speling een wiel van clio2 wat nu

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

hoi

zeg heb een probleempje
reed vandaag in mijn auto en ineens hoorde ik een klapperend geluid links voor

ik uitstappen en trapte een keer tegen mijn band en ja daar zat het

dus als ik met twee handen de band vast pak dan ja hoe moet ik het zeggen ,er speling in zit (tik tik)als ik hem heen en weer beweeg

dus op de krik kijken ,doe ik hetzelfde nog een keer en dan is het best met veel moeite om de tik te horen.

dus met druk op de banden hoor je het duidelijk

wat zou het zijn as,lager ??

alleen links ,voel niets in het stuur

moeilijk vertellen

sorry
Mrtn
Car: R5GTT

Je as is het iig niet, daardoor kan je geen speling op je band hebben, dat moet of kan je alleen horen terwijl je rijdt, niet zo voelen aan je band zeg maar. Je kan speling op het wiellager hebben, dan kan de band voelbaar los zitten en hoor je 'm zingen tijdens het rijden, of je fusee is overleden, klopt en tikt ook met oneffen weggedeeltes. Één van de twee dus.
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Ik heb dit ook gehad, duidelijk voelbare speling, maar die voelde je ook in het stuur (bij optrekken). Dat was toen mn stuurkogel die was overleden. Kan idd ook je lager zijn, dan maakt ie geluid. In Frankrijk hebben ze toen mn auto in zn vrij gezet. Aan de voorkant op één kant opkrikken en toen gasgeven, toen kon die gast met het blote oog zien dat me lager kapot was (wiel deinsde een beetje zeg maar).
PETJE

gerrit-jan anders kom een keer bij mij op het werk dan kan ik zo kijken waar de speling zit. meestal kan het de stuurkogel zijn of de fusiekogel zijn.

groetjes patrick
Ben

Ik had het ook bij de gtt bij mij was het 1 fusee kogel gelijk alle 2 maar vervangen.

Kan ook je stuurkogel zijn.
Anonymous

ben eruit

even naar de dealer geweest

het was de fusiekogel

auto zat nog in de topgarantie
dus voor niets

maar ze doen het maar aan een kant :(

bedankt voor de tips

waar werk je dan petje
Anonymous

deze topic kan opgeblazen worden
Ben

Boem

Het is toch handiger als ze open blijven dan kunnen mensen later met het zelfde probleem eventueel nog vragen stellen.
Plaats reactie