Vraagjes espace

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
da-goof
Contacteer:

Ik heb een aantal vraagjes over de espace van vorig model. Het gaat om de RXE 2.0 16v
mijn ouders hebben onlangs zo'n ding gekocht en op zich is het een fantastische wagen. Er zijn een paar dingetjes waar we vragen bij hebben. Op de eerste plaats: Het gaat om een uit duitsland geïmporteerde wagen van april 2000 met 43000km op de teller. De auto is ingevoerd in begin 2001, dus nog geen jaar oud, met naar ik vermoed op dat moment zo'n 25000 km op de teller. Uit rekeningen van renaultdealer uit Soest blijkt dat bij 29000 km reeds zijn vervangen: remblokken voor+ achter en een motorsteun!!! :( Bovendien onder garantie de 4 bobine's, maar dit blijkt een serieprobleem te zijn. Wij vragen ons dus af of deze reparaties normaal zijn bij zulke km-stand en zo nee, wat de oorzaak kan zijn. Eventueel een hogere km-stand als er op de teller staat?!?!?!?! :evil:

Is er een mogelijkheid het dash van deze espace te resetten, net zoals bv bij een 25 mogelijk is, zodat er code's verschijnen, waarmee we de integriteit van de km-stand kunnen checken?

Dan nog een paar practische vraagjes. Heeft er iemand een Nederlands instructieboekje van deze espace, want duits is ook niet alles :-*
en m'n vader wil graag een toerenteller in dat ding. Die zijn origineel geleverd, maar zijn deze originele ook los te koop en kunnen ze dan ingebouwd worden en hoe moeilijk of makkelijk is dat dan?
da-goof
Contacteer:

He, de klok van de server staat niet goed.
da-goof
Contacteer:

HAHA, wintertijd.... :lol:
Remco_Rs
Contacteer:

Uit eigen ervaring,,(werk zelf bij een Renault dealer) is het best mogenlijk dat bij een kilomterstand van ongeveer 30000,,,de remblokken aan vervanging toe ,zijn....bij de meeste renault,s gaan de remblokken ongv 30000km mee...Maarja het kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben dat ze zijn vervangen.bv.piepen/schuin afgesleten enz..en dat van die motorsteun kan best een fabrieks foutje zijn geweest ,dat die vervangen moest worden (word ook wel een SERVICE MEDEDELING genoemd) maar over de computer enz zou ik gewoon lekker eff langs een RENAULT dealer gaan om verdere info er over te verschaffen
da-goof
Contacteer:

Dat stelt al enigszins gerust, maar misschien is er iemand anders die er iets meer over kan vertellen?
da-goof
Contacteer:

Oh, en als die renault remblokken dan zo snel versleten zijn, kan der dan geen ander merk op gezet worden, die langer meegaan?
Weet iemand overigens of er in duitsland ook zoiets als een NAP bestaat?
bruno @af
Contacteer:

heb bij mijn espace ook de achterste motorsteun vervangen . De pook ging bij gasgeven/lossen zo'n 10cm voor-achter ... Is ook zo'n typische ziekte . Was bij ongeveer 55000km dacht ik

Bruno
da-goof
Contacteer:

En nog maar eens herhalen:

Heeft er iemand een Nederlands instructieboekje van deze espace, want duits is ook niet alles
en m'n vader wil graag een toerenteller in dat ding. Die zijn origineel geleverd, maar zijn deze originele ook los te koop en kunnen ze dan ingebouwd worden en hoe moeilijk of makkelijk is dat dan?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

wij importeren zelf espaces uit duitsland
de nederlandse boekjes zijn gewoon te bestellen bij de dealer
bij de dealer of een universeel bedrijf met een boch diagnose station (bijv. kts 500) kan je de km stand vanuit de ecu laten lezen
verdere probleempjes van espaces zijn kraken en piepen achter onder de auto vandaan
dit zijn de handremkabels die te ruim in hun bevestigings oog zitten
oplossing is oogje dichtslaan en kabel met tywraps daarin vastzetten
verder geen echt rare dingen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
da-goof
Contacteer:

Okay, thanx :)
Plaats reactie