auto schuin op de stoep

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
[rsi]peerke

Bij mijn werk is er een hele smalle straat, waar regelmatig spiegeltjes sneuvelen door langsrijdend lomp verkeer.

Om dit soort problemen te voorkomen zet ik mijn auto altijd met twee wielen op de stoep, zodat ie niet "uitsteekt". Is deze schuine stand eigenlijk nadelig voor de dempers, vering of het blok ?

Thanks

p.s. het is geen extreem hoge stoep hoor
[rsi]peerke

Voor alle duidelijkheid. Met rechter voor- en achterwiel op de stoep en niet met de twee voor- of achterwielen

duidelijk???
Mrtn
Car: R5GTT

Nee hoor, absoluut niet.
Auto's kunnen heus wel wat hebben hoor :wink:
Zolang je er niet op en af rost kan het gerust....
Mrtn = Maarten
Marcel B.

Wel heb je zo kans op een boete...
Don't walk the grass... smoke it
Anonymous

oxje schreef:Wel heb je zo kans op een boete...
maar een nieuw spiegeltje is waarschijnlijk een stuk duurder :wink:
Riël
Über-Spammer

Mrtn schreef:Nee hoor, absoluut niet.
Auto's kunnen heus wel wat hebben hoor :wink:
Zolang je je er niet op af rost kan het gerust....
Tjee joh ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick

kans op boete is er zeker,heb er net weer een gehad schiet lekker op zo in dit kutland.
verdomme moest ff wat uitladen en komen die fl..kers net langs,fijne kerels die blauwe mannen.
weer 40 euro lichter,dank je wel nederlandse staat ik betaal al 35 euro de maand wegenbelasting,maar dat is schijnbaar niet genoeg :(
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Steven
Car: M536

Jah ik had net ook 2 agenten, de ene pakte ze bonnenboekje en de ander zag dat en zei snel 'dit x blijft het bij een waarschuwing, volgende x krijg je een dikke prent en kun je gelijk meer pinnen'

Stond alleen ff te pinnen met knipperlichten en alles aan, jah liever auto op de megabrede stoep dan op de smalle weg waar iedereen alleen maar last van je heeft....

Naja gelukkig een waarschuwing, maar blijft zuur...
Super 5 Devil

En wat dacht je van een boete krijgen voor het parkeren voor je eigen inrit? Dat is toch helemaal het ideale voorbeeld van de overdreven wouten-nutteloosheid van Nederland? Als ze eens gaan mekkeren als ik hun inrit dichtzet.... En zelfs dan nog niet want ze hoeven er toch niet uit als ze geen nuttiger werk hebben te doen.

This one is dedicated to all the klere cops in Nederland: Flikker op met die zeikboetes en ga boeven vangen!!!!!

Super 5 Devil = :( :( :(
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Anonymous

ff offtopic, maar wel in de lijn van zinloze boetes..
was in Arnhem een keer aan het skateboarden, in een tunnel (had het hele verboden voetgangers bordje niet gezien) ... anyway vette tunnel, net een skatepark, naast de weg met aan de zijkant geplaatste hoge 'curbs' was er een grote loze ruimte... komen die coppers er aan, zwaailichtje aan... ja je mag hier niet komen... blablabla... je krijgt een boete, na lang zoeken voor het juiste bedrag kwamen ze tot de, voor hun, teleurstellende conclusie dat het ons 16 euro de man ging kosten...eikels...schrijf dan nix uit!
Rudo

Yr! schreef:ff offtopic, maar wel in de lijn van zinloze boetes..
Dit topic ging oorspronkelijk over of het wel of niet slecht is voor je auto om Žm met twee banden op de stoep te parkeren.

Kunnen we het hier bij houden aub.
Derby

als je het voorzichtig doet is er niks aan de hand. Maar niet te hard. Wiellagers kosten zat. Nog maar niet te spreken over hoe ze te vervangen.

Derby
Anonymous

Rudo schreef:
Yr! schreef:ff offtopic, maar wel in de lijn van zinloze boetes..
Dit topic ging oorspronkelijk over of het wel of niet slecht is voor je auto om Žm met twee banden op de stoep te parkeren.

Kunnen we het hier bij houden aub.
ok :wink: .

maar het lijkt me idd geen probleem, ligt er ook aan hoe hoog die stoeprand is...sommige zijn vrij hoog dat je bij het op en afrijden misschien je einddemper beschadigd ofzo...
Maar dat het slecht zou zijn voor de dempers ed... nog nooit van gehoord..
neelon

Lijkt me geen probleem, zolang je inderdaad voorzichtig de stoep op en af gaat.

Ik doe het zelf ook, want bij de buurman hebben ze een paar maanden geleden zowat de hele zijkant eraf geragt met een vrachtwagen. Ik zou een ongeluk gegaan als ik mijn Clio zo zou aantreffen.
Een auto is gemaakt om mee te rijden, en niet om mee te remmen.

Clio 1.8 16V phase 1.
Plaats reactie