motor ombouw van clio 1.1 naar gtt(28-07-03)laatse loodjes
- Geert Claes
Alhambrakevinb schreef:Het heeft even geduurt, maar is de foto, van een intercooler van een
galaxy of sharon of seat...hoenoemtdieookalweer..
[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 99_IMG.JPG[/img]
Goedzo, een beetje opschieten want je achterbrug ligt hier al te spartelenhitman schreef:zoals het er nu naar uitziet ga ik zaterdag beginnen met het demonteren van het motorblok.ja ja weet het nu pas![]()
maar ja dat krijg je als alle auto(pa/ma en mijn vervangende auto) er ineens mee stoppen.
p.s. de 21 loopt weer,was startrelais van de startmotor.
tom

vandaag begonnen(nouja begonnen...) eerst maar ff het nog losliggende wiellager vervangen en afgebouwd.
daarna nog wat voorbereidend werk: alle vloeistoffen aftappen en alvast wat kabels en ander spul losgehaald.
heb namelijk 's avond niet de mogelijkheid om eraan te werken,dus dat kan alleen op zaterdags.
helaas moet ik om de zaterdag ook nog werken dus eigenlijk maar 1 volle dag in de 2 weken dat ik eraan kan besteden.
tom
daarna nog wat voorbereidend werk: alle vloeistoffen aftappen en alvast wat kabels en ander spul losgehaald.
heb namelijk 's avond niet de mogelijkheid om eraan te werken,dus dat kan alleen op zaterdags.
helaas moet ik om de zaterdag ook nog werken dus eigenlijk maar 1 volle dag in de 2 weken dat ik eraan kan besteden.
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
gisteren dus begonnen aan de uitbouw.
dit stel eigenlijk niets voor gelukkig.
heb eerst maar de accu en accubak gedemonteerd,scheelt namelijk al een klap ruimte zo.
daar na ben ik met de radiateur aan de gang gegaan,eerst maar even de ventilator eraf halen zodat ik de radiateur en gemakkelijker achter heen kon halen.
toen het luchtfilterhuis eraf zodat ik goed bij alle aansluitingen op de carb. en uitlaat kon komen.
zelfs de moeten van de uitlaat(voorpijp) gingen makkelijk los,heb ze(meestal)wel anders meegemaakt.
nog even de aansluitingen van de dynamo en startmotor af en toen het volgende: weet iemand of ik de kabel van de koppeling er zo uit halen kan of moet ik eerst ff een aantal keer de koppeling bedienen en dan de kabel vastzetten?
en hoe gaat de km teller kabel uit de bak??
heb dus nu alles al los(behalve de motorsteunen
)
en het blok kan gedemonteerd worden,wat dus volgende week zaterdag gebeurt.ik was namelijk alleen op het wer en had geen zin om in me eentje die takel te gaan bedienen
.
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwD8d70 ... 6580487961[/img]
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwDeAsU ... 6618565232[/img]
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAMHb0 ... 6625723511[/img]
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwDeAr4 ... 6633029728[/img]
beetje onduidelijk,maar deze vind ik zelf wel mooi:lijk net of mijn velgen nu een stuk groter zijn
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAONMQ ... 6609991205[/img]
daar kun je ook heerlijk,op je basskist in de zon zitten met een bakkie koffie en een sigaretje erbij en dan naar de mooie dames kijken die zo graag in een polo proef willen rijden hehe
er zullen nog wel meer foto's komen,want eruit halen is 1 ding,maar erin.....
groeten tom[/img]
dit stel eigenlijk niets voor gelukkig.
heb eerst maar de accu en accubak gedemonteerd,scheelt namelijk al een klap ruimte zo.
daar na ben ik met de radiateur aan de gang gegaan,eerst maar even de ventilator eraf halen zodat ik de radiateur en gemakkelijker achter heen kon halen.
toen het luchtfilterhuis eraf zodat ik goed bij alle aansluitingen op de carb. en uitlaat kon komen.
zelfs de moeten van de uitlaat(voorpijp) gingen makkelijk los,heb ze(meestal)wel anders meegemaakt.
nog even de aansluitingen van de dynamo en startmotor af en toen het volgende: weet iemand of ik de kabel van de koppeling er zo uit halen kan of moet ik eerst ff een aantal keer de koppeling bedienen en dan de kabel vastzetten?
en hoe gaat de km teller kabel uit de bak??
heb dus nu alles al los(behalve de motorsteunen

en het blok kan gedemonteerd worden,wat dus volgende week zaterdag gebeurt.ik was namelijk alleen op het wer en had geen zin om in me eentje die takel te gaan bedienen

[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwD8d70 ... 6580487961[/img]
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwDeAsU ... 6618565232[/img]
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAMHb0 ... 6625723511[/img]
[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwDeAr4 ... 6633029728[/img]
beetje onduidelijk,maar deze vind ik zelf wel mooi:lijk net of mijn velgen nu een stuk groter zijn

[img]http://nl.msnusers.com/_Secure/0SwAONMQ ... 6609991205[/img]
daar kun je ook heerlijk,op je basskist in de zon zitten met een bakkie koffie en een sigaretje erbij en dan naar de mooie dames kijken die zo graag in een polo proef willen rijden hehe
er zullen nog wel meer foto's komen,want eruit halen is 1 ding,maar erin.....
groeten tom[/img]
mijn clio zegt pssssjjt
- Geert Claes
Leuke foto's
Dat van je velgen klopt wel, ze lijken wel erg groot.

Dat van je velgen klopt wel, ze lijken wel erg groot.

Ik volge het af en toe eens wat je allemaal aan het doen bent. Mooi project ! Ben blij te zien dat er toch mensen zijn die het wel aandruven om dat mooie 1400T-blokje in hun clio te bouwen 
Keep up the good work ! Je hebt iig de ruimte daar dus de middelen zijn ook wel aanweizg zo te zien
Succes !

Keep up the good work ! Je hebt iig de ruimte daar dus de middelen zijn ook wel aanweizg zo te zien

Succes !
-
en waar zijn die mooie vrouwend dan?? fotos!!
:-P

Vrouwen en sleutelen gaat niet samen.... leer dat toch eensJan-Geert (Momentsleutel) schreef:en waar zijn die mooie vrouwend dan?? fotos!!:-P

ik voel me niet aangesproken... heeft niks met durven te maken, maar met ruimte, tijd, geld,kennis, en the long long way you have got to go.Matthijs schreef:Ik volge het af en toe eens wat je allemaal aan het doen bent. Mooi project ! Ben blij te zien dat er toch mensen zijn die het wel aandruven om dat mooie 1400T-blokje in hun clio te bouwen
Succes !
ook wil je na 2 jaar wel eens wat anders...
succes dude!

Immer wieder die verdammte Holländer
dat bewijst maar weer hoeveel jij er kent jochieMatthijs schreef:Vrouwen en sleutelen gaat niet samen.... leer dat toch eensJan-Geert (Momentsleutel) schreef:en waar zijn die mooie vrouwend dan?? fotos!!:-P
![]()
![]()
there is no spoon.
Hey hitman...
Erg leuk project. Goed idee want Clio is stukken betere kwaliteit als een Super 5. Maar daar post ik niet voor. Ik wil niet alle pret bederven maar:
wat ga je doen aan de besturing, remmen en de wielophanging ?
Met de originele stuuroverbrenging wordt het waarschijnlijk niet echt sportief sturen.
En wat ga je aan de voorwielophanging doen. Waarschijnlijk heeft deze voorwielophanging niet of nauwelijks negatieve schuurstraal dus dat wordt bij volgas straks goed het stuur vasthouden om op koers te blijven
Dan zou het begrip HITMAN wel eens een heel andere betekenis kunnen krijgen...
En ca. 1000kg met 200km/h afremmen levert meer warmtebelasting op dan 830kg. Dus een geupgrade remsysteem is misschien wel een aanrader.
Over de noodzaak van een grotere spoorbreedte, hardere vering en demping hoef ik hopelijk niet te beginnen.
Nu is het wel zo dat ik het een en ander gemist heb... Misschien heb je al het een en ander aangepast ? Misschien hen je al een 16-klepper gekannibaliseerd ? Ik ben benieuwd !
vr./gr.
Erg leuk project. Goed idee want Clio is stukken betere kwaliteit als een Super 5. Maar daar post ik niet voor. Ik wil niet alle pret bederven maar:
Met de originele stuuroverbrenging wordt het waarschijnlijk niet echt sportief sturen.
En wat ga je aan de voorwielophanging doen. Waarschijnlijk heeft deze voorwielophanging niet of nauwelijks negatieve schuurstraal dus dat wordt bij volgas straks goed het stuur vasthouden om op koers te blijven

En ca. 1000kg met 200km/h afremmen levert meer warmtebelasting op dan 830kg. Dus een geupgrade remsysteem is misschien wel een aanrader.
Over de noodzaak van een grotere spoorbreedte, hardere vering en demping hoef ik hopelijk niet te beginnen.
Nu is het wel zo dat ik het een en ander gemist heb... Misschien heb je al het een en ander aangepast ? Misschien hen je al een 16-klepper gekannibaliseerd ? Ik ben benieuwd !
vr./gr.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
@ speedline
ik weet niet alles van de auto af maar ik kan er wel wat over zeggen.
het gewicht van een clio 1.1 komt ook rond de 800/850 kg uit. en niet 1000. maar het remsysteem moet nog wel aangepast worden.Als ik het goed heb begrepen komt er een achteras van een gtt onder om ook achter schijven te krijgen. Verder weet ik het zo niet. dat moet tom zelf maar zeggen.
Er liggen er al andere veren en dempers onder. heeft ie de clio mee gekocht. Dat van het stuur en de stuurstraal kan ik niet helemaal volgen en weet ook zo niet hoe hij dat wil gaan aanpakken.
Een klein tipje van de sluier dus, mocht ik nog meer te weten komen horen jullie het vanzelf (van mij of van tom)
Gr. Frits
ik weet niet alles van de auto af maar ik kan er wel wat over zeggen.
het gewicht van een clio 1.1 komt ook rond de 800/850 kg uit. en niet 1000. maar het remsysteem moet nog wel aangepast worden.Als ik het goed heb begrepen komt er een achteras van een gtt onder om ook achter schijven te krijgen. Verder weet ik het zo niet. dat moet tom zelf maar zeggen.
Er liggen er al andere veren en dempers onder. heeft ie de clio mee gekocht. Dat van het stuur en de stuurstraal kan ik niet helemaal volgen en weet ook zo niet hoe hij dat wil gaan aanpakken.
Een klein tipje van de sluier dus, mocht ik nog meer te weten komen horen jullie het vanzelf (van mij of van tom)
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
gelukkig zijn de remmen van de 16V erg makelijk te plaatsen op de "kleinere" renaultjes.speedline schreef: En ca. 1000kg met 200km/h afremmen levert meer warmtebelasting op dan 830kg. Dus een geupgrade remsysteem is misschien wel een aanrader.
een achterasje van een GT moet volstaan om de boel te completeren.
maar is het niet zo dat de spoorbreedte van de clio 1.1 gelijk is aan die van de standaard GTT ? en het wel of niet aanpassen daarvan dus dezelfde discussie is als die of het NOODZAKELIJK zou zijn op de GT om deze aan te passen aangezien deze zelfs nog sneller is dan het te verwachten resultaat van deze ombouw?
there is no spoon.
en als ik nou rustig ga rijden dan?speedline schreef:Hey hitman...
En wat ga je aan de voorwielophanging doen. Waarschijnlijk heeft deze voorwielophanging niet of nauwelijks negatieve schuurstraal dus dat wordt bij volgas straks goed het stuur vasthouden om op koers te blijven![]()
vr./gr.

plannen zijn als volgt:
_eerst blok monteren en goed lopend krijgen.
_dan de voorremmen upgraden d.m.v. 16v fusee lichaam of schijven die hierop passen en groot genoeg zijn(hier ben ik nog niet over uit).
_dan waarschijnlijk een achteras van een gtt,of in iedergeval een achteras die past en schijven heeft.
denk dat de wegligging vast wel meevalt en als ik dan met flink optrekken aan het stuur moet hangen dat zien we dan wel weer

groeten tom
mijn clio zegt pssssjjt
Respect(ah) voor het project hoor, maar die volgorde is dus wel precies verkeerd om.
eerst veiligheid en remmerij aanpassen, daarna de rest.
overigens hoef je geen andere fusee lichamen te hebben voor de 16V schijven. gewoon de schijven en klauwen overzetten, werkt prima.
eerst veiligheid en remmerij aanpassen, daarna de rest.
overigens hoef je geen andere fusee lichamen te hebben voor de 16V schijven. gewoon de schijven en klauwen overzetten, werkt prima.
there is no spoon.
mooi weet ik dat ook weer.
weet wel dat dit verkeerd om is maar ik ga niet eerder de weg op voordat ik de remmerij ook in orde heb
tom
weet wel dat dit verkeerd om is maar ik ga niet eerder de weg op voordat ik de remmerij ook in orde heb

tom
mijn clio zegt pssssjjt
Hoezo ?? aan 1 vriendin heb ik wel genoeg hoorTijn schreef:dat bewijst maar weer hoeveel jij er kent jochieMatthijs schreef:Vrouwen en sleutelen gaat niet samen.... leer dat toch eensJan-Geert (Momentsleutel) schreef:en waar zijn die mooie vrouwend dan?? fotos!!:-P
![]()
![]()

Ik wil je er niet mee afzeiken........ maar toch durfde je het niet anders had je het wel gedaan...... tijd en geld is ook een kwestie van durven toch ?? Jij had destijds er een mooi idee mee ! No hard feelings man !-Ray- schreef:ik voel me niet aangesproken... heeft niks met durven te maken, maar met ruimte, tijd, geld,kennis, en the long long way you have got to go.Matthijs schreef:Ik volge het af en toe eens wat je allemaal aan het doen bent. Mooi project ! Ben blij te zien dat er toch mensen zijn die het wel aandruven om dat mooie 1400T-blokje in hun clio te bouwen
Succes !
ook wil je na 2 jaar wel eens wat anders...
succes dude!

-
Hitman, jij gaat straks knallen. Gaaf project! Succes. mazzl Paul.
ik wil ook in de gt tuning&designtwingoturbo schreef:Hitman, jij gaat straks knallen. Gaaf project! Succes. mazzl Paul.

hoop hetDit word straks een snelle clio. Dat heb ik wel in de gaten.

tom
mijn clio zegt pssssjjt
doe niet zo raar man, act your ageMatthijs schreef:Hoezo ?? aan 1 vriendin heb ik wel genoeg hoorTijn schreef:dat bewijst maar weer hoeveel jij er kent jochieMatthijs schreef:Vrouwen en sleutelen gaat niet samen.... leer dat toch eensJan-Geert (Momentsleutel) schreef:en waar zijn die mooie vrouwend dan?? fotos!!:-P
![]()
![]()
of weet Janine niet dat jij nog een buiten-echtelijke relatie hebt ofzo
![]()
....... HAP HAP
there is no spoon.
mathijs, ik word echt strontziek van dat slappe gelul van je.
verder staan er in de hierboven genoemde posts psies de redenen waarom ik er toen niet aan begonnen ben. ook ik wilde eerst de remmerij en stuurinrichting en vering etc in orde hebben, als je alle kosten op gaat tellen van GOED en het liefst NIEUW spul kwam je op een bedrag uit waar je ook een dikke GT van kon bouwen. Dus simpel, na 2 jaar clio weg en wat nieuws.
maar ik hoop dat het jou allemaal wel lukt.... zou helemaal te gek zijn, dat is een ding wat zeker is.
verder staan er in de hierboven genoemde posts psies de redenen waarom ik er toen niet aan begonnen ben. ook ik wilde eerst de remmerij en stuurinrichting en vering etc in orde hebben, als je alle kosten op gaat tellen van GOED en het liefst NIEUW spul kwam je op een bedrag uit waar je ook een dikke GT van kon bouwen. Dus simpel, na 2 jaar clio weg en wat nieuws.
maar ik hoop dat het jou allemaal wel lukt.... zou helemaal te gek zijn, dat is een ding wat zeker is.

Immer wieder die verdammte Holländer
Jullie zijn aardig aan het happen zeg........... het "ZOGENAAMDE" kliekje ??
Have fun with it man ! 
IIG jij succes HITMAN
P.S. Tijn.... zorg eerst maar eens dat je PA wordt

Weer genoeg gezeik ..... ONTOPIC

IIG jij succes HITMAN

P.S. Tijn.... zorg eerst maar eens dat je PA wordt

Weer genoeg gezeik ..... ONTOPIC

he kerel's dimmen voor vanavond,het gaat hier over ombouw van HITMAN,en nie over gelul van de ene zijn vrouwtje,of kindjes maken etceteraaaaaaaaaaaaaaaa
Volgens mij gaat dat niet goed hier. Het wordt gevaarlijk. Uitkijken mensen, binnenkort komen de vredesonderhandelaars van de VN hier op bezoek 

[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
Kijk daar is de vredesonderhandelaar... en hij heeft helemaal gelijk. Hou het bij het topic!!!
Succes Hitman met de keuze voor een superblokje in je clio
Succes Hitman met de keuze voor een superblokje in je clio

[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]