Hoe ken dat?
Gisteren gaf mijn buitentempmetertje tijdens het rijden + 8 graden aan. Het was echter veel kouder! Dít is de eerste keer dat ie echt extreem veel afwijkt.
Vanochtend stond ie weer op -5, dus dat kan redelijk kloppen.
Wat is de meest voor de hand liggende oorzaak (en gaarne ook een tippie om het weer in orde te krijgen)
[rsi]buitentemp.meter
Volgens mij is dat een kwaaltje bij Clio's. Bijna iedereen die ik ken heeft dat probleem. Vanochtend gaf de mijne eerst -28 aan en sprong daarna ineens naar -3 en voordat ik het wist leefde we weer op de noordpool... Ik denk dat het te maken heeft met een slechte sensor of matige bedrading.
-
nooit geen last van gehad, tjeck je sencor in de linkerbuitenspiegel eens.
ps: bij een rsi is nix anders aan de temp.meter dan bij een 16v of willi.
ps: bij een rsi is nix anders aan de temp.meter dan bij een 16v of willi.
-
het plaatsen van {rsi} voor het topic is niet mijn idee, maar het idee van de moderators.
Ik wist niet dat de temp.sensors identiek zijn...
Gr
PC
Ik wist niet dat de temp.sensors identiek zijn...
Gr
PC
Die sensor, dat is toch een thermokoppel, of niet? Dan kan het dus zijn dat de draadjes "tussendoor" ergens contact maken, waardoor dus de meting (het el. signaal) niet klopt. Of klets ik nu uit mijn nek? (is nog vroeg voor mij)
-
- Moderator
- Car: MB
klinkt als massa probleempjes, ik heb overigens nog nooit ergens last van gehadMerijn schreef:Volgens mij is dat een kwaaltje bij Clio's. Bijna iedereen die ik ken heeft dat probleem. Vanochtend gaf de mijne eerst -28 aan en sprong daarna ineens naar -3 en voordat ik het wist leefde we weer op de noordpool... Ik denk dat het te maken heeft met een slechte sensor of matige bedrading.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Da's gek, sinds gisterochtend geeft ie weer hele aannemelijke waarden aan.
Misschien had de sensor afgelopen zondag een winterdipje??
Misschien had de sensor afgelopen zondag een winterdipje??