Gunther schreef:Nee hoor speedline...in de werkplaats handboek staat duidelijk dat de BDP-sensor 200 Ohm moet geven met een lichte afwijking...dus dat zit wel snor.
heb ondertussen ook effe een ander ontsteking eraan gehangen, en hetzelfde resultaat dus de ontsteking zou ik durven uitsluiten denk ik...halverwege de kabel van de BDP-sensor en de ontstekingsunit was wel een verdikking omwonden met plakband...heb deze dan verwijdert en tot mijn verbazing was die kabel daar aanéén gezet met een "kroontje" of lusterklem zoals wij dat zeggen, hetgeen al gedeeltelijk gesmolten was van de hitte van de motor.
Heb dat dan maar mooi aan elkaar gesoldeerd i.p.v. dat kroontje, maar nog niks.
Speedline weet jij dan misschien hoe het toch komt dat ik hem gerust een uur kan laten draaien zonder problemen maar wanneer ik hem ZELF afleg bvb na 10 min, hij dan niet meer start?? Ik bedoel, mocht het die BDP-sensor zijn, dan zou die toch uitvallen tijden het draaien van de motor met stilvallen tot gevolg, of zie ik dit verkeerd??
Nee ik heb die sensor nog nie verwarmt met een aansteker maar wel al uitgemeten terwijl mijn motor niet wil starten...en de waarde blijft exact hetzelfde...zowel koud als warm!! Ik ga die zeker eens vervangen, alleen ik denk dat je der moeilijk aan kunt en meer nog...ik heb er geen en heb geen idee hoeveel die sensor kost en welke artikelnummer die bevat?!
Nou zou de dealer dat niet weten dan ? Gewoon meenemen naar de dealer en vragen naar magazijn. Daar staat meestal een vriendelijke meneer met een computer op zijnen desk en die zal dat vast voor je op kunnen zoeken. Allejezus man...

En ik geloof dat ie een paar tientjes koste ?!
En wat dat solderen aan de draad betreft, en het functioneren van de sensor. Ik kreeg bij mijn eigen auto twee maal onder verschillende omstandigheden totale ontstekingsuitval. Daar is bij een GT maar 1 verklaring voor en dat is falen van de BDP sensor. Het kan aan neerslag van vuil liggen, of wat dan ook. Dus tenzij er iets anders en heel vreemds verkeerd is aan je auto is de BDP sensor de oplossing.
Het solderen aan draden beinvloedt de weerstand en is bij dit soort gevoelige "elektronica" verre van verstandig.
Je had veel eerder de BDP sensor goed moeten nakijken. En dat betekent dus ook losnemen en bij twijfel vervangen.
Nou ja, ik zit me weer kwaad te maken...