[R5GTE]Stotterende motor gte.
Sinds vanmiddag doet mijn gte vreemd.(is die met het blok een een 19 txe)
Vooral bij lage toeren "stotterd" de motor, alsof hij even geen benzine krijgt ofzo. Er zit zat in de tank, dus dat kan het niet zijn. Verder als je wat harder rijdt stotterd ie soms een beetje, maar hij houdt niet in. Net alsof hij dus even geen stroom of benzine krijgt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
De bougiekabels heb ik al vervangen en daar lag het niet aan. ps de motor was gewoon warm.
groeten,
Hagen
Vooral bij lage toeren "stotterd" de motor, alsof hij even geen benzine krijgt ofzo. Er zit zat in de tank, dus dat kan het niet zijn. Verder als je wat harder rijdt stotterd ie soms een beetje, maar hij houdt niet in. Net alsof hij dus even geen stroom of benzine krijgt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
De bougiekabels heb ik al vervangen en daar lag het niet aan. ps de motor was gewoon warm.
groeten,
Hagen
-
Mischien de lamdasonde?Vuile injektor?
Dus dan moet ik hem op een testkast laten zetten bij Renault.
-
Dat kan nooit kwaad
Mischien heeft er iemand nog andere ideeen, kan van alles zijn.
Mischien heeft er iemand nog andere ideeen, kan van alles zijn.
tja, het is een beetje vaag. Hij heeft altijd goed gelopen en nu in totaal pas 77000 gelopen.
Das toch niet veel.
Das toch niet veel.
-
Mischien de bobine, kan ook nog. heb je geen reserve liggen, porbeer je die.Of iets heel eenvoudigs, vuile stekkers van bepaalde senors, ff een paar lostrekken en inspuiten met kontaktspray. heb je ook al de verdelerkap gecontroleerd?
boobine heb ik zo niet liggen, maar ik zal alles eens goed schoon maken. Kijken of dat werkt.
De bougies zijn nog geen 500 km oud, want die heb ik nog niet zo lang geleden vervangen. Maar hoe kan je het mengsel bekijken dan?
Zwart is teveel benzine, wit is teveel lucht.
De officiele kleur moet koffie-met-melk-bruin zijn, maar als jij em uitzet verkleurt ie al vrij snel.
En sja als ie helemaal volgeprut zit weet je ook dat er iets niet goed is
De officiele kleur moet koffie-met-melk-bruin zijn, maar als jij em uitzet verkleurt ie al vrij snel.
En sja als ie helemaal volgeprut zit weet je ook dat er iets niet goed is

Zal ik eens bekijken.
Maar hij doet het alleen als de motor warm is.
Vanmorgen, toen de motor nog koud was deed hij het prima, maar zodra hij warm wordt begint het gestotter weer. Het is vooral erg als hij stationair draait en bij lage toeren. Ra ra wat is dit toch.
Ik ben nog even bij een garage geweest en die zeiden dat ik injector reiniger in de benzine moest doen.
Dat kom het misschien wezen. Is dit mogelijk?
Maar hij doet het alleen als de motor warm is.
Vanmorgen, toen de motor nog koud was deed hij het prima, maar zodra hij warm wordt begint het gestotter weer. Het is vooral erg als hij stationair draait en bij lage toeren. Ra ra wat is dit toch.
Ik ben nog even bij een garage geweest en die zeiden dat ik injector reiniger in de benzine moest doen.
Dat kom het misschien wezen. Is dit mogelijk?
Probeer eens een andere BDP sensor of een andere bobine.
Theorie hierachter is, dat de weerstand van een elektrisch onderdeel hoger wordt als de omgevingstemperatuur hoger wordt. Op een gegeven moment kapt 'ie er gewoon mee
Theorie hierachter is, dat de weerstand van een elektrisch onderdeel hoger wordt als de omgevingstemperatuur hoger wordt. Op een gegeven moment kapt 'ie er gewoon mee
BDP Semsor? hmmm waar zit die? En wat doet die?Willem S schreef:Probeer eens een andere BDP sensor of een andere bobine.
Iemand zie ook nog dat het aan de lambdasonde kon liggen. Die werkt namelijk pas als de motor warm is.
Ik ga alles wel uitproberen

-
de BDP-sensor zit op je versnellingsbak, het kabeltje loopt naar de ontstekingsmodule.Hagen schreef:BDP Semsor? hmmm waar zit die? En wat doet die?Willem S schreef:Probeer eens een andere BDP sensor of een andere bobine.
Iemand zie ook nog dat het aan de lambdasonde kon liggen. Die werkt namelijk pas als de motor warm is.
Ik ga alles wel uitproberen
Bedankt, ik zal van de week eens kijken.
Ik ga gewoon alles af en dan komt het probleem vanzelf naar boven
Ik ga gewoon alles af en dan komt het probleem vanzelf naar boven
-
- Contacteer:
klinkt alsof het slangetje van je mapsensor gescheurdt is in het bochtje bij de sensor zelf
beetje stotteren,af en toe wat geplof in je uitlaat ,verder niet inhouden
na de breuk slangetje afknippen en weer monteren
of slangetje vernieuwen
of slangetje vernieuwen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Waar zit dat slangetje? We hebben het toch wel over een gte?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:klinkt alsof het slangetje van je mapsensor gescheurdt is in het bochtje bij de sensor zelf
of slangetje vernieuwen
Dat slangetje loopt van bovenop je inlaatspruitstuk naar je MAP sensor, en die zit normaar gesproken boven je bobine, weet niet of dat bij jouw ook zo is, aangezien die motor er achteraf in gekomen is. maar als je dat dunne slangetje volgt die bovenop het inlaatspruitstuk zit kom je vanzelf bij je MAP sensor.
Gr Bart
Gr Bart
thanks, ik zal eens kijken 

MaP sensor is GM fabrikaat
Bas, in hoeverre is het stotteren of is het inhouden van de motor?
kleine korte onderbrekingen = stotteren
1 langere onderbreking per keer = inhouden
gebeurt dit bij half gas of bij vol gas ??
mocht het inhouden zijn dan ken ik het probleem een lid van onze club uit Zweden. hij heeft toen de luchtregeleenheid eens een keer goed schoon gemaakt en het was over.
bij echt stotteren moet het idd voor 99% iets met de MAP sensor zijn
mocht het inhouden zijn dan ken ik het probleem een lid van onze club uit Zweden. hij heeft toen de luchtregeleenheid eens een keer goed schoon gemaakt en het was over.
Het is echt stotteren. En pas als de motor warm is. Dus niet bij koud. Het is echt vaag, want hij heeft dit nog nooit eerder gedaan. Maar als het de MAP sensor is kan je die dan zo vervangen en wat kost dit zo'n nieuwe sensor?R5GTE schreef:MaP sensor is GM fabrikaat![]()
-
- Contacteer:
dat je veel moet betalen
map sensor regelt niet veel tijdens de opwarm fase
het is namelijk een meetpunt voor de inspuithoeveelheid afhankelijk van de onderde drukken in je inlaat spruitstuk
en bij koud start loopt de moter toch in een rijk mengsel
map sensor regelt niet veel tijdens de opwarm fase
het is namelijk een meetpunt voor de inspuithoeveelheid afhankelijk van de onderde drukken in je inlaat spruitstuk
en bij koud start loopt de moter toch in een rijk mengsel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
je kan kijken bij de gasklep als deze vies is zo ja schoon maken . en de lucht meter ken ook die problemen geven ( zelf ook gehad).
Daar was tie weer.
Hij is nu aan de computer geweest en heb daarna de temp. sensor vervangen. Deze gaf bij een koude motor al 43 graden aan. Deze vangenen, maar het probleem bleef. Toen maar weer andere bougie's erin (bij Renault gehaald) zodat de temp. in ieder geval klopte. Nu liep ie veel beter stationair en veel minder stotteren, maar nu komt het..
Als je nu lekker doortrekt op de snelweg gaat ie inhouden en stotteren. Dit deed hij eerst niet. Ik wordt er dus nu echt ziek van. Wat kan dit nu weer zijn. HELP!

Hij is nu aan de computer geweest en heb daarna de temp. sensor vervangen. Deze gaf bij een koude motor al 43 graden aan. Deze vangenen, maar het probleem bleef. Toen maar weer andere bougie's erin (bij Renault gehaald) zodat de temp. in ieder geval klopte. Nu liep ie veel beter stationair en veel minder stotteren, maar nu komt het..
Als je nu lekker doortrekt op de snelweg gaat ie inhouden en stotteren. Dit deed hij eerst niet. Ik wordt er dus nu echt ziek van. Wat kan dit nu weer zijn. HELP!

-
Kun je anders niet een regeleenheid lenen van een andere GTE, om uit te sluiten dat er een fout in je eigen computer zit? Miaschien heeft Jeroen er eentje over (mr.GTE
)

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
[off topic]
Sorry
maar jeroen ga je deze vrijdag nog mee naar zoetemeer/bodegrave?? kijk even in het FNO topic en meldt je aan, of niet natuurlijk
[/off topic]
Gr. Frits
Sorry
maar jeroen ga je deze vrijdag nog mee naar zoetemeer/bodegrave?? kijk even in het FNO topic en meldt je aan, of niet natuurlijk
[/off topic]
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
Zou het aan de Lambdasonde kunnen liggen?
Zo ja, heeft iemand nog zo'n ding liggen?
Zo ja, heeft iemand nog zo'n ding liggen?
Nou, ik wordt nu echt moedeloos.
Ben de hele zaterdag bezig geweest met de gte.
Bij een garage aan de computer gehad en die las niets fouts uit. lambdasonde was iets traag, maar nog wel goed. bougies, kleppen en bougieskabels ook allemaal goed. Alle sensoren goed.
Brandstoffilter vervangen. Maakte ook niets uit.
Toen kwamen we op het idee om de brandstofdruk te testen en het bleek dat als je de retourleiding van de benzine dicht kneep, hij beter oppakte bij het gasgeven. Ik heb toen ook de benzinedruk meter(dat tonnetje) vervangen, en het is dus nog steeds SHIT!!
Bij een koude motor niets aan de hand, maar bij een warme motor gaat hij inhouden en stotteren bij het gas geven. Vooral bij veel gas in een keer. Rustig optrekken gaat wel aardig. Verder loopt ie stationair ook klote. Wat is dit toch? Niemand? Is het misschien de brandstofpomp die te weinig druk leverd of is het dat zwarte kastje op het inlaatspruitstuk dat aan het gasklephuis zit. Ik weet het nu echt niet meer. HELP!!

Ben de hele zaterdag bezig geweest met de gte.
Bij een garage aan de computer gehad en die las niets fouts uit. lambdasonde was iets traag, maar nog wel goed. bougies, kleppen en bougieskabels ook allemaal goed. Alle sensoren goed.
Brandstoffilter vervangen. Maakte ook niets uit.
Toen kwamen we op het idee om de brandstofdruk te testen en het bleek dat als je de retourleiding van de benzine dicht kneep, hij beter oppakte bij het gasgeven. Ik heb toen ook de benzinedruk meter(dat tonnetje) vervangen, en het is dus nog steeds SHIT!!
Bij een koude motor niets aan de hand, maar bij een warme motor gaat hij inhouden en stotteren bij het gas geven. Vooral bij veel gas in een keer. Rustig optrekken gaat wel aardig. Verder loopt ie stationair ook klote. Wat is dit toch? Niemand? Is het misschien de brandstofpomp die te weinig druk leverd of is het dat zwarte kastje op het inlaatspruitstuk dat aan het gasklephuis zit. Ik weet het nu echt niet meer. HELP!!
-
- Contacteer:
kan het zijn dat je een keer de tank helemaal hebt leeggereden? ik heb soort gelijke klachten ook eens gehad nadat ik stil stond omdat ik geen benzine meer had. Misschien zit er vuil in je benz filter/leiding etc....
bij mij ging het overigens vanzelf weer over....
bij mij ging het overigens vanzelf weer over....
ETE [Endure The Elements]
PIOT [Pain is only temporary]
PIOT [Pain is only temporary]
Volgens mij is dat het niet, want er zat geen vuil in het benzinefilter en het is alleen bij een warme motor
-
- Contacteer:
Je zou nog een benzine opbrengst meting kunnen doen , het kan
zijn dat de brandstofpomp verstopt zit .Dit had ik ook bij mijn clio .
De druk was goed , maar als je vermogen vroeg dan hield ie in .
Zie hieronder .
[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/opbr.jpg[/img]
Bij mijn clio zat het zeefje verstopt die onderop de pomp zit .
Succes ,
Marcel
Zie hieronder .
Succes ,
Marcel
He, bedankt voor je hulp. Hier zat ik ook een beetje aan te denken, of het is misschien de bobine.Marcel (mlg) schreef:Je zou nog een benzine opbrengst meting kunnen doen , het kan
Zie hieronder .
Succes ,
Marcel
Is het misschien mogelijke dit bij jou in de garage in lelystad te testen? Als je tijd hebt natuurlijk.