Het probleem deed zich vanmorgen voor, ik wil terug schakelen van 4 naar 3, op het moment dat ik mijn koppeling intrap hoor ik een klik geluid. Daarna (pook stond in vrij stand) kreeg ik hem niet meer in een versnelling, ben maar de vluchtstrook opgegaan.
Na een paar keer proberen (koppeling opnieuw intrappen) lukte het weer wel.
Daarna schakelde hij weer goed in alle versnellingen..
Weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn??
bij voorbaat dank.
[R5]Niet meer in versnelling krijgen
misschien is komt de koppeling niet goed meer vrij. wat kun je er aan doen? bekijk de stel meganisme een na. je heb geen last van slippende koppeling?
Anders chek de oliestand eens van de versnellings bak.
Anders chek de oliestand eens van de versnellings bak.
Ik denk dat ik geen slippende koppeling heb, alhoewel ik dat lang niet meer getest heb.
Test je dit niet door de auto in z'n 3 te schakelen handrem erop en dan langzaam koppeling laten opkomen?
Ik heb zo'n 4 maanden geleden de versnellingsbak olie laten verversen voor de eerste keer, ik heb de auto al meer dan 3 jaar. (low budget van een student he
)
Ik heb er net nog een stukje mee gereden en toen ging alles perfect, hij schakelde lekker en goed..
Ik vindt het maar vreemd, maar ik zit nu op mijn stage dus ik zal er morgen eens thuis naar kijken..
Ik heb ook nog even gezocht in de oude topics, het zou goed het verstel mechanisme kunnen zijn.
Als de bak te weinig olie zou bevatten dan zou de versnelling dus in principe "vaker" moetten blijven steken??
mmmm very strange, zover ik weet lekt de bak niet...
Test je dit niet door de auto in z'n 3 te schakelen handrem erop en dan langzaam koppeling laten opkomen?
Ik heb zo'n 4 maanden geleden de versnellingsbak olie laten verversen voor de eerste keer, ik heb de auto al meer dan 3 jaar. (low budget van een student he

Ik heb er net nog een stukje mee gereden en toen ging alles perfect, hij schakelde lekker en goed..
Ik vindt het maar vreemd, maar ik zit nu op mijn stage dus ik zal er morgen eens thuis naar kijken..
Ik heb ook nog even gezocht in de oude topics, het zou goed het verstel mechanisme kunnen zijn.
Als de bak te weinig olie zou bevatten dan zou de versnelling dus in principe "vaker" moetten blijven steken??
mmmm very strange, zover ik weet lekt de bak niet...
dat lekken kan ook aan de koppeling kant zijn en dan zie je dat niet...
Je kunt ook fout geschakeld hebben en dan staat hij tussen 2 versnellingen in. of nog erger. in 2 tegelijk een beetje.
maar als hij nu niet moeilijk doet. gewoon niets vaan aantrekken tot de punt dat hij het weer doet, dan weetje er is iets echt niet okay.
Je kunt ook fout geschakeld hebben en dan staat hij tussen 2 versnellingen in. of nog erger. in 2 tegelijk een beetje.
maar als hij nu niet moeilijk doet. gewoon niets vaan aantrekken tot de punt dat hij het weer doet, dan weetje er is iets echt niet okay.
resulterend in een spannende vrijdagnachtMerijn schreef:Zou het kunnen zijn dat het stelmechanisme van je koppeling een beetje rot is? Daar staan die mechanismen wel om bekend! Dus check het eens... Bijn mijn Williams was ie zelfs kapot!

zou goed het stelmechanisme kunnen zijn, soms als ik mijn koppeling intrap dan hoor ik een "knak" geluid.
De koppeling blijft ook soms hangen, kan dit hierdoor ook komen?? of blijft het pedaal gewoon in de vloerbedekking hangen, daar zit namelijk onder het pedaal een gat in. Als ik dan aan mijn koppeling trek of goed hard stamp dan komt hij wel los.
Zal er morgen naar kijken hopelijk doet het probleem zich niet voor als ik straks naar huis rij...
Een nieuwe koppeling en/of bak kost wel een aardige duit..
De koppeling blijft ook soms hangen, kan dit hierdoor ook komen?? of blijft het pedaal gewoon in de vloerbedekking hangen, daar zit namelijk onder het pedaal een gat in. Als ik dan aan mijn koppeling trek of goed hard stamp dan komt hij wel los.
Zal er morgen naar kijken hopelijk doet het probleem zich niet voor als ik straks naar huis rij...
Een nieuwe koppeling en/of bak kost wel een aardige duit..
De koppeling op zich is niet zo duur. Het werk wat er bij komt kijken maakt alles zo duur.
Het zou van alles kunnen zijn. Het stelmechanisme, je kabel die aan het aftakelen is, je koppeling zelf, etc... Ik zou er eens goed naar kijken als ik jou was. Want voor je het weet sta je inderdaad stil.
Is mij een aantal weken geleden ook gebeurd en daar wordt je niet vrolijk van!
Het zou van alles kunnen zijn. Het stelmechanisme, je kabel die aan het aftakelen is, je koppeling zelf, etc... Ik zou er eens goed naar kijken als ik jou was. Want voor je het weet sta je inderdaad stil.
Is mij een aantal weken geleden ook gebeurd en daar wordt je niet vrolijk van!