(R19) Schokdempers vervangen,welk merk en type???
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Deze week ben ik er achter gekomen dat m'n achter schokdempers aan vervanging toe zijn,gezien het feit dat m'n r19 straks verlaagt wordt zit ik er aan te denken om meteen alle schokdempers te vervangen.
De orginele schokdempers van renault zijn me te soepel,dus ik zoek iets beters.
KONI blijkt goed te zijn,wat zijn jullie ervaringen?
en welk type natuurlijk.
En betaan er naast KONI nog andere goeie merken?
De orginele schokdempers van renault zijn me te soepel,dus ik zoek iets beters.
KONI blijkt goed te zijn,wat zijn jullie ervaringen?
en welk type natuurlijk.
En betaan er naast KONI nog andere goeie merken?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
apex heeft goeie sets, niet te duur ook. bilstein? weet niet of die voor R19 te krijgen zijn.... koni geel is natuurlijk altijd goed.
Immer wieder die verdammte Holländer
Neem es contact op met Marcel DlC, die had info van improve tuning over de schokbrekers achter van een R19. Is vrij weinig voor te krijgen namelijk omdat dit torsie-vering is.
Ik heb uit betrouwbare bronnen dat als je de torsie verstelt deze ook flink stugger wordt. Hoezo denk je dat de schokkers kapot zijn dan?
Ik heb uit betrouwbare bronnen dat als je de torsie verstelt deze ook flink stugger wordt. Hoezo denk je dat de schokkers kapot zijn dan?
-
- Contacteer:
Je kunt ook eens contact opnemen met Chiel Bos.
Hij maakt veren/dempercombinaties specifiek voor een type auto.
Als je het geluk hebt dat je de eerste bent met dit type, kun je ook nog een leuke korting tegemoet zien...vriend van me kocht er alleen verlagingsveren en was de eerste met een Clio 1.6-16V. Kreeg hij alles voor de halve prijs
Hij maakt veren/dempercombinaties specifiek voor een type auto.
Als je het geluk hebt dat je de eerste bent met dit type, kun je ook nog een leuke korting tegemoet zien...vriend van me kocht er alleen verlagingsveren en was de eerste met een Clio 1.6-16V. Kreeg hij alles voor de halve prijs
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Contacteer:
Toen mn wagen vorige week op een brug stond viel het me op dat 1 demper nat was,en het valt ook op dat mn kont behoorlijk is doorgezakt.
Maar das niet de hoofd redene,de 2e is ook omdat de wegligging nu ook 3x niks is,Ray heeft het kunnen zien in duitsland.En als ik een bogie maak staat de cabine 45 graden om.
wat is de gem. prijs van een setje schokdempers van die merken?
Maar das niet de hoofd redene,de 2e is ook omdat de wegligging nu ook 3x niks is,Ray heeft het kunnen zien in duitsland.En als ik een bogie maak staat de cabine 45 graden om.
inderdaad, beetje overhellen is een understatement 
maakt niks uit, komt allemaal goed. mja alles hangt of staat met budget, geld voor mij ook!

maakt niks uit, komt allemaal goed. mja alles hangt of staat met budget, geld voor mij ook!

Immer wieder die verdammte Holländer
-
Dit is info die ik een half jaar geleden van Improve Tuning heb gekregen...
============================
Dag mijnheer,
Ik heb het grote KONI boek erbij gehad en kan alleen maar rode (dus normale)
dempers vinden voor je auto, alleen voor de 16v zijn er gele sport Koni's
leverbaar.
Prijzen:
- schokdemper KONI rood voorzijde, prijs per stuk, 150,-- euro
- idem, achterzijde, 79,--
Natuurlijk kan ik u ook "lagere" veren leveren. Carsport veren, 60mm, normaal
90,50, onze prijs 74,-- euro.
Verder nog wensen, laat het weten!
M vr gr, Frans
Marcel de Lezenne Coulander wrote:
> Beste Frans,
>
> Heb je ook prijzen van die KONI dempers sport? En zijn dat Koni rood of geel?
> Ik had bij Reichhard motorsport een set gezien met rode koni's en
> verlagingsveren van 50 a 60 mm en ik hoopte dat u die ook kon leveren zodat
> ik het niet helemaal uit Duitsland hoef te laten komen.
>
> met vriendelijk groet,
>
> Marcel de Lezenne Coulander
>
> On Sunday 11 August 2002 17:48, you wrote:
> > Geachte Marcel,
> >
> > Veren zijn geen probleem, maar om complete sets te vinden bestaande uit
> > veren en dempers wordt een stuk moeilijker.
> > Hier een paar prijzen:
> >
> > - APEX veren, 30mm, normaal 121,-- euro, onze prijs 91,-- euro
> > - Bilstein dempers sport
> > * voorzijde, per stuk, 132,--
> > * achterzijde, 80,-- euro
> > - KONI dempers sport
> >
> > Aanbod is niet groot maar hoop dat je er toch iets aan hebt.
> >
> >
> > M vr gr, Frans Niezink
> > http://www.improve-tuning.nl
Hoop dat je er wat aan hebt...
Marcel
Dag mijnheer,
Ik heb het grote KONI boek erbij gehad en kan alleen maar rode (dus normale)
dempers vinden voor je auto, alleen voor de 16v zijn er gele sport Koni's
leverbaar.
Prijzen:
- schokdemper KONI rood voorzijde, prijs per stuk, 150,-- euro
- idem, achterzijde, 79,--
Natuurlijk kan ik u ook "lagere" veren leveren. Carsport veren, 60mm, normaal
90,50, onze prijs 74,-- euro.
Verder nog wensen, laat het weten!
M vr gr, Frans
Marcel de Lezenne Coulander wrote:
> Beste Frans,
>
> Heb je ook prijzen van die KONI dempers sport? En zijn dat Koni rood of geel?
> Ik had bij Reichhard motorsport een set gezien met rode koni's en
> verlagingsveren van 50 a 60 mm en ik hoopte dat u die ook kon leveren zodat
> ik het niet helemaal uit Duitsland hoef te laten komen.
>
> met vriendelijk groet,
>
> Marcel de Lezenne Coulander
>
> On Sunday 11 August 2002 17:48, you wrote:
> > Geachte Marcel,
> >
> > Veren zijn geen probleem, maar om complete sets te vinden bestaande uit
> > veren en dempers wordt een stuk moeilijker.
> > Hier een paar prijzen:
> >
> > - APEX veren, 30mm, normaal 121,-- euro, onze prijs 91,-- euro
> > - Bilstein dempers sport
> > * voorzijde, per stuk, 132,--
> > * achterzijde, 80,-- euro
> > - KONI dempers sport
> >
> > Aanbod is niet groot maar hoop dat je er toch iets aan hebt.
> >
> >
> > M vr gr, Frans Niezink
> > http://www.improve-tuning.nl
Hoop dat je er wat aan hebt...
Marcel
-
- Contacteer:
Hmm ik zie het al,wordt best wel dure operatie,maar toch porbeer ik het,ik ben dat gedans een beetje beu
Met m'n velgen lijkt het een vlag op een str***schuit.
De info was zeker nuttig,thx
ik ga ff informeren wat er nu nog te leveren is,ik laat het nog even weten.
Met m'n velgen lijkt het een vlag op een str***schuit.
De info was zeker nuttig,thx
ik ga ff informeren wat er nu nog te leveren is,ik laat het nog even weten.
-
Is wel van augustus he, dus prijzen kunnen best anders zijn nu.
-
- Contacteer:
denk het ook wel,ik probeer het eerst ffMarcel dLC schreef:Is wel van augustus he, dus prijzen kunnen best anders zijn nu.
anders is het nog ff doorsparen,ik neem aan dat ik niet eerst kan verlagen en dan later nog eens de schokdempers vervangen.
-
- Contacteer:
vervang bij het verlagen eerst alleen de achter dempers bij het verlagen
ik ben best tevreden over de koni's
je moet ze alleen niet zo ver dicht draaien zo als ik heb gedaan
dat is best wel hard
de voor dempers vervang je later een keer maar de veren doe je nu wel
ik ben best tevreden over de koni's
je moet ze alleen niet zo ver dicht draaien zo als ik heb gedaan
dat is best wel hard
de voor dempers vervang je later een keer maar de veren doe je nu wel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
thx voor de tip sven
ben al ff aan het rondmailen wat setjes schokdempers kosten,ik denk dat ik de gele te pakken prbeer te krijgen,anders vraag ik het bij de garage ff.
ben al ff aan het rondmailen wat setjes schokdempers kosten,ik denk dat ik de gele te pakken prbeer te krijgen,anders vraag ik het bij de garage ff.
als je nog een week of 2 geduld kan ik aan die dingen komen die gelijk zijn aan koni maar een stuk goedkoper ook eventueel verlagings veren
groeten ramon16V
groeten ramon16V
-
- Contacteer:
de gele zijn er niet voor een gewone 19 !!!!!chris-r19 schreef:thx voor de tip sven
sorry kerel die zijn er voor elke type auto ook de de gewone 19Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:de gele zijn er niet voor een gewone 19 !!!!!chris-r19 schreef:thx voor de tip sven
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Marcel effe wachten met kopen tot de 16de.
Mijn baas doet op dit soort dagen altijd stuntprijzen.
Koni wordt sinds kort geimporteert door Efka import (oa. bekend van K&N) hier doet hij veel zaken mee.
Anders kan je op die dag altijd effe naar mij vragen. (Ik help hem altijd met dit soort meetings.)
Ik heb zelf onder de 19 16v Monroe Flexa-trac zitten dit zijn net als Koni's nastelbare schokdempers. De achterkant licht nu strak op de weg, de voorkant moet ik nog vervangen. Oja mijn auto is niet verlaagt en helt bijna niet over.
Mijn baas doet op dit soort dagen altijd stuntprijzen.
Koni wordt sinds kort geimporteert door Efka import (oa. bekend van K&N) hier doet hij veel zaken mee.
Anders kan je op die dag altijd effe naar mij vragen. (Ik help hem altijd met dit soort meetings.)
Ik heb zelf onder de 19 16v Monroe Flexa-trac zitten dit zijn net als Koni's nastelbare schokdempers. De achterkant licht nu strak op de weg, de voorkant moet ik nog vervangen. Oja mijn auto is niet verlaagt en helt bijna niet over.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Contacteer:
you'r right gillegille (mountainbike) schreef:sorry kerel die zijn er voor elke type auto ook de de gewone 19Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:de gele zijn er niet voor een gewone 19 !!!!!chris-r19 schreef:thx voor de tip sven
Ook al zouden die dingen voor de 16V zijn,dan passen ze nog onder m'n r19,BartV had dat ook bij zn r19
r19 16v veerpoten van voren.maar dat doe ik als eind oplossing.
Voor gele Koni's voor een 19 16v moet je ook de oude veerpoten hebben. Die moet je pas maken, zodat de gele Koni patronen er in passen. Advies: ga voor Bilstein! Scheelt een hoop gedoe en ligt nog ff wat strakker op de weg.
-
- Contacteer:
hebbie mischien een prijs indicatie?Arjen schreef:Voor gele Koni's voor een 19 16v moet je ook de oude veerpoten hebben. Die moet je pas maken, zodat de gele Koni patronen er in passen. Advies: ga voor Bilstein! Scheelt een hoop gedoe en ligt nog ff wat strakker op de weg.
ik ben blij dat er nog hoop is om hem leuk te verlagen.
-
- Contacteer:
hmm dat wordt doorsparen,ik ga voor de gein eens ff kijken wat de garage hiero er voor vraagt.
-
- Contacteer:
ik ca 700 ex in het rond en rood
-
- Contacteer:
Wat is het verschil tussen rood en geel?
betere weg ligging,of gewoon leuk kleurtje?

betere weg ligging,of gewoon leuk kleurtje?

-
- Contacteer:
geel is iets stugger en hebben verkorte demperstangen
rood is normaal
maar wat men vaak niet weet is dat je rode koni's kunt verstellen zodat ze ook erg stug worden
geel is makkelijker te verstellen
wat ik overigens niet snap is dat men zegd dat je voor een normale 19 ook gele kunt bestellen
ik heb navraag gedaan en het kon niet (ik ben monteur)
wat wel eens gebeurt is dat er opverzoek aanpassingen gedaan worden bij koni
dus ombouw tot geel
maar dat is erg ping ping
rood is normaal
maar wat men vaak niet weet is dat je rode koni's kunt verstellen zodat ze ook erg stug worden
wat ik overigens niet snap is dat men zegd dat je voor een normale 19 ook gele kunt bestellen
dus ombouw tot geel
zijn wel te verkrijgen hoor ,ik heb ze op een phase 2 (19) gemonteerd.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:geel is iets stugger en hebben verkorte demperstangen
rood is normaal
dus ombouw tot geel
maar waarom koni's voor die prijs heb je PROFLEX en das wel wat beter hoor dan die Koni gedoe
-
- Contacteer:
16v of niet 16v
-
- Contacteer:
en de prijs?ik ben nog steeds aan het rond neuzen.gille (mountainbike) schreef:zijn wel te verkrijgen hoor ,ik heb ze op een phase 2 (19) gemonteerd.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:geel is iets stugger en hebben verkorte demperstangen
rood is normaal
dus ombouw tot geel
maar waarom koni's voor die prijs heb je PROFLEX en das wel wat beter hoor dan die Koni gedoe
dus hoe meer info hoe liever.
-
- Contacteer:
Ik heb een mailtje van Improve tuning binnen gekregen met de volgende uitleg,graag wil ik hier jullie meningen over hebben.
Geachte heer de Vriend,
Veren zijn geen probleem voor deze auto, deze kan ik u o.a. leveren van het merk APEX, deze veren geven een verlaging van 30mm. De normale prijs van deze set bedraagt 121,-- euro, wij kunnen u deze dan leveren voor 96,-- euro.
Mocht u toch andere schokdempers nodig hebben dan is het volgende zeer aantrekkelijk, Weitec heeft nl. een gehele set bestaande uit verlagingsveren (naar keuze 30 of 60mm verlaging) en rondom speciaal aangepaste sport schochdempers. Normale prijs van deze kit 395,10 euro, onze prijs 336,-- euro.
Bij eventuele bestelling heb ik wel wat info nodig: specifieke typenr., bouwjaar, standaard vermogen en het liefst nog of de auto aan de achterzijde is voorzien van twee of vier torsiestaven.
Ik hoop dat u hier iets aan heeft en mocht u verder nog vragen en/of wensen hebben laat het mij dan weten.
ps.ik heb een mail terug gestuur naar inprove met de vraag welk merk de dempers zijn.
Geachte heer de Vriend,
Veren zijn geen probleem voor deze auto, deze kan ik u o.a. leveren van het merk APEX, deze veren geven een verlaging van 30mm. De normale prijs van deze set bedraagt 121,-- euro, wij kunnen u deze dan leveren voor 96,-- euro.
Mocht u toch andere schokdempers nodig hebben dan is het volgende zeer aantrekkelijk, Weitec heeft nl. een gehele set bestaande uit verlagingsveren (naar keuze 30 of 60mm verlaging) en rondom speciaal aangepaste sport schochdempers. Normale prijs van deze kit 395,10 euro, onze prijs 336,-- euro.
Bij eventuele bestelling heb ik wel wat info nodig: specifieke typenr., bouwjaar, standaard vermogen en het liefst nog of de auto aan de achterzijde is voorzien van twee of vier torsiestaven.
Ik hoop dat u hier iets aan heeft en mocht u verder nog vragen en/of wensen hebben laat het mij dan weten.
ps.ik heb een mail terug gestuur naar inprove met de vraag welk merk de dempers zijn.
-
- Contacteer:
achja als we dan bezig zijn,dan gaan we door ookjeroen.k schreef:Zal ook wel weitec zijn denk ik...
Klinkt wel interessant, maar ja...dan de montage nog!
dan isie wel 6 cm verlaagt

-
- Contacteer:
Even tussendoor,heeft iemand van de r19 crew wel eens een verlaging gedaan of gezien van 6 cm?
zo ja,moest er aanpassingen gedaan worden of kan ik zonder problemen verlagen?
Ojah duitsland *IEIEIEIE*, he Roy?chris-r19 schreef:Toen mn wagen vorige week op een brug stond viel het me op dat 1 demper nat was,en het valt ook op dat mn kont behoorlijk is doorgezakt.

-
- Contacteer:
je moet die van mij achter maar ff nametenchris-r19 schreef:Even tussendoor,heeft iemand van de r19 crew wel eens een verlaging gedaan of gezien van 6 cm?
hij is wel een ietsje laag
-
- Contacteer:
????sorry wat bedoel je?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:je moet die van mij achter maar ff nametenchris-r19 schreef:Even tussendoor,heeft iemand van de r19 crew wel eens een verlaging gedaan of gezien van 6 cm?
hij is wel een ietsje laag