[clio16v] Meuk topic Ben: Boardcomp display doet niet, help
Wââââtt????????Merijn schreef:Ikke met 1 jaar schadevrij: 1800 euro op jaarbasis.
Dat meen je niet, dat is toch niet meer op te brengen

Gelukkig kreeg ik 4 schadevrije jaren, doordat m'n werkgever een verklaring wilde afgeven dat ik al 4 jaar schadevrij rijdt voor hen. Heb je nog maar 52.9% (ipv 100%) premie, daarbij +15% omdat je jonger bent dan 25 en over het totaalbedrag nog eens 30.9% korting wegens de collectieve verzekering van paps.
Premie p.m?????
32.40

Mrtn = Maarten
zal wel dan....
Ik ben voor 50 euro in de maand WA+ verzekerd voor mijn Clio S...met 1 schadevrij jaar...is toch wel ff wat anders dan die 34 van jou...
Ik ben voor 50 euro in de maand WA+ verzekerd voor mijn Clio S...met 1 schadevrij jaar...is toch wel ff wat anders dan die 34 van jou...

Even om terug te komen op het herstelwerk, van de roest enzo! Er hadden het er wat over complete achterschermen, maar is weel heel rigoreus toch!
Heb je voor clio niet van die voorgevormde wielkastranden? Voor de meeste merken heb je die namelijk.
Dan is het een kwestie van uitslijpen, nieuwe erin lassen, en goed strak maken (want je overigens beter kunt laten doen door ervaren iemand).
Maar op die roest na, heb je voor dat geld een nette auto Ben. En zo blijf je tenminste wel bezig
Oja en persoonlijk als je hem spuit haal dan maar dat dienblad eraf
Heb je voor clio niet van die voorgevormde wielkastranden? Voor de meeste merken heb je die namelijk.
Dan is het een kwestie van uitslijpen, nieuwe erin lassen, en goed strak maken (want je overigens beter kunt laten doen door ervaren iemand).
Maar op die roest na, heb je voor dat geld een nette auto Ben. En zo blijf je tenminste wel bezig

Oja en persoonlijk als je hem spuit haal dan maar dat dienblad eraf

Bij centraal beheer, maar de prijzen die jij daar aantreft zullen anders zijn dan deze. Ik ben op de polis van me vader verzekerd via het bedrijf waar hij werkt, daar krijg ik ook nog korting van.Ben schreef:Haas bij welke maatschappij zit jij?
600 euro is beter als 800 in het jaar
ps. Auto staat wel op mijn naam. Polis niet.
pps. Is btw 53 euro per maand

Ik heb overigens anderhalve week wel een switch van 5w30 naar 10w40 gemaakt op aanraden van mensen op het forum hier (ik noem geen namen!Ben schreef:Hij zei dat als je erin gooid wat jij erin hebt zitten je klepstoters of kleppen het niet lang vol zullen houden.
Vond het een beetje maf eerlijk gezegt...

Dus misschien heeft ie gelijk!
-
- Contacteer:
Als je het niet weet, moet je er nooit vol syntetisch in gooien. Helemaal niet bij motoren met wat slijtage, de olie kan dan te dun zijn en overal tussenuit sijpelen. Correct me if I'm wrong.
-
speedline heeft een heel verhaal gegeven waarom er 10w40 elf olie in moet.
En van 10w40 naar 5w40 gaan je keerringen lek. is ook al een paar keer bespreken. Het randje wat de olie legt om de keerring en de as lost op. is ook een topic van waar dit uitgebreid in staat waarom.
effe zoeken zou ik zeggen
En van 10w40 naar 5w40 gaan je keerringen lek. is ook al een paar keer bespreken. Het randje wat de olie legt om de keerring en de as lost op. is ook een topic van waar dit uitgebreid in staat waarom.
effe zoeken zou ik zeggen

Renault motoren werden vroeger toch ontwikkeld in samenwerking met Elf? Misschien daarom, maar kan me niet echt voorstellen dat dat zo'n megaverschil uit zal maken met andere fatsoenlijke olie. Maar ja, als het niet overdreven duur is in aanschaf tov andere merken, waarom dan geen elf gebruiken??
Nou gisteren zat alles weer lekker tegen. Bouten bij de remschijven zaten zo vast dat ze net niet afbraken met los draaien. Locktight brrrr...
We hebben de auto helemaal in de tektyl gespoten aan de onderkant.
We kwamen er achter dat de uitlaat ook aan vervanging toe is grrrr... Kat is gelukkig nog goed.
Gaskabel vervangen, wat een pleurus werk is dat vooral dar rubbertje in je schutbord krijgen. Uit eindelijk hebben we er maar een tyrip om gedaan en er aan de binnen kant van de auto weer af getrokken. Toen zat hij eindelijk.
Electrische bedrading is een ramp, mensen die er geen verstand van hebben blijf er nou aljeblieft eens vanaf. Ik heb al +30 draden geteld die gewoon afgeknipt zij nen ik geen idee heb waar ze horen en wat de functie is. Me mistlampen werken in iig niet dus die zullen ook wel door geknipt zijn.
Omdat de auto schommelde in stationair toeren en 1 bougie kabel gescheurd was.
Had ik een nieuw verderlerskapje gehaald en nieuwe bougiekabels met nieuwe bougies. Alles bij Renault vandaan. Draaien met een moment sleutel netjes de bougies erin. Verse olie erin, nieuwe bougie kabels erop en nieuwe verdeelding erop. Starten. De tering nu loopt ie nog harder te shcommelen in zijn toeren. Zoeken zoeken. Hmmm bougies er maar weer uit. Is er gewoon 1 bougie al helemaal gescheurd. Klote renault.
Ouwe bougies maar schoongemaakt en er weer in gedaan.
Starten... Fuuck loopt nog net zo akelig onregelmatig. We hebben alle slangen gechecked. Nergens valse lucht. Vacuum vervroeger is nog goed.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
De auto heeft een jaar lang stil gestaan zouden de injectoren vies kunnen zijn die dit veroorzaken? Maar het maffe is toen we er nog nix aangedaan hadden liep hij wel ietsjes te schommelen in zijn toeren maar niet zo erg als nu. Je ziet het blok ook een beetje bokken als hij in zijn toeren begint te schommelen. Hij rijd verder wel prima en levert direct vermogen.
Groetjes,
Ben
:edit: ow ja we hebben de kabels van de accu afgehad kan dat het probleem zijn dat de computer de boel weer moet verwerken?
We hebben de auto helemaal in de tektyl gespoten aan de onderkant.
We kwamen er achter dat de uitlaat ook aan vervanging toe is grrrr... Kat is gelukkig nog goed.
Gaskabel vervangen, wat een pleurus werk is dat vooral dar rubbertje in je schutbord krijgen. Uit eindelijk hebben we er maar een tyrip om gedaan en er aan de binnen kant van de auto weer af getrokken. Toen zat hij eindelijk.
Electrische bedrading is een ramp, mensen die er geen verstand van hebben blijf er nou aljeblieft eens vanaf. Ik heb al +30 draden geteld die gewoon afgeknipt zij nen ik geen idee heb waar ze horen en wat de functie is. Me mistlampen werken in iig niet dus die zullen ook wel door geknipt zijn.
Omdat de auto schommelde in stationair toeren en 1 bougie kabel gescheurd was.
Had ik een nieuw verderlerskapje gehaald en nieuwe bougiekabels met nieuwe bougies. Alles bij Renault vandaan. Draaien met een moment sleutel netjes de bougies erin. Verse olie erin, nieuwe bougie kabels erop en nieuwe verdeelding erop. Starten. De tering nu loopt ie nog harder te shcommelen in zijn toeren. Zoeken zoeken. Hmmm bougies er maar weer uit. Is er gewoon 1 bougie al helemaal gescheurd. Klote renault.
Ouwe bougies maar schoongemaakt en er weer in gedaan.
Starten... Fuuck loopt nog net zo akelig onregelmatig. We hebben alle slangen gechecked. Nergens valse lucht. Vacuum vervroeger is nog goed.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
De auto heeft een jaar lang stil gestaan zouden de injectoren vies kunnen zijn die dit veroorzaken? Maar het maffe is toen we er nog nix aangedaan hadden liep hij wel ietsjes te schommelen in zijn toeren maar niet zo erg als nu. Je ziet het blok ook een beetje bokken als hij in zijn toeren begint te schommelen. Hij rijd verder wel prima en levert direct vermogen.
Groetjes,
Ben
:edit: ow ja we hebben de kabels van de accu afgehad kan dat het probleem zijn dat de computer de boel weer moet verwerken?
-
inderdaad door de kabels die je van de accu hebt afgehaald. daardoor is de computer gereset. gaat ie even heel vaag van lopen. iets van 500 meter rijden en het moet weer goed zijn. 

Het blok loopt akelig soepel alleen zo nu en dan schommelen de toeren nog het is maar ietjes hooguit 100 rpm. Moeten nog maar ff verzoeken maar dat komt zondag wel als de distributieriem vervangen wordt.
Hier nog een fototje van een kleine greep uit de nieuwe goodies
[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/goodies.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/pijp2.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/pijp1.jpg[/img]
Ik mag de dop er nog niet afhalen anders kan ik hem niet meer terug brengen als ik hem niet mooi pas vind zitten...
Hier nog een fototje van een kleine greep uit de nieuwe goodies

[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/goodies.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/pijp2.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/vibroviriiii/distri/pijp1.jpg[/img]
Ik mag de dop er nog niet afhalen anders kan ik hem niet meer terug brengen als ik hem niet mooi pas vind zitten...
Laatst gewijzigd door Ben op di 18 mar 2003 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
horen die rookwaren in dat plastic zakje ook bij de nieuwe onderdelen? 

Ben dat schommelen in toeren, stationair, doen ze praktisch allemaal. Heb er 4 gehad en deden het allemaal.
Weet niet precies wat het is, ik geloof dat het in de electronica zit. Misschien is er een sensor vuil ofzo maar don't worry. JE kunt em iets hoger stationair laten draaien, dan is het meestal wel weg.
-
- Contacteer:
je stappenmoter voor de luchtomloop van de stationar regeling is vies
loshalen goed schoonmaken en die afdichting ook en dan is ie wel beter
loshalen goed schoonmaken en die afdichting ook en dan is ie wel beter
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break