Voor zover ik kan beoordelen lijkt de nieuwe Scénic nogal veel op het huidige model, maar dan meer in de stijl van de nieuwe Clio en Mégane wat betreft lichtpartijen, wielkasten, kunstof lijsten en achterkant.
http://galleries.wheels24.co.za/cars/re ... ges/08.jpg[/img]
De hele foto-galerij vind je
hier.
Ik weet niet in hoeverre je alle verhalen op het internet moet geloven, maar als ze waar zijn, wordt het een luxe versie van de nieuwe Mégane, met zaken als een bandenspanningscontrolesysteem (leuk woord voor Scrabble!) standaard. Het interieur wordt ook heel anders, met digitale meters, een verticale startkaart en de versnellingspook in het dashboard (zoals de Picasso het heeft). Dat laatste schijnt niet zoveel uit te maken en bovendien is de versnellingspook van de huidige Scénic ook niet bepaald een sportmodel.
De handrem is òf automatisch zoals in de Vel Satis, òf aan de andere kant van de bestuurder, zodat er tussen de voorstoelen een opbergruimte bij kan (alsof we die al niet voldoende hebben...

).
Dan komt er nog een Grand Scénic die 40 cm langer is en twee opklapbare stoelen op de derde rij heeft, zodat Opel met zijn Zafira weer iets heeft om over na te denken.
Er is ook sprake van de 2.2 dCi motor uit de Laguna.
Al het bovenstaande heb ik van het internet, dus kijk me er niet op aan als het niet waar blijkt te zijn. Ik heb namelijk ook gehoord dat er een nieuwe RX4 komt op basis van de Scénic en dat die er niet komt.
Dus zoek het zelf maar uit.
- Peter