[clio16v] Meuk topic Ben: Boardcomp display doet niet, help

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ikke met 1 jaar schadevrij: 1800 euro op jaarbasis. :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mooi baby blauw is niet lelijk, maar lelijk baby blauw is ook niet mooi !!!! :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Ben schreef:




Ik vind de clio wel lekker rijden alleen 50 rijden is k#t met dat ding, als ik me poot lekker relaxed heb liggen zit ik op de 70.
dan moet je je stoel wat meer naar achteren schuiven :D
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Merijn schreef:Ikke met 1 jaar schadevrij: 1800 euro op jaarbasis. :(
Wââââtt????????

Dat meen je niet, dat is toch niet meer op te brengen :( M'n oren staan ervan te klapperen :)

Gelukkig kreeg ik 4 schadevrije jaren, doordat m'n werkgever een verklaring wilde afgeven dat ik al 4 jaar schadevrij rijdt voor hen. Heb je nog maar 52.9% (ipv 100%) premie, daarbij +15% omdat je jonger bent dan 25 en over het totaalbedrag nog eens 30.9% korting wegens de collectieve verzekering van paps.

Premie p.m?????










€32.40 :D
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

klopt echt hoor, is overigens wel voor een willi, maar dat verschil is gering
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

tjeetje da's echt veel

Ik ben bij London verzekerd die neemt altijd alles aan. Maar ja is de prijs misschen ook naar?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zal wel dan....

Ik ben voor 50 euro in de maand WA+ verzekerd voor mijn Clio S...met 1 schadevrij jaar...is toch wel ff wat anders dan die 34 van jou...:(
Emiel
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 7 feb 2003 7:57
Locatie: Twello

Even om terug te komen op het herstelwerk, van de roest enzo! Er hadden het er wat over complete achterschermen, maar is weel heel rigoreus toch!

Heb je voor clio niet van die voorgevormde wielkastranden? Voor de meeste merken heb je die namelijk.
Dan is het een kwestie van uitslijpen, nieuwe erin lassen, en goed strak maken (want je overigens beter kunt laten doen door ervaren iemand).

Maar op die roest na, heb je voor dat geld een nette auto Ben. En zo blijf je tenminste wel bezig :)

Oja en persoonlijk als je hem spuit haal dan maar dat dienblad eraf :D
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Haas bij welke maatschappij zit jij?

600 euro is beter als 800 in het jaar ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Ben schreef:Haas bij welke maatschappij zit jij?

600 euro is beter als 800 in het jaar ;)
Bij centraal beheer, maar de prijzen die jij daar aantreft zullen anders zijn dan deze. Ik ben op de polis van me vader verzekerd via het bedrijf waar hij werkt, daar krijg ik ook nog korting van.
ps. Auto staat wel op mijn naam. Polis niet.
pps. Is btw 53 euro per maand :D scheelt toch 36 euro
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

hehe ;)

Hey ik had een vraag ik vroeg aan de renault dealer wat voor een olie in die clio gaat en ze zeiden vol syntheet 5w40.

Klopt dat?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Uhm... Voor zover ik weet moet er 10w40 half-syntheet in. Heb ik althans wel gedaan en ook Tom gooit die olie in zijn Williams. Aangraden wordt olie van Elf, maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit.
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Hij zei dat als je erin gooid wat jij erin hebt zitten je klepstoters of kleppen het niet lang vol zullen houden.

Vond het een beetje maf eerlijk gezegt...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Ik heb ook weer gehoord dat te dunne olie funest kan zijn voor je blok. Maar ja, wie het weet mag het zeggen!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ben schreef:Hij zei dat als je erin gooid wat jij erin hebt zitten je klepstoters of kleppen het niet lang vol zullen houden.

Vond het een beetje maf eerlijk gezegt...
Ik heb overigens anderhalve week wel een switch van 5w30 naar 10w40 gemaakt op aanraden van mensen op het forum hier (ik noem geen namen! ;) ). En nu tikken mijn kleppen/klepstoters heel veel meer! Sterker nog, ik hoorde ze niet toen ik 5w30 erin had liggen. En nu moet ik wel een kilometer rijden om dat getik onder de kap weg te krijgen! :(

Dus misschien heeft ie gelijk!
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Zou kunnen, mijn kleppen tikken nu ook als een maloot en dat gaat ook pas na een km weg.

Wat voor een schade kan het aanrichten als je niet weet wat voor een olie erin heeft gezeten en je er nu 5w40 vol syntheetin gooid?
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Als je het niet weet, moet je er nooit vol syntetisch in gooien. Helemaal niet bij motoren met wat slijtage, de olie kan dan te dun zijn en overal tussenuit sijpelen. Correct me if I'm wrong.
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

En hoe wordt er hier gedacht over molycote toevoeging? neemt wel je tikken van je kleppen weg.

Mijn pa wil het erin gooien maar ik hou niet van toevoegingen op een of andere manier...
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

speedline heeft een heel verhaal gegeven waarom er 10w40 elf olie in moet.
En van 10w40 naar 5w40 gaan je keerringen lek. is ook al een paar keer bespreken. Het randje wat de olie legt om de keerring en de as lost op. is ook een topic van waar dit uitgebreid in staat waarom.
effe zoeken zou ik zeggen :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat mijn nog niet volledig duidelijk is, is waarom er specifiek Elf-olie in moet...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Renault motoren werden vroeger toch ontwikkeld in samenwerking met Elf? Misschien daarom, maar kan me niet echt voorstellen dat dat zo'n megaverschil uit zal maken met andere fatsoenlijke olie. Maar ja, als het niet overdreven duur is in aanschaf tov andere merken, waarom dan geen elf gebruiken??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

elf is wat lastig aan te komen, maar gelukkig nog steeds niet onmogelijk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Nou gisteren zat alles weer lekker tegen. Bouten bij de remschijven zaten zo vast dat ze net niet afbraken met los draaien. Locktight brrrr...

We hebben de auto helemaal in de tektyl gespoten aan de onderkant.

We kwamen er achter dat de uitlaat ook aan vervanging toe is grrrr... Kat is gelukkig nog goed.

Gaskabel vervangen, wat een pleurus werk is dat vooral dar rubbertje in je schutbord krijgen. Uit eindelijk hebben we er maar een tyrip om gedaan en er aan de binnen kant van de auto weer af getrokken. Toen zat hij eindelijk.

Electrische bedrading is een ramp, mensen die er geen verstand van hebben blijf er nou aljeblieft eens vanaf. Ik heb al +30 draden geteld die gewoon afgeknipt zij nen ik geen idee heb waar ze horen en wat de functie is. Me mistlampen werken in iig niet dus die zullen ook wel door geknipt zijn.

Omdat de auto schommelde in stationair toeren en 1 bougie kabel gescheurd was.
Had ik een nieuw verderlerskapje gehaald en nieuwe bougiekabels met nieuwe bougies. Alles bij Renault vandaan. Draaien met een moment sleutel netjes de bougies erin. Verse olie erin, nieuwe bougie kabels erop en nieuwe verdeelding erop. Starten. De tering nu loopt ie nog harder te shcommelen in zijn toeren. Zoeken zoeken. Hmmm bougies er maar weer uit. Is er gewoon 1 bougie al helemaal gescheurd. Klote renault.
Ouwe bougies maar schoongemaakt en er weer in gedaan.
Starten... Fuuck loopt nog net zo akelig onregelmatig. We hebben alle slangen gechecked. Nergens valse lucht. Vacuum vervroeger is nog goed.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

De auto heeft een jaar lang stil gestaan zouden de injectoren vies kunnen zijn die dit veroorzaken? Maar het maffe is toen we er nog nix aangedaan hadden liep hij wel ietsjes te schommelen in zijn toeren maar niet zo erg als nu. Je ziet het blok ook een beetje bokken als hij in zijn toeren begint te schommelen. Hij rijd verder wel prima en levert direct vermogen.

Groetjes,

Ben

:edit: ow ja we hebben de kabels van de accu afgehad kan dat het probleem zijn dat de computer de boel weer moet verwerken?
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

inderdaad door de kabels die je van de accu hebt afgehaald. daardoor is de computer gereset. gaat ie even heel vaag van lopen. iets van 500 meter rijden en het moet weer goed zijn. :)
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Het blok loopt akelig soepel alleen zo nu en dan schommelen de toeren nog het is maar ietjes hooguit 100 rpm. Moeten nog maar ff verzoeken maar dat komt zondag wel als de distributieriem vervangen wordt.

Hier nog een fototje van een kleine greep uit de nieuwe goodies ;)
[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/goodies.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/pijp2.jpg[/img]

[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/pijp1.jpg[/img]

Ik mag de dop er nog niet afhalen anders kan ik hem niet meer terug brengen als ik hem niet mooi pas vind zitten...
Laatst gewijzigd door Ben op di 18 mar 2003 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

horen die rookwaren in dat plastic zakje ook bij de nieuwe onderdelen? :lol:
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

:lol:

Dat heet psychische voorbereiding :D

Bier flesjes had ik net opgeruimt omdat de krat leeg was :( moest wel 10 meter naar de supermarkt lopen.
Zat nog te twijfelen of ik de auto in zijn achteruit zou zetten 8)
Anonymous

Ben dat schommelen in toeren, stationair, doen ze praktisch allemaal. Heb er 4 gehad en deden het allemaal.
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Ok thanx dat lucht op, maar ik vidn het zo afgetrapt klinken net alsof er iets niet lekker is. Zijn dat de dokken assen die zich afstellen ofzo?
Anonymous

Weet niet precies wat het is, ik geloof dat het in de electronica zit. Misschien is er een sensor vuil ofzo maar don't worry. JE kunt em iets hoger stationair laten draaien, dan is het meestal wel weg.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

je stappenmoter voor de luchtomloop van de stationar regeling is vies

loshalen goed schoonmaken en die afdichting ook en dan is ie wel beter
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Hey Sven

waar zit dat moet nog ff thuis komen met de clio ;)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

mijne schommelt ook zo'n 100 toeren gok ik
vind het wel leuk klinken :)
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Ik vind het geen gehoor wij zijn constant zelfde toerental motoren gewend
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

welkom in de clio wereld dan :D
mijne draait zo rond de 900 stationair als ie goed warm is
bij koude motor zo rond 1300 meen ik
Plaats reactie