[Clio 16V] Motor wil niet starten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
BartK (Adrenalin)

Vandaag heb ik mijn auto afgemaakt. Het blok is eruit geweest ivm de koppeling die niet meer goed was. Ik heb moeten wachten op een motorsteun die gister binnen is gekomen. Zojuist was ik zover dat ik de auto kon starten, maar hij slaat meteen af. De auto heeft +/- 2 weken stil gestaan. Ik weet niet of het hier aan kan liggen, heeft iemand anders misschien nog ideeën?

Tijdens het verwijderen van het blok ben ik wel iets tegen gekomen. In de kabelboom (bij de stekkers in het zwarte kastje) zit een groen stekkertje. Dat stekkertje is doorgebrand/gesmolten. Ik weet niet of hier een zekering in zat of iets anders en zou dit betrekking hebben op het probleem dat ie niet start?
Ik heb hier wel een foto van, maar kan hem niet uploaden. Ik zou dit wel via de site van Dennisvr kunnen doen maar die in niet online dus kan ik me niet registreren. Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn :wink: .
Jasper16v

door de 2 week stilstaan kan het iig niet komen
BartK (Adrenalin)

Leek mij ook al sterk.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

FOTO! Hij is een beetje groot, maar ik heb hier tijdelijk geen Photoshop opstaan en kon 'm dus ook niet resizen. Excuses...

[img]http://home.planet.nl/~kamp0871/BartK.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Merijn op vr 14 feb 2003 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
BartK (Adrenalin)

Bedankt voor het plaatsen van het fotootje :lol: . Wie kan mij vertellen waar dit van is?? En heeft dit met mijn probleem te maken?
Mrtn
Car: R5GTT

Welk nummer op het stekkerblok zit ie???
Dan is het wat makkelijker, dan kijk ik vanavond namelijk even in het schema boek.
Mrtn = Maarten
BartK (Adrenalin)

ik zal dadelijk even kijken als ik weer thuis ben.
BartK (Adrenalin)

Dit is alles wat er op het groene labeltje staat:

R.I.M.A.
controle electrique

reference: 7700281596
indice: A
Date: 23/95
Operateur: 254 A

ITG 431

En onder de streepjescode staat: COD 0281596A
BartK (Adrenalin)

Ik zat net nog ff te kijken, en volgens mij is het een sperdiode die doorgebrand/gesmolten is...
Bart V

klopt, bij mij zit er ook een diode tussen, die is volgens mij voor de voeding van de computer. zo kan de computer geen negative spanning krijgen, hierdoor gingen ze wel eens stuk geloof ik. Lijkt me wel een belangrijke draad. denk dat dat je startprobleem is.

Gr Bart
Plaats reactie