dit is denk ik het belangrijkste stukjeTurbo-Peer schreef: Al het andere is verboden en levert een boete van 57 euro op. Jacobs: 'Het mag er zelfs niet op zitten, dus snel uitzetten helpt niet.' Volgens de politie zal er bij bromfietscontroles en verlichtingscontroles op gelet worden.
Blauwe verlichting verboden.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
-
groot gelijk is toch ook onzin die lampjes
if it isn't possible it is not impossible
-
- Moderator
- Car: Megane
Ik vond neon licht orgineel onder auto's maar je ziet het te veel dat vind ik jammer. En ik vind het terechtdat de politie op gaat treden tegen lichtjes aan de buiten kant van de auto. Want er kunnen zware ongelukken van gebeuren als andere weg gebruikers er naar gaan kijken dan raken ze af geleid.
Wat ik nog steeds mooi vind is neon licht bij je ice dat ga ik dus ook zeker doen dat is gewoon vet.
Gelukkig hebben we allemaal een andere mening anders word het snel saai toch
Wat ik nog steeds mooi vind is neon licht bij je ice dat ga ik dus ook zeker doen dat is gewoon vet.
Gelukkig hebben we allemaal een andere mening anders word het snel saai toch
shid, wilde net van die mooie politie flitslampen voor in de bumper inbouwen en eventueel op m'n dak en achteraan STOP RTC inbouwen... nou ja... 

-
- Contacteer:
Tja... hier is de politie niet zo pietluttig als in Nederland, integendeel zelfs. Maar dat is ook niet goed.
Wat ik af en toe tegenkom:
* auto's met neon eronder
* auto's met gekleurde stadslichten
Wat ik hier geregeld tegenkom:
* auto's met alleen de stadslichten aan
* auto's met stadslichten en mistlichten aan (er is hier vrijwel nooit mist)
* auto's met de hele kerstboom aan
Wat ik ronduit vaak tegenkom:
* auto's met een komlamp, achterlicht of remlicht kapot (zelfs een keer een politieauto)
* auto's met groot licht dat ze vertikkken uit te zetten
Alles goed en wel en van mij mag je doen met je auto wat je wil, maar zodra je iemand anders potentieel in gevaar brengt wordt het opeens een ander verhaal. Blauw licht zie je van kilometers afstand (ik tenminste, terwijl ik toch erg sterke contactlenzen nodig heb) en betekent voor mij dat er levens op het spel staan. Als er dan één of andere Jan met de korte achternaam met zijn opgesierde koekblik aan komt kakken, ben ik daar niet zo blij mee. Een beetje de stoere jongen zitten uit te hangen ten koste van de verkeersveiligheid.
Er zijn zoveel manieren om je auto mooi te maken zonder dat dit andere mensen in gevaar brengt.
- Peter
Wat ik af en toe tegenkom:
* auto's met neon eronder
* auto's met gekleurde stadslichten
Wat ik hier geregeld tegenkom:
* auto's met alleen de stadslichten aan
* auto's met stadslichten en mistlichten aan (er is hier vrijwel nooit mist)
* auto's met de hele kerstboom aan
Wat ik ronduit vaak tegenkom:
* auto's met een komlamp, achterlicht of remlicht kapot (zelfs een keer een politieauto)
* auto's met groot licht dat ze vertikkken uit te zetten
Alles goed en wel en van mij mag je doen met je auto wat je wil, maar zodra je iemand anders potentieel in gevaar brengt wordt het opeens een ander verhaal. Blauw licht zie je van kilometers afstand (ik tenminste, terwijl ik toch erg sterke contactlenzen nodig heb) en betekent voor mij dat er levens op het spel staan. Als er dan één of andere Jan met de korte achternaam met zijn opgesierde koekblik aan komt kakken, ben ik daar niet zo blij mee. Een beetje de stoere jongen zitten uit te hangen ten koste van de verkeersveiligheid.
Er zijn zoveel manieren om je auto mooi te maken zonder dat dit andere mensen in gevaar brengt.
- Peter
-
Neon onder de auto zorgt wel voor afleiding van ander medeweggebruikers. Maar ik heb ook zoiets van als er een dik getunede auto langs rijd word ik ook afgeleid, dus is het een beetje onzin die wet van de politie. Als het je interesseert en mooi vind kijk je er langer naar dan iemand die het niet mooi vind en dat is niet alleen bij neon maar bij meerdere dingen wat je kan afleiden. Politie kan ook vrouwen met een strak kontje en lekker kort rokje een bekeuring geven, omdat het ons ook afleid
.
Maarja dat is mijn mening he.
Stephan

Stephan
-
- Contacteer:
Hmm, goed punt. Hoewel ik denk dat verkeersongevallen nog de minste van mijn zorgen zouden zijn, als ik teveel naar andere vrouwen zou kijken.*Stephan_RSI* schreef:Politie kan ook vrouwen met een strak kontje en lekker kort rokje een bekeuring geven, omdat het ons ook afleid![]()
.
Stephan

Dat doet me denken aan de verkeerspolitie (Polizia Municipale) die in zag in Italië. Door sommigen van hen zou je graag op de bon worden geslingerd.

- Peter
Het blijft een mensenlijk vak. Dus met twee maten meten zal blijven bestaan. En de rijdende kerstbomen met Scania op de grill, het mag niet maar ze rijden ook 95-98 km/h en dat mag ook niet. Het is een middel om veel geld binnen te kunnen halen. Spoilers is de politie ook niet blij mee. Zouden ze ook het liefst wat aan doen, maar ze hebben nog geen grond gevonden voor een wetsaanpassing.
Derby
Derby
Nee dat is het niet helemaal. Het heeft te maken met botsveiligheid. Er zijn spoilers die over de achterkant uit steken. Voor de Apk mogen er geen uitstekende delen aan een auto zitten (uitgezonderd spiegels). Stel je voor je rijd met zo'n statafel in de stad rond. Rijd er zo'n studentje te laat voor zijn college hard rond op zijn fiets uiteraard zonder remmen. En die vliegt op je sta-tafel, mooi dat hij een gebroken nek heeft. En ook natuurlijk het zicht wordt erdoor belemmerd. en het trekt de aandacht van mede weg gebruikers.
Overgens, ik vind het vaak mooi er uit zien uitbundige spoilers. Ik vind het dus allemaal haags gemeut.
Derby
Overgens, ik vind het vaak mooi er uit zien uitbundige spoilers. Ik vind het dus allemaal haags gemeut.
Derby
Tja, als iedereen met lampen en discobollen gaat rijden, valt een politie/brandweer/ambulance-auto ook niet meer op. Ik denk dat het redden van levens en zo vlug mogelijk bij een incident ter plaaste zijn even wat belangrijker is dan een "just for the fun" projectje op je auto.Derby schreef:Het is een middel om veel geld binnen te kunnen halen.
Helemaal mee eens. Maar zeg nou zelf neon verlichting overdag zie je toch bijna niet zeker niet als het onder een auto zit. En zo' flitsend blauw licht in de binnen spiegel trekt echt wel de aandacht. Daarbij de nooddiensten hebben nog geluid ook.Tja, als iedereen met lampen en discobollen gaat rijden, valt een politie/brandweer/ambulance-auto ook niet meer op. Ik denk dat het redden van levens en zo vlug mogelijk bij een incident ter plaaste zijn even wat belangrijker is dan een "just for the fun" projectje op je auto.
Derby
-
Oh, dan heb ik weer een probleem.. Door mijn luide muziek hoor ik die sirene niet meer.. en door de diepe bassen danst mijn binnenspiegel en ZIE ik ze ook niet meer..Derby schreef: Helemaal mee eens. Maar zeg nou zelf neon verlichting overdag zie je toch bijna niet zeker niet als het onder een auto zit. En zo' flitsend blauw licht in de binnen spiegel trekt echt wel de aandacht. Daarbij de nooddiensten hebben nog geluid ook.
Derby
Wellicht de muziek wat zachter zetten? Dat is het volgende wetsvoorstel wat eraan zit te komen.. Luide muziek in de auto verboden.. Geheel terecht, gelukkig zet ik hem nooit zo hard, want dat is niet prettig luisteren meer.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
- Contacteer:
Ik heb ook streetglow onder de auto,en daar zijn de meeste mensen laaied entousiast over op shows,vooral bij Speed & Design veel leuke reacties op gehad.
Zo in het dagelijke leven heb ik het nooit aanstaan btw...
Zo in het dagelijke leven heb ik het nooit aanstaan btw...

-
me too!
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Bij mij ook precies hetzelfde 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
ik heb volgende week nog een paar nieuwe setjes liggen voor degene die geinterreseerd zijn.....
ik zie hier boven dat je een paar setjes hebt liggen
wat kosten die en hoe lang zijn deze?
wat kosten die en hoe lang zijn deze?
ze kosten 110 en de lengte is volgens mij 2*60 cm en 2*80 of 90 cm.....
-
- Contacteer:
Ik heb effe een vraagje.
Vanavond was ik weer eens kijken bij T.N.M. en toen ik stil stond deed ik mijn blauwe flitsertjes aan. Nou kwam er politie langs, en die schreven meteen 86 euro boete uit omdat volgens hun mijn verlichting niet voldeed aan de wettelijke eisen. Klopt, zei ik als je rijdt mag je geen andere verlichting voeren als wit/geel aan de voorkant en rood/orange aan de achterkant. Maar als je stilstaat en de auto stond niet op contact en de motor liep niet, dan mag je volgens mij toch wel gebruik maken van die extra verlichting????? Ik wil nu bezwaar indienen tegen mijn boete, maar sta ik eigenlijk in mijn recht als ik zoiets doe????? Wie kan en wil mij hiermee helpen?
Vanavond was ik weer eens kijken bij T.N.M. en toen ik stil stond deed ik mijn blauwe flitsertjes aan. Nou kwam er politie langs, en die schreven meteen 86 euro boete uit omdat volgens hun mijn verlichting niet voldeed aan de wettelijke eisen. Klopt, zei ik als je rijdt mag je geen andere verlichting voeren als wit/geel aan de voorkant en rood/orange aan de achterkant. Maar als je stilstaat en de auto stond niet op contact en de motor liep niet, dan mag je volgens mij toch wel gebruik maken van die extra verlichting????? Ik wil nu bezwaar indienen tegen mijn boete, maar sta ik eigenlijk in mijn recht als ik zoiets doe????? Wie kan en wil mij hiermee helpen?
Ik ben mijn wachtwoord kwijt!
Volgens mij kunnen ze je daar echt geen boete voor geven hoor, tenminste als je er niet mee reed zoals je zegt. Misschien ook wel handig om aan te geven bij een eventueel protest of er iemand achter het stuur zat. Kijk, als je naast je auto staat, hoe willen ze dan zeggen dat je reed. Succes !!EgidClioGrey schreef:Ik heb effe een vraagje.
-
- Contacteer:
Hoe kan ik eigenlijk protest indienen. want ik heb 5 getuigen dat ik niet reed maar naast mijn auto stond.
-
- Contacteer:
dus als ik de acceptgiro in de bus krijg staat er dan een nummer op ofzo? ik denk het toch van wel!! Nou in ieder geval bedankt voor de tip. 

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Zie dat maar es goed waterdicht te krijgen...Ben schreef:Waarom kopen jullie niet neon licht dat je in je computer kast kan hangen is 40 cm lang en kosten 15 euro. Plexi erom heen en het zit ook goed lijkt mij?

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Ooit gehoord van kit? peuleschilletje man.RenaultclioII16v (Peter) schreef:Zie dat maar es goed waterdicht te krijgen...Ben schreef:Waarom kopen jullie niet neon licht dat je in je computer kast kan hangen is 40 cm lang en kosten 15 euro. Plexi erom heen en het zit ook goed lijkt mij?
[img]http://members.ams.chello.nl/b.jansen2/2/case.jpg[/img]
Neon kasten

-

deur open kerstboom aan, deur dicht kerstboom uit.
evt. met simpele beweging en zonder extra scakelaars zo aan.
-
Nou sinds kort zit er dus een devils goed geluid onder de Clio. Uiteraard met een redelijk groot gat aan de achterkant, wat resulteerd in een mistwolk.
Wanneer die koud is en met koud weer bijvoorbeeld.
Nu is het idee om die mistwolk op mysterieuze wijze op te lichten.
niet zo mysterieus hoor, 'kwou dat met blacklight doen.
Blacklight geeft eigenlijk geen licht, 't is anders als neon.
Nu weet ik wel dat haast niks mag wat bereft extra verlichting, maar...
toch effe vragen.
Als ik dit op het plafond van de auto monteer is leuk evt. kan ook op de hoeden plank, maar bij de voeten is niks.
misschien iemand een suggestie?
Wanneer die koud is en met koud weer bijvoorbeeld.
Nu is het idee om die mistwolk op mysterieuze wijze op te lichten.
niet zo mysterieus hoor, 'kwou dat met blacklight doen.
Blacklight geeft eigenlijk geen licht, 't is anders als neon.
Nu weet ik wel dat haast niks mag wat bereft extra verlichting, maar...
toch effe vragen.

Als ik dit op het plafond van de auto monteer is leuk evt. kan ook op de hoeden plank, maar bij de voeten is niks.
misschien iemand een suggestie?