[R19 16V] koop niet doorgegaan! :( [sjit!]

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
[B4RTK3]

klere!! gister ging ik dus de 'níeuwe'19 16V ophalen. Aangekomen met de verkoper op het postkantoor zag ik toevallig op de papieren hetvolgende staan :

Renault 19 1.7 RN U9, gewicht 967 kg

Dit klopt dus voor geen meter met de gegevens van een R19 16V, die waar R19 16V U9, 1073 kg op moet staan !!

Gelijk maakte ik hier een opmerking over, zowel het gewicht, cylinderinhoud als typenummer kwamen dus niet overeen met de auto die ik dacht gekocht te hebben.

Ik heb dus ook terstond op het postkantoor de koop moeten annuleren, ik heb geen zin om gezeik met de belastingdienst of RDW te krijgen.

KUT !!! wie weet nog een mooie R29 16V Ph. 2 voor mij te koop ?

greetzzzz
Laatst gewijzigd door [B4RTK3] op do 13 feb 2003 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn
Car: R5GTT

Ken je gewoon kopen hoor, krijg je geen gezeik mee :wink:

Waar heb je deze auto gezien dan als ik vragen mag??
Laatst gewijzigd door Mrtn op do 13 feb 2003 9:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
Tijn
Contacteer:

ja, zolang je het chassisnummer maar even bekijkt ... of het niet op een rare plek staat of zelf ingeslagen is ofzo ...
there is no spoon.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Was al bekend hoor dat het geen echte 16V was.
Heeft hier wel eens gestaan dat het een "omgebouwde" was.
Wel jammer dat jij het nog niet wist, succes met de zoektocht.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Bart V

Voel je je dus wel genaaid. Had de vorige eigenaar dus niet gezegd?? Jammer dat je er dan achteraf achter moet komen. Ik zou hem dan ook laten staan ondanks dat het een mooie auto is (geworden)

Gr Bart
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

hmmm 0ndanks mooie wagen,is het ofcourse zwaar balen
suc6 met de zoektocht.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
canonballman

Als het echt een OMGEBOUWDE is, dus dat het chassisnummer klopt en echt is, dan issie wel goedkoper in belasting en verzekering. Das op zich wel gunstig. Het kan ook dat het een gejatte is waar ze het chassisnummer van een 1.7 RN in hebben geslagen, dus omgekat.

In dat laatste geval niet doen dus.

In het eerste kun je het doen, maar dan zou ik nog wel een paar honderd euro van de prijs afhalen.
jeroen.k

Ach, op mijn kenteken staat ook RN 1.4 :D

Je krijgt er iig geen gezeik mee (over 2 weken de vuurproef met APK :p ) Het is wel raadzaam om als je hem eventueel toch wil kopen een gedelte van de prijs af te halen. Op zich hoef je het er niet voor te laten. Was alleen wel zo netjes geweest als de verkoper het even had gezegd.
[B4RTK3]

Bij een steekproef ga je nat, het gewicht klopt niet dus je betaald dan minder belasting. Ik heb geen zin in een vette naheffing.

Ook de cylinderinhoud klopt dus niet.

Raar trouwens dat jullie wel weten dat dit een omgebouwde R19 1.7 RN is. De verkoper deed gister net of hij er niets vanaf wist toen ik de opmerkingen plaatste !!

En daarbij, ik wil gewoon een ECHTE 16 V !

maar dat komt goed, heb er weer 1 op t oog...
Robert dB.

[B4RTK3] schreef:..Raar trouwens dat jullie wel weten dat dit een omgebouwde R19 1.7 RN is...
ghehe, er is nogal wat kennis hier aanwezig :D

succes met de verdere zoektocht.
Bart V

issie voor de rest helemaal 16V uitvoering??? Ook dashboard, interieur, remmen, vering etc etc? Er namelijk heel veel anders aan een 16V

Gr Bart
jeroen.k

Ook een steekproef kom je gewoon doorheen...tis gewoon een ruilblok, maar net een ietwat andere :p

dr is nix verkeerds aan, daarbij staat de cilinderinhoud niet vermeld op je kenteken (dat 1.7 wat er op staat is een type-aanduiding niet de cilinderinhoud, dan had er ook 1721 cc moeten staan).
Als jij een dikke audio-installatie of rolkooi in je auto hebt wordt ie ook zwaarder! ;) ook bij een steekproef dus geen probleem. Kijk dieselmotor in benzine auto mag natuurlijk niet en 6-cilinder in 4-cilinder ook niet, en V6 in een 6 cilinder in lijn ook niet, etc, etc. Zolang de gegevens op je kenteken maar kloppen! En de mijne blijft een 1.4 RN op kenteken, daar is niks mis mee.

De RDW-dude die de steekproef doet gaat echt de auto niet wegen en kijken of het goede blok erin zit...hoe wou die dat sowieso zien (tenzij die weet hoe de renault blokken eruit zien).

edit: het gewicht op je kenteken is ook leeg gewicht, dus elke auto zou dan bijna afgekeurd moeten worden, namelijk, autoradio, speakers, gevarendriehoek, verband-doosje, krabbers, olie, koelvloeistof, volle of lege tank, type banden, hoeveel rotzooi in de auto, misschien ooit wat aan de carrosserie gelast, waardoor er meer metaal aan zit dan standaard, spoilers, etc. Wegen van de auto is dus vrij nutteloos!!!

Je denkt veel te zwaar over de APK en de steekproef...mijne heeft vorig jaar een steekproef gehad. Enige dat zij ontdekten was een slechte band (terwijl dit er 3 waren beneden 1.6mm) uitlaat lekte bij de pakking, remmen waren slecht (niet ontlucht, niet afgesteld), dus ht blijft ff om de auto heen lopen en meer bijna niet!
Bart V

wedde dat ze je auto afkeuren als ze erachter komen dat je er een ander blok in gehangen hebt???? RDW wil namelijk dat jij je auto opnieuw herweegt en keurt. (€€€€€€€€) Ze zullen er idd niet snel achter komen, maar als het wel zo is en er zit een kwaaie tussen kan je mooi je auto laten her wegen en keuren bij de rdw. Ik heb het toen gevraagd bij de rdw i.v.m mijn motorombouw, en dat zeiden ze dus. Dat herwegen is i.v.m de wegenbelasting enzo.

oftwel, gewoon laten keuren, niks aan de hand :-D ze komen er toch niet achter.
jeroen.k

Dat bedoel ik dus. En als hij dan maar iig 1 keer door de keuring heen komt (iig een steekproef) en hij zou daarna afgekeurd worden daarop speel je de vermoorde onschuld en geef je ook nog eens aan dat ze hem zelf al eerder goedgekeurd hebben! Staan ze ook voor een dilemma, of toegeven dat hun eigen mensen onbekwaam zijn of inschikken en een oogje dichtknijpen (zal dat eerste wel worden dan :( )

Maar net wat ik zeg, ze zien het verschil echt niet. kijk een 2 liter in een 1.1tje hangen valt wel redelijk op, maar het verschil 1.4- 1.7...veel minder, 1.7 en 1.8 al helemaal niet!
jeroen.k

Daarbij als ik nu een 16v heb en daar komt de kop van een megane op en de bak van een megane en een rolkooi en shit dan issie ook zwaarder en is de motor ook niet origineel meer. Dan hoeft ie toch ook niet geherkeurd te worden? :p
Mrtn

Keuren voor herwegen moet je gewoon niet doen. Daar wordt ook niet echt op gelet. Ga je van 4 naar 6 cilinders, ik noem maar wat, dan is het wel nodig. Maar motor overbouwen wordt wel meer gedaan hoor, dus als de auto je voor de rest bevalt dan zou je het niet om deze reden moeten laten.
Mrtn = Maarten
Bart V

jeroen.k schreef:Daarbij als ik nu een 16v heb en daar komt de kop van een megane op en de bak van een megane en een rolkooi en shit dan issie ook zwaarder en is de motor ook niet origineel meer. Dan hoeft ie toch ook niet geherkeurd te worden? :p
klopt, heb je gelijk in. Ik ben ook geen rdw medewerker, dus weet het fijne er niet van. Stuur ze maar eens een mail voor de grap, dan zal je het zien.
Alpine
Contacteer:

Stond deze auto te koop in Oss? Heb dr laats ook 1 te koop zien staan is Oss, 19 16V Fase2 1.9 16V AUTOMAAT!! Voor zover mij bekend is er toch geen 16v automaat,kan het ook mis hebben.

Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
jeroen.k

@ alpine: en al helemaal geen 1.9 16v! :lol: zal wel een diesel zijn! :p

@ Bart: als je die gasten een mailtje stuurt krijg je de antwoorden die je ook op de site kan vinden! :(

als het ook op de site ston zou ik het niet mailen! :(

edit :klote toetsenbord!
Armando

Jammer bart!! Je komt vast nog wel iets tegen... succes
[B4RTK3]

ach, wat dondert mij het ook, ik wil gewoon een echte en anders niet! dalijk zo'n frotterig in mekaar gefrotte R19 nep 16V onder je reet!

niet dan ?

als liefhebber wil ik gewoon een echte!

maar allen bedankt voor jullie steun bij deze teleurstelling!
[B4RTK3]

wat wel suckt!!! is dat ik twee keer van Oss naar Ederveen ben gereden, voor nop dus!

niemand hier die een mooie en goeie R19 16V Phase II te koop heeft of weet ?

wel met ABS, boordcomputer en (elektrisch) schuifdak gaarne! 8)
Bart V

staat een mooie blauwe op marktplaats

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... m?oudei=90

Deze lijkt mijn wel de moeite waard, zeker als je nog wat van de prijs af kan krijgen.

Gr Bart
Smasher
Contacteer:

Een automaat valt in bijna ieder auto te bouwen....... dus waarschijnlijk ook op een 16V :wink:
the power of goodbye
Anonymous

Bart V schreef:staat een mooie blauwe op marktplaats

Deze lijkt mijn wel de moeite waard, zeker als je nog wat van de prijs af kan krijgen.

Gr Bart
Is idd een mooi exemplaar, althans op de foto. Staat al wel een tijdje op marktplaats. Wel een orioginele nl-auto en mooie kleur!!
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

[B4RTK3] schreef:wat wel suckt!!! is dat ik twee keer van Oss naar Ederveen ben gereden, voor nop dus!

niemand hier die een mooie en goeie R19 16V Phase II te koop heeft of weet ?

wel met ABS, boordcomputer en (elektrisch) schuifdak gaarne! 8)
Mag het ook een 19 16v sedan zijn? Ik weet er eentje te koop staan in Appingedam.
Mrtn

[B4RTK3] schreef:ach, wat dondert mij het ook, ik wil gewoon een echte en anders niet! dalijk zo'n frotterig in mekaar gefrotte R19 nep 16V onder je reet!

niet dan ?

Je had 't niet eens door dat 't een neppert was, totdat je de papieren onder je neus had en je ogen open deed om te lezen wat er stond.
Dus een frotterig in mekaar gefrotte R19 nep 16V zal het niet geweest zijn
Mrtn = Maarten
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Bart,

Klik hier voor een zoekpagina om renaults te zoeken op marktplaats. (met dank aan Turboman)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Bart V schreef:wedde dat ze je auto afkeuren als ze erachter komen dat je er een ander blok in gehangen hebt???? RDW wil namelijk dat jij je auto opnieuw herweegt en keurt. (€€€€€€€€) Ze zullen er idd niet snel achter komen, maar als het wel zo is en er zit een kwaaie tussen kan je mooi je auto laten her wegen en keuren bij de rdw. Ik heb het toen gevraagd bij de rdw i.v.m mijn motorombouw, en dat zeiden ze dus. Dat herwegen is i.v.m de wegenbelasting enzo.

oftwel, gewoon laten keuren, niks aan de hand :-D ze komen er toch niet achter.
nou ombouwen van een een moter maakt zolang je de cinlinders gelijk houd echt niet uit
ik ben zelf apk keurmeester en heb diverse discussies met steekproefkeurmeesters over dit onderwerk gehad
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
[B4RTK3]

Mrtn schreef:
[B4RTK3] schreef:ach, wat dondert mij het ook, ik wil gewoon een echte en anders niet! dalijk zo'n frotterig in mekaar gefrotte R19 nep 16V onder je reet!

niet dan ?

Je had 't niet eens door dat 't een neppert was, totdat je de papieren onder je neus had en je ogen open deed om te lezen wat er stond.
Dus een frotterig in mekaar gefrotte R19 nep 16V zal het niet geweest zijn
hmmm... tis ook pas de 2e 16V die ik koop, ik ben er tenminste nog achter gekomen! en eerlijk gezegd, zelf had ik em niet zo in mekaar kunnen zetten.. anyway, kzoek liever een echte!
[B4RTK3]

Bart V schreef:staat een mooie blauwe op marktplaats

Gr Bart
ik heb deze man al benaderd, leuke kar, alleen ik wil em liever zonder die wielen en radio, moet er zeker wat van de prijs af kunnen lijkt me :)

thx
[B4RTK3]

Alpine schreef:Stond deze auto te koop in Oss? Heb dr laats ook 1 te koop zien staan is Oss, 19 16V Fase2 1.9 16V AUTOMAAT!! Voor zover mij bekend is er toch geen 16v automaat,kan het ook mis hebben.

Greetz Marcel

hehe

bij die R19 ben ik wezen kijken in Oss. Was een foutje dat van die 1.9 volgens de verkoper. Verder zaten er gruwelijk lelijke "finish-vlag" stickers over de motorkap en spatbord. gadver! die heb ik maar laten staan.
Bart V

[B4RTK3] schreef:
Alpine schreef:Stond deze auto te koop in Oss? Heb dr laats ook 1 te koop zien staan is Oss, 19 16V Fase2 1.9 16V AUTOMAAT!! Voor zover mij bekend is er toch geen 16v automaat,kan het ook mis hebben.

Greetz Marcel

hehe

bij die R19 ben ik wezen kijken in Oss. Was een foutje dat van die 1.9 volgens de verkoper. Verder zaten er gruwelijk lelijke "finish-vlag" stickers over de motorkap en spatbord. gadver! die heb ik maar laten staan.
Was dat een gele finish-vlag??????
[B4RTK3]

Bart V schreef:
[B4RTK3] schreef:

Greetz Marcel

hehe

Was dat een gele finish-vlag??????
idd !! een gele... en een enorm dikke Remus Pot van een cm of 15-17
Bart V

Plaats reactie