hoi
zeg heb een probleempje
reed vandaag in mijn auto en ineens hoorde ik een klapperend geluid links voor
ik uitstappen en trapte een keer tegen mijn band en ja daar zat het
dus als ik met twee handen de band vast pak dan ja hoe moet ik het zeggen ,er speling in zit (tik tik)als ik hem heen en weer beweeg
dus op de krik kijken ,doe ik hetzelfde nog een keer en dan is het best met veel moeite om de tik te horen.
dus met druk op de banden hoor je het duidelijk
wat zou het zijn as,lager ??
alleen links ,voel niets in het stuur
moeilijk vertellen
sorry
speling een wiel van clio2 wat nu
Je as is het iig niet, daardoor kan je geen speling op je band hebben, dat moet of kan je alleen horen terwijl je rijdt, niet zo voelen aan je band zeg maar. Je kan speling op het wiellager hebben, dan kan de band voelbaar los zitten en hoor je 'm zingen tijdens het rijden, of je fusee is overleden, klopt en tikt ook met oneffen weggedeeltes. Één van de twee dus.
Mrtn = Maarten
Ik heb dit ook gehad, duidelijk voelbare speling, maar die voelde je ook in het stuur (bij optrekken). Dat was toen mn stuurkogel die was overleden. Kan idd ook je lager zijn, dan maakt ie geluid. In Frankrijk hebben ze toen mn auto in zn vrij gezet. Aan de voorkant op één kant opkrikken en toen gasgeven, toen kon die gast met het blote oog zien dat me lager kapot was (wiel deinsde een beetje zeg maar).
ben eruit
even naar de dealer geweest
het was de fusiekogel
auto zat nog in de topgarantie
dus voor niets
maar ze doen het maar aan een kant
bedankt voor de tips
waar werk je dan petje
even naar de dealer geweest
het was de fusiekogel
auto zat nog in de topgarantie
dus voor niets