krijgt?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
Koeriersdienst was maar een voorbeeldje. Het gaat er niet om of de auto slecht behandeld wordt, maar dat er af fabriek een onderhoudsinterval van 5000km gehanteerd wordt. Zelfs een GTT heeft niet zo vaak onderhoud nodig volgens mij
-
Nope, tis echt 5000. Tot 170.000km is ie ook (bijna) altijd om de 5000km afgestempeld, en bij de laatste beurt op 224.000km zette de garage ook 230.000 als terugkomstand op het kaartje.
Nogmaals het gaat er niet om of deze auto zijn onderhoud altijd heeft gehad of gaat krijgen, ik vind 5000km gewoon een aantal van niks. Tegenwoordig (ja oke, tis wel 15 jaar later) doen ze 50.000 alsof het niks is, maar dan nog..
Nogmaals het gaat er niet om of deze auto zijn onderhoud altijd heeft gehad of gaat krijgen, ik vind 5000km gewoon een aantal van niks. Tegenwoordig (ja oke, tis wel 15 jaar later) doen ze 50.000 alsof het niks is, maar dan nog..
Laatst gewijzigd door Stefijn op di 4 mar 2003 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Das een aantal dat ik in me hoofd had 
Effe serieus, ik dacht ook wel gewoon netjes rijden en dan 1x per jaar (in mijn geval 20.000-25.000km) een grote beurt en maybe een kleine ertussen door.
Niet om de 5000km iig

Effe serieus, ik dacht ook wel gewoon netjes rijden en dan 1x per jaar (in mijn geval 20.000-25.000km) een grote beurt en maybe een kleine ertussen door.
Niet om de 5000km iig
-
Jij rijdt toch lange afstanden? Gewoon om de 10.000 km een beurt. Mijn broer zn Golf diesel geef ik om de 15.000 een beurt. ding is uit 89 en rijdt nog als een zonnetje.
Overigens: Voor een GT wordt door de fabriek wel aanbevolen om om de 5000 km een beurt te geven.
Olie heeft veel te lijden bij een GT, ZEKER bij een oliegekoelde.
Overigens: Voor een GT wordt door de fabriek wel aanbevolen om om de 5000 km een beurt te geven.
Olie heeft veel te lijden bij een GT, ZEKER bij een oliegekoelde.
Volgens mij is de olie-verversingstermijn 7.500km... ?
En van lange afstanden rijden gaat de olie niet langer mee ! Zelfs al gebruik je een long life olie van ultra hoge specificatie is de carterinhoud niet voldoende en is de filtering verre van toereikend !
Je zou wel een by pass filter (NTZ) kunnen plaatsten om de verversingstermijn technisch te kunnen rekken.
Langer doorrijden met de olie is niet erg verstandig. Vooral bij deze motoren dikt de olie in door roet en allerlei afzettingen en verbrandingsresten. Dit komt door de indirecte inspuiting en het verre van moderne inspuitsysteem.
En van lange afstanden rijden gaat de olie niet langer mee ! Zelfs al gebruik je een long life olie van ultra hoge specificatie is de carterinhoud niet voldoende en is de filtering verre van toereikend !
Je zou wel een by pass filter (NTZ) kunnen plaatsten om de verversingstermijn technisch te kunnen rekken.
Langer doorrijden met de olie is niet erg verstandig. Vooral bij deze motoren dikt de olie in door roet en allerlei afzettingen en verbrandingsresten. Dit komt door de indirecte inspuiting en het verre van moderne inspuitsysteem.
Laatst gewijzigd door speedline op vr 7 mar 2003 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.