[Clio16V]Beetje onregelmatig stationair bij 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Johnny_r82

Hallo iedereen. Ik heb een Clio 16v uit '92. Rijdt helemaal geweldig! Maar ik merk al een hele tijd dat de motor als ie warm is soms wat onregelmatig stationair loopt.
Hij draait eerst gewoon ong. 900 toeren, dan valt ie soms ineens terug naar de 600/700 toeren zoiets en blijft daaromheen wat rommelen, dan corrigeert ie zichzelf ineens weer lijkt het en gaat ie naar de 1000 en laat zich langzaam terug zakken naar de 900, blijft daar ff op hangen en vervolgens gaat ie weer ff rommelen, etc etc. Zo is het kringetje rond.
Rara hoe kan dat?! Ik weet zelf niet zo heeel veel van motoren maar op zo'n moment lijkt t soms net alsof ie heel even op 3 cylinders of zoiets loopt, maar toch weer anders. Bij de garage hebbe ze t nog nooit gemerkt want hij doet t ook maar soms en verder loopt ie ook gewoon goed.
iemand een idee?

Gr. John
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
Mickael

Kijk je bougie kabels eens na.

Als ze door de gootjes heen lopen moet je aan het einde van die gootjes kijken. Negen van de tien keer zijn ze daar gescheurd.

Daar gaat ie ook raar van lopen.
Ben

same here, nog niet naar gekeken, alles onder kap wordt toch vernieuwd dus lost zich vanzelf op ;)
Johnny_r82

idd! :D kheb de bougiekabels nog eens goed bekeken en in 1 zat een behoorlijke scheur. :p Hopen dat t weg is als deze zijn vervangen. Ik las eerder op dit forum ergens dat het stukken goedkoper was als je ze zelf verving dan wanneer je dat door de dealer zou laten doen. :wink: Iemand n idee waar je de goede kan bestellen? (zo'n "speciale" kabels halen weinig uit dacht ik?)
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
Jeroen Lubking
Contacteer:

Een setje magnecor kabels misschien?? :wink:
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Anonymous

Die setjes voor een 16v waren immens duur, waren (3 jr terug) alleen als complete set te koop voor 400 pieken.
Arjen

Zeeuw schreef:Die setjes voor een 16v waren immens duur, waren (3 jr terug) alleen als complete set te koop voor 400 pieken.
Klopt! Dan kun je beter voor zo'n 150 GULDEN een setje bij de Brezan halen. Die passen ook perfect.
Bart V

Johnny_r82 schreef:idd! :D kheb de bougiekabels nog eens goed bekeken en in 1 zat een behoorlijke scheur. :p Hopen dat t weg is als deze zijn vervangen. Ik las eerder op dit forum ergens dat het stukken goedkoper was als je ze zelf verving dan wanneer je dat door de dealer zou laten doen. :wink: Iemand n idee waar je de goede kan bestellen? (zo'n "speciale" kabels halen weinig uit dacht ik?)
En is het opgelost????? Ik heb het soms namelijk ook sinds een week, gekke is dat het is sinds ik 98 ongelood erin heb gegooid en de accupool eraf gehad heb. Bougiekabels zijn het niet denk ik, die waren inelkgeval 3 maanden geleden nog goed.

Gr Bart
Haas
Car: Megane RS

Mijn 1.4'tje loopt ook btje onregelmatig stationair alsie warm is. Hij gaat steeds schommelen tussen de 600 en 1100 toeren, klinkt hetzelfde als je stappenmotor kapot is. Maar dat zal niet het geval zijn, aangezien hij het niet altijd doet. Zou mijn open-luchtfilterconstructie er iets te maken mee kunnen hebben? Heb t idee dat hij het erger doet nu er een open constructie op zit???
Plaats reactie