Als je remt ZONDER draaiende motor.
Is het dan normaal dat de remmen "op druk blijven"?
OFtewel dat ze blijven remmen totdat de motor weer draait.
Dus mag ik dan concluderen dat je remdruk mechanisch(door een draaiende motor) wordt aangedreven op een of andere manier?
Ik snap echt nogsteeds geen ene kloot van dat remsysteem man.
Iemand die me dit kort kan uitleggen word vriendelijk bedankt.
Ongeremd vraagje......
Met lopende motor wordt er in die ronde zwarte pot bij je remolie potje een onderdruk gecreeerd.
Daardoor hoef je minder hard op je pedaal te trappen om af te remmen.
Als de motor niet meer loopt kun je nog een paar keer trappen met onderdruk en daarna moet je een stuk harder trappen om hetzelfde te bereiken.
Daardoor hoef je minder hard op je pedaal te trappen om af te remmen.
Als de motor niet meer loopt kun je nog een paar keer trappen met onderdruk en daarna moet je een stuk harder trappen om hetzelfde te bereiken.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
hmm, ok.
Dat van die bekrachtiger is duidelijk.
maar als je remmen eenmaal ingedrukt zijn, horen ze dan ook ook weer meteen terug te gaan in de normale (los)stand wanneer je het pedaal weer loslaat? Of blijven de remmen vastzitten? (dit allemaal dus ZONDER dat de motor draait!)
Dat van die bekrachtiger is duidelijk.
maar als je remmen eenmaal ingedrukt zijn, horen ze dan ook ook weer meteen terug te gaan in de normale (los)stand wanneer je het pedaal weer loslaat? Of blijven de remmen vastzitten? (dit allemaal dus ZONDER dat de motor draait!)
ALs je het rempedaal intrapt (met of zonder lopende motor) werken de remmen gewoon.
Als je het rempedaal dan weer los laat komen de remmen ook weer los of de motor nu loopt of niet, dat maakt niet uit.
Alleen als je dit controleert met de auto op de krik en dan de wielen ronddraait, zal je altijd de blokken een beetje horen aanlopen.
Dit hoort bij schijfremmen.
Als je het rempedaal dan weer los laat komen de remmen ook weer los of de motor nu loopt of niet, dat maakt niet uit.
Alleen als je dit controleert met de auto op de krik en dan de wielen ronddraait, zal je altijd de blokken een beetje horen aanlopen.
Dit hoort bij schijfremmen.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
dus het remsysteem zelf staat los van motor.
Alleen de bekrachtiger doet niets zonder draaiende motor.
Juist?
En wat kan er dan aan de hand zijn als je remmen gelokkerd blijven als je eenmaal het pedaal het ingedrukt??(alleeen bij NIET lopende motor!)
Alleen de bekrachtiger doet niets zonder draaiende motor.
Juist?
En wat kan er dan aan de hand zijn als je remmen gelokkerd blijven als je eenmaal het pedaal het ingedrukt??(alleeen bij NIET lopende motor!)
Blijven ze allemaal geremt of alleen 1?
Als het er 1 of 2 zijn dan kan het zijn dat er een klauw om de remschijf blijft hangen.
Dit kunnen er ook meer zijn, maar dat is dan wel heel toevallig.
Maar je gt staat zeker ook al een tijdje stil? Dan kan het allemaal wat stroever gaan.
Als het er 1 of 2 zijn dan kan het zijn dat er een klauw om de remschijf blijft hangen.
Dit kunnen er ook meer zijn, maar dat is dan wel heel toevallig.
Maar je gt staat zeker ook al een tijdje stil? Dan kan het allemaal wat stroever gaan.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En wat kan er dan aan de hand zijn als je remmen gelokkerd blijven als je eenmaal het pedaal het ingedrukt??(
Waarschijnlijk door lang stilstaan de zuigers van de klauwen geroest en blijven daardoor vastzitten.
Remedie: revisie setjes en nieuwe zuigers plaatsen
Krijn, als je motor niet draat en je hebt geen contact en je drukt je pedaal in komt ie op druk.
Hij blijft nu ook op druk, dus als je hem daarna weer probeert in te drukken moet je harder drukken.
Dit is normaal.
Hij blijft nu ook op druk, dus als je hem daarna weer probeert in te drukken moet je harder drukken.
Dit is normaal.
Ploegah schreef:Krijn, als je motor niet draat en je hebt geen contact en je drukt je pedaal in komt ie op druk.
Bij een gtt wordt de onderdruk gecreeerd doordat er een slangetje loopt naar de carbarateur, daar zuigt de motor lucht aan en dus ook via het slangetje.
Een ander systeem is dat er gebruik wordt gemaakt van een vacuumpompje.
Dit pompje hoor je ook vaak als je een auto op contact zet.
Maar bij een gtt werkt het systeem dus alleen als de motor draait.