GTE naar GTT

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ahameter
Contacteer:

Wat vinden jullie van de volgende stelling :

Als je niet kijkt naar de motor van de gte en gtt maar naar het uiterlijk, is het dan niet verstandiger om een gte om te bouwen naar een gtt (want volgens mij zijn ze niet helemaal het zelfde)

Een gtt is nou eenmaal een auto waar stevig in gereden wordt. dus heeft de motor meer te verduren gehad.Heb je een gte 1.7, die ook snel is, kan je die gelijk maken aan een gtt, dan heb je de looks van een gtt met een (hopelijk) betere motor die ook snel is.

Of zeg ik nu iets heel erg stoms :p

Is het vershil tussen een gte 1,7 en een gtt zo groot dat dit niet meer te vergelijken is....

Arjen.
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Er zijn onderhuids wel een aantal verschillen die problemen geven. De kabelboom is natuurlijk niet hetzelfde, het dashboard is anders, maar verder zijn ze redelijk gelijk...

Ik denk dat als je toch een Turbo wilt hebben je er maar meteen 1 kan kopen, ipv ombouwen van een GTE. Koop gewoon niet te snel een auto. Kijk goed rond, neem iemand mee die er serieus verstand van heeft. Er zijn nog redelijk wat 5'jes in omloop. Niet allemaal even goed, maar dat is dus gewoon een zoekwerkje.

Is die phase 1 van GTTPrutser (dat is 'ie overigens niet) niks? Ik weet niet hoeveel verstand je zelf van auto's hebt, maar bij de aankoop van een GTT is het wel een pre.

Succes in ieder geval!
Riël
Über-Spammer

Je hebt er waarschijnlijk een beter betrouwbaar motortje in liggen dan inderdaad.

Maarja, " waar is de turbo " ga je je dan afvragen :D Ik heb een Gte gehad maar wegens gebrek aan plezier toch maar weer een Gtt gekoch :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jeroen.k

Ik snap je stelling niet helemaal, want je praat een beetje door elkaar, maar voor de carrosserie maakt het niet zoveel uit of er stevig in gereden is of niet hoor. Het lijkt mij een hoop werk voor niets.
Tijn
Contacteer:

Ahameter schreef: Als je niet kijkt naar de motor van de gte en gtt maar naar het uiterlijk, is het dan niet verstandiger om een gte om te bouwen naar een gtt (want volgens mij zijn ze niet helemaal het zelfde)
Uiterlijk zijn ze op het typeplaatje na gelijk, dus dan moet je het typeplaatje vervangen......
Een gtt is nou eenmaal een auto waar stevig in gereden wordt. dus heeft de motor meer te verduren gehad.Heb je een gte 1.7, die ook snel is, kan je die gelijk maken aan een gtt, dan heb je de looks van een gtt met een (hopelijk) betere motor die ook snel is.
Wil je hem nou motorisch gelijk maken aan de GTT want dan klopt dat motorverhaal dus niet? 9 van de 10 GTE's die te koop staan hebben ook dik 2 ton op de teller trouwens ..... een "goed" blok is dus in beide gevallen een revisieblok.
Of zeg ik nu iets heel erg stoms :p

Is het vershil tussen een gte 1,7 en een gtt zo groot dat dit niet meer te vergelijken is....
Het verschil in rijprestaties is wel zo groot dat je de snelheid niet kan vergelijken ja.
de GTT heeft met zijn complexere motor wel 20 - 25 pk meer aan boord, een winst van 25% ten opzichte van de GTE dus.
there is no spoon.
Chrisv

ik zou zeggen, maak eens een proefritje met een GTE en met een GTT :D
some people are alive only because it's illegal to kill them
Ahameter
Contacteer:

Ik bedoel inderdaad dat er qua uiterlijk dus geen enkel verschil is tussen de gte en gtt. Dat als het je om uiterlijk te doen is misschien beter een gte kan nemen omdat daarmee (waarschijnlijk) iets voorzichtiger is gereden.
Maar ik merk al dat je toch snel gaat verlangen naar een gtt...... ik heb nog nooit in een gte of een gtt gereden ik weet dus nog niet wat ik mis..

Arjen
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
Mrtn
Car: R5GTT

in een 1.1 kan net zo getrapt zijn als in een 1.4 turbo hoor. laat je niet misleiden

mijn ouwe 1.1 liet ik harder werken dan de 1.7 die ik nu heb
Mrtn = Maarten
Vos

heb een jaar in een GTE gereden toen verkocht :( want ik wou een GTT na 1 testritje was ik verkocht alleen staken mijn ouders daar een stokje voor! GTT is uit huis jonguh! heb dus nu weer een GTE gekocht! GTT is gewoon werelds als die meter van de turbo naar rechts gaat dan begint het te kriebelen en dan VROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM! Die GTT komt er bij mij wel :D alleen nu nog ff niet :(

Dus als je het geld hebt (en er vooral voor over hebt) Koop een GTT
Clio 16v.....
Merijn
Über-Spammer

Same here... Ik heb een GTT gehad, nu een Williams, maar dat er ooit weer een GTT gaat komen staat als een hele dikke paal boven water! :D
Matijs
Contacteer:

I pity the fool that don't have a turbo on his wheelz :lol:
Merijn
Über-Spammer

hehe... Die had ik voorheen inderdaad als signature! :D
Plaats reactie