[5GTT] Geluid sidepipe?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Daaf (Davy)

Zit eraan te denk en om het volgende speeltje te kopen...

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... it_exhaust[/img]

Om niet helemaal doof te worden wil ik eigenlijk toch wel weten hoeveel takkeherrie dit maakt en......mag dit eigenlijk wel voor de APK? Volgens mij is de regel gasdicht en dan mag je hem zelfs op het dak laten uitkomen :p, of zit ik nu te onzinnen?
Goof

toplink, echt ;)
Goof

-Ray-
Contacteer:

volgens mij zijn side pipes in nederland verboden, of praat ik nu poep??

wil de echte kenner dan nu opstaan???? :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Daaf (Davy)

-Ray- schreef:volgens mij zijn side pipes in nederland verboden, of praat ik nu poep??

wil de echte kenner dan nu opstaan???? :)
Nee dat niet. Kijk maar op de site van EPS:
http://www.uitlaten.com , dan doorklikken naar EPS en dan in de FAQs kijken.....
-Ray-
Contacteer:

ja daar kom ik nooit hè op die site :p

heb daar nix te zoeken ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Derby

Ben gisteren op de rai langsgeweest bij de rdw. Even wat vragen over de renault. En er komt binnenkort een keuring xtra bij de apk die het geluidsniveau meet. Ze zijn nu al bezig met de motoren. Maar voor auto's zit het in de pijplijn. Even ter info.

Derby
er werd aleen al opgemerkt dat dit een gerucht zou zijn net als de radardetectors. Ik weet het niet Dat is wat die rdw ambtenaar met vertelde
jeroen.k

Standaard pijpje bewaren dus! :D
Xedrah

Dat zal dan hopelijk niet met terugwerkende kracht ingevoerd worden he?!

Alleen voor nieuwe auto's of nieuwe RDW goedkeuringen mag ik hopen. :(

Anders ben ik fucked met mijn EPS 57 mm RVS uitlaat en throttle bodies als inlaat.
Denk dat dat te veel herrie gaat maken voor de keurmeesters. :p
Derby

Daar zat ik dus ook al mee. Als ze het met terug werkende kracht gaan doen zou het wel het meest "eerlijk" zijn. Doen ze het niet dan wordt de weg vrijgegeven voor de oude auto's om alles er dan maar onder uit te halen. Ik ben bang dat ze voor het eerste punt gaan. Dat zal dan wel een max worden voor alle auto's tegelijk. Ze kunnen nu niet meer alle auto's gaan testen en dan een max aangeven voor 1 auto. Dit zullen de garage houders ook niet leuk vinden, moeten ze wer nieuwe apparatuur aanschaffen. En drie x raden wie dat mag betalen.

Derby
canonballman

Ik heb enkele honderden kilometers gereden met zon zelfde sidepipe, maar dan zelf gemaakt en zonder demper.

Dat maakte redelijk wat herrie.
Echter, zolang je niet hoog in toeren rijdt valt het best mee. Ik ben toen in ieder geval niet aangehouden, ook niet toen ik naar de meeting in de Meern ging :D

de turbo slokt al redelijk wat herrie op.
canonballman

En volgens mij heb ik ook ergens een foto van een Engelse cup-5GTT en die heeft ook een auspufffffff >-) aan de zijkant
canonballman

ennuhhhh, alles wat CUP is wil je natuurlijk op je auto! 8)
Roy
Moderator

Ik denk dat het geluid even hard is als een open pijp zonder dempers? En dat het niet zoveel uitmaakt of hij aan de zijkant uitkomt of de achterkant? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Daaf (Davy)

Roy schreef:Ik denk dat het geluid even hard is als een open pijp zonder dempers? En dat het niet zoveel uitmaakt of hij aan de zijkant uitkomt of de achterkant? :)
Scheisse das ist keine Auspuff? :p
canonballman

Ja, maar als ie aan de zijkant uitkomt:

-hoor je hem beter >-) >-) >-)
-zie je de vonken in je linkerbuitenspiegel die eraf springen (als ie goed verlaagd is) 8) :D
-als je geluk hebt zie je de VLAMMEN!! 8) 8) 8) 8) 8)

Oftewel.........gewoon aan de zijkant uitlaten komen, en bij eepiekeesjon (apk keuring) effe een net pijpje eronder hangen.
Daaf (Davy)

canonballman schreef:Ja, maar als ie aan de zijkant uitkomt:

-hoor je hem beter >-) >-) >-)
Ja maar dan wordt ik gek op lange stukken...
canonballman schreef:-zie je de vonken in je linkerbuitenspiegel die eraf springen (als ie goed verlaagd is) 8) :D

Dat gaat wel lukken, setje coilovers is al besteld en komt hopelijk deze week aan >-)
canonballman schreef:-als je geluk hebt zie je de VLAMMEN!! 8) 8) 8) 8) 8)
Jammer dat ik niet rook :lol:. Vlammen....kwestie van heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rijk afstellen toch :p
catrinus

ik heb een hele tijd een sidepipe gehad maar dat merk je wel aan je linker oor. Ik heb hem er onderweg gehaald vanwege teveel lawaai. het klinkt bruut en staat ook wel grappig maar het lawaai vind ik wat te erg. En dat terwijl ik de tussendemper er nog onder had. Hij wou wel vlammen :p .
There will be plenty of time to rest when your dead
canonballman

Ja mijn gehoor is een jaar of 6 geleden al flink beschadigd dus ik had er daarom niet zo veel last van!
speedline

Ik weet niet wat de huidige stand van zaken is met betrekking tot zijuitlaten in het voertuigreglement.

Maar ik weet wel dat met de homologatie voor de Nederlandse markt van de Chrysler Viper de sidepipes buiten werking zijn gesteld en de uitlaatmonden onder de bumper zijn geplaatst. Het scheen iets te maken te hebben met het niet toestaan van uitlaten aan de rechterzijde i.v.m. voetgangers. Maar of het nu de hete uitlaatpijp is of het niet toestaan van een uitlaatmond richting voetgangers ? Beats me ?!

En heren, ik neem aan dat EPS geen juridische verantwoording neemt voor uitspraken op de website. Kan die in de tussentijd nog ff flink omzet maken want 99,9% van de klanten krijgt hier toch geen problemen mee. :(

Maar wat nu legaal is ? Ik zou mij voor kunnen stellen dat het onderdeel is van de typegoedkeuring bij bepaalde auto's die het wel zouden hebben. (Maar welke ?)
Robert dB.

zowel link als recht een sidepipe wordt APK goedgekeurd, dus legaal lijkt mij.
robert

Robert dB. schreef:zowel link als recht een sidepipe wordt APK goedgekeurd, dus legaal lijkt mij.
apk blijft alleen een veiligheidskeuring.
Het is niet waar dat als iets apk-ok is dat het DUS verders ook wel snor zit.
Xedrah

Inderdaad, neem bijvoorbeeld de RDW toelatingskeuring. Zij stellen veel aanvullende eisen om de toelating op de openbare weg vast te stellen.
Robert dB.

ach met het nederlandse gedoogbeleid lost het probleem zichzelf vast wel op. :p
Xedrah

Stem paars! :lol:
Plaats reactie